šamponi i kupke za bebe

(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 151, septembar 2017)

Briga za najmlađe

Prema podacima agencije Nielsen za period jun 2016-maj 2017, kupci se pored spektra varijanti šampona i kupki ipak opredeljuju za proizvode bez dodatnih funkcija (70%) kada su u pitanju kupke, dok tek 16,2% bira kupke za osetljivu kožu. Što se šampona tiče, većina se opredeljuje za kupovinu proizvoda koji pospešuju hidrataciju kože glave.

Nielsen analiza tržišta

Jelena Despotović, Retailer Services Account Executive:

Želja, zadatak i misija svakog roditelja jeste čuvanje zdravlja deteta, što podrazumeva posvećivanje posebne pažnje nezi njihove kože. Osnovni cilj nege dečije kože je da ona bude besprekorno lepa, zdrava i da se svakim postupkom spreči mogućnost nastanka iritacije kože. Održavanje optimalne
nege se postiže uz pravilno održavanje higijene i primenu proizvoda koji su namenjeni bebama. Iako savršena i nežna, bebina koža zapravo krije mnogo krhkosti. Koža beba na prvi pogled ne izgleda suvo i osetljivo, ali to nikada nije bila kategorija po kojoj se određuje pravac nege i odgovarajući preparati.
Dečija koža ima tanji rožnati sloj koji je č ini propusnijom i osetljivijom na delovanje spoljašnjih faktora. Stoga nije teško razumeti da je koža beba elastič nija i mekša, a time i osetljivija. Jasno je da ju je potrebno oprezno i izuzetno nežno tretirati. Najidealnij zamisao roditelja je pronalaženje prilagođenih šampona i kupki kako bi se koža svakodnevno hidrirala i dobijala dugotrajnu zaštitu od prvog dana. S obzirom na to da je najmlađima potrebna najveća nega, proizvođači baby šampona i kupki imaju zadatak da kreiraju idealne formule čiji sastojci moraju imati najviši stupanj č istoće i apsolutni kvalitet, ali i ispitanu i dokazanu sigurnost. Zbog toga što se bebina koža razlikuje od kože odraslih veoma je važno koristiti proizvode
koji su posebno napravljeni za njenu osetljivu kožu. Neki proizvođači idu i korak dalje, dodajući sastojke koji proizvodima daju dodatne atribute – za osvežavanje ili hidriranje kože, za dodatnu negu ili efekte glatkoće. Prema podacima agencije Nielsen za period jun 2016-maj 2017, kupci se pored spektra varijanti šampona i kupki ipak opredeljuju za proizvode bez dodatnih funkcija (70%) kada su u pitanju kupke, dok tek 16,2% bira kupke za osetljivu kožu. Što se šampona tiče, većina se opredeljuje za kupovinu proizvoda koji pospešuju hidrataciju kože glave. • Proizvođači koji u kategoriji Kupke za bebe kumulativno imaju više od 80% tržišnog učešća su (abecednim redosledom): Admiranda/Sterling, Bevetti/Fairness, Hipp, Johnson&Johnson i L’Oréal.

• U slučaju kategorije Šamponi za bebe,
to su (abecednim redosledom): Alkaloid, Artsana, Beiersdorf, Johnson& Johnson i Lomax Company. U odnosu na prošlu godinu, prodaja kupki za bebe beleži znatni rast, dok je količinska prodaja šampona u blagom padu. Postoje značajne varijacije u odnosu na prodaju po regijama: kupke za bebe – Beograd 50%, Vojvodina 20%, centralna i jugoistočna Srbija 15%, centralna i zapadna Srbija 15%; šamponi za bebe – Beograd 33%, centralna
i jugoistočna Srbija 18% i centralna i zapadna Srbija 19%, Vojvodina 30%. Kada je reč o kanalima prodaje, u obe kategorije proizvoda neuporedivo dominira prodaja u drogerijama. Kako su proizvodi u kategoriji Kupke za bebe različiti po strukturi, ovde potrošači imaju širok spektar i nesumljivo najveći udeo u prodaji imaju gel kupke: gel 56%, tečne 17%, gel ulje 14%, krema 7%, losion 3%, gel pena 2%, balzam 1%. Koža ujedno predstavlja i prirodnu barijeru protiv mikroorganizama i time prvu liniju odbrane, odnosno urođenog imuniteta. Nedovoljna nega i tako prouzrokovana
oštećenja funkcije kože mogu da dovedu do njene dehidratacije i iritacije,
a posredno i do oštećenja imuniteta. Kako je odabir ovih proizvoda
promišljen i zahteva punu informisanost od strane pedijatra i dermatologa, proizvođači se svakodnevno suočavaju sa izazovom da ovu industriju unaprede uz održavanje dobrog kvaliteta i sigurnosti strukture proizvoda.

Alkaloid

Bebina koža je izuzetno nežna i osetljiva i zbog toga joj je potrebna posebna nega i pažnja. Večernje kupanje je jedan od svakodnevnih rituala u kome posebno uživaju bebe, ali i njihovi roditelji. Upravo je naša najveća odgovornost da svaki dodir nege bude garantovano vrhunskog kvaliteta. Lagana formulacija Becutan šampona ne sadrži sapun, ima isključivo blago delovanje koje ne nadražuje i ne izaziva suzenje očiju, neguje vlasište, omekšava kosu i omogućava lakše raščešljavanje. Istovremeno kosi daje svilenkasti sjaj. Ne sadrži parabene, sapun i alkohol. Borba sa suvoćom i osetljivost vlasišta, kao česta pojava posebno kod beba, podržana tradicijom, farmaceutskim znanjem i iskustvom koje Becutan već desetinama godina primenjuje, sada dobija dodatnu vrednost. Novi Becutan šampon s ekstraktom zobi i D-pantenolom izuzetno je nežne formulacije i predstavlja kombinaciju pažljivo odabranih supstanci koje temeljno čiste kosu i vlasište, istovremeno negujući i štiteći kožu glave. Ekstrakt zobi bogat je izvor prirodnih sastojaka značajnih po tome što uklanjaju delovanje slobodnih radikala, kao i po svom protivupalnom delovanju, dok je D-pantenol sastojak
s izrazitim hidratizirajućim delovanjem i svojstvom regulisanja vlažnosti kose i kože.

Artsana/Keprom

Ivana Plećić, Brand Manager:

Davne 1958. rođen je brend Chicco sa ciljem da zadovolji sve potrebe beba
od 0 do 36 meseci. Prestižni brend Chicco sa svojom kolekcijom Baby Moments nudi liniju proizvoda koji su potrebni za negu bebine kože na
najnežniji način. Uz kupke i šampone iz Baby Moments linije koji se mogu
naći u različitim pakovanjima – 200ml, 500ml ili čak 750ml, vreme kupanja
postaje najlepši deo dana. Šamponi i kupke su upravo proizvodi koji se kod
nas izdvajaju kada je prodaja u pitanju, naročito u kanalima drogerija i apoteka. Kolekciju upotpunjuju proizvodi za negu i presvlačenje – losioni, ulje, vlažne maramice, krema protiv ojeda i puder. Svaki od proizvoda sadrži poseban prirodni ekstrakt koji dubinski hrani i neguje kožu novorođenčeta, a
ne izaziva iritacije i crvenilo. Baby Moments poštuje fi ziologiju bebine kože i ne sadrži štetni konzervans, paraben, štetne hemikalije, alkohol i veštačke boje. Svi proizvodi iz kolekcije Chicco Baby Moments su hipoalergenski i dermatološki su testirani i pogodni za negu od prvog dana bebinog rođenja, što je i potvrđeno od strane pedijatara Srbije čiji pečat preporuke sa ponosom nose proizvodi iz kolekcije Baby Moments. Kako su inovativnost i savremenost vrednosti koje neguje, brend Chicco je
u 2017. obradovao svoje potrošače linijom Natural Sensation koja na adekvatan način odgovara svim zahtevima nege i zaštite najnežnije bebine kože. Natural Sensation predstavlja kompletnu liniju proizvoda dizajniranih da kožu bebe čiste, štite i hrane, a inspirisana je onime što je sama priroda razvila za svoje potrebe, naime sirastom masom ‘vernix caseosa’ koja obavija
telo bebe na rođenju. Počev od sastava siraste mase vernix caseosa, formula
linije Natural Sensation pokazuje karakteristike uporedive sa supstancama
koje prirodno štite kožu bebe u majčinom stomaku. Zamišljena je
posebno kao podrška tokom prvih nedelja života, u trenucima kada se
koža prilagođava spoljnom okruženju, nastavljajući proces sazrevanja koji je
otpočeo u materici. Polazeći od dermatoških potreba beba, najvažniji
principi linije Natural Sensation obuhvataju sledeće: prirodni aktivni sastojci
– odabrani zbog njihovih specijalnih svojstava a visoko bezbedni u
toksikološkom smislu; visok stepen tolerancije – proizvodi su klinički testirani, potrvrđeni i odobreni od strane dermatologa i pedijatara; bez parabena i fenoksietanola – bezbedne i ultranežne, ispitane formulacije uzimaju u obzir delikatnu kožu bebe od prvog dana; odobren od strane majki
– pored potvrde adekvatnosti za kozmetičku liniju proizvoda za bebe, miris
proizvoda Chicco Natural Sensation direktno su odabrale majke. On je
cenjen kao blag, delikatan i posebno usklađen sa prirodnim mirisom beba.

Beiersdorf

Aleksandra Stanić, Brand Manager:

Kompanija Beiersdorf je u kategoriji šampona i kupki za bebe na tržištu
prisutna sa brendom Nivea Baby. Još od 1911. godine Nivea Baby blisko
sarađuje sa dermatolozima, pedijatrima, babicama i majkama sa iskustvom
kako bi osigurali bezbednost i efi kasnost proizvoda. Svi Nivea Baby proizvodi su proizvedeni u skladu sa najvišim standardima zaštite za zdravu bebinu kožu. Nega bebine kože je mnogo više od higijene – svaki dodir prilikom čišćenja, kupanja ili masaže bebe jača vezu između mame i bebe. Želimo da mame budu sigurne da su izabrale pravi proizvod za svoju bebu i bezbrižno uživaju u dragocenim trenucima sa svojim mališanima. Nivea Baby Soft Bath kupka ima kremastu formulaciju bez sapuna, sa cvetom drveta limete i kamilicom koja štiti bebinu kožu od isušivanja, čak i prilikom čestog kupanja.
Osnovnu formulaciju svih Nivea Baby šampona čini kombinacija blagih agenasa za čišćenje čime se garantuje da šamponi štite od suza. Takođe, Nivea
Baby šamponi i kupka ne sadrže parabene, alkohol, boje i sapune, i imaju
pH vrednost koja odgovara koži. Nivea Baby proizvodi se mogu pronaći
u drogerijama, supermarketima i hipermarketima. Dostupni su u različitim
formatima: 200ml, 500ml i 750ml, i ambalažama: boca i praktična boca
sa pumpicom koja olakšava kupanje beba i upotrebu samih proizvoda.
Svi proizvodi razvijaju se u saradnji sa majkama sa iskustvom, sa kojima
smo konstantno u komunikaciji i čije potrebe osluškujemo. Uvek se trudimo
da proizvode prilagodimo željama i potrebama naših potrošača. Ono na šta smo izuzetno ponosni jeste doprinos edukaciji roditelja na temu pravilnog rasta i razvoja beba u bliskoj, dugogodišnjoj saradnji sa Halo Bebom.

Lomax

Mila Pršić, direktor marketinga:

Kosili kolekcija za negu beba i dece omiljena je na ovim prostorima već
skoro pola veka. Trаdicijа, stаlni kvаlitet proizvoda, visoki nivo prepoznаtljivosti kod potrošаčа, njihovo poverenje i lojаlnost jesu ono što omogućava trajanje Kosili brenda. Asortiman Kosili proizvoda čine proizvodi za negu i proizvodi za čišćenje kože beba i dece. U kategoriji šampona za kosu Kosili ima sledeće proizvode: Kosili Sensitive šampon 200ml i 500ml, Kosili All Natural šampon 200ml i Kosili All Natural 2u1 šampon i kupka 200ml.
Koža beba i dece je nežna i osetljiva, zahteva posebnu negu te su zbog toga proizvodi za negu beba specifi čna kategorija. Kosili kolekcija proizvoda
za negu beba je osmišljena sa blagim formulacijama koje zadovoljavaju
potrebe nežne i osetljive kože beba i dece. Proizvodi iz Kosili kolekcije su razvijeni u saradnji sa specijalistima i dermatolozima, klinički su ispitani, a dermatološko testiranje je urađeno u relevantom institutu u EU. Bezbednost
shvatamo veoma ozbiljno, zbog čega svaki proizvod prolazi kroz rigorozna
testiranja koja potvrđuju da je proizvod blag i siguran za upotrebu. Brigu
o potrošačima manifestujemo visokim kvalitetom Kosili proizvoda.
Prateći trendove na tržištu i osluškujući zahteve potrošača Kosili je lansirao
proizvode All Natural kolekcije koji su 97% prirodnog porekla iz bioobnovljivih izvora. Kosili All Natural kolekcija je jedinstvena po svojoj formulaciji na našem tržištu, komponente koje ulaze u sastav su novije generacije polimera i blagih tenzida prirodnog porekla, posebno formulisane za negu nežne kože beba. Bogatstvo prirode i njena blagotvorna svojstva pretočena u Kosili All Natural su ključni elementi za dobrobit osetljive kože beba i dece. Nastavićemo da pratimo trendove sa tržišta i da se prilagođavamo zahtevima potrošača stalno unapređujući postojeće proizvode i razvijajući nove.

Kupke za bebe

L’Oréal

Nemanja Maslar, Product Manager Trainee for Mixa (Skin Care Category):

L’Oréal je na tržištu proizvoda za bebe u Srbiji zastupljen sa poznatim francuskim brendom Mixa, koji pruža maksimalnu efi kasnost za osetljivu kožu. Problematika osetljive kože beba je od specijalne važnosti i zbog toga Mixa u svom asortimanu nudi proizvode za čišćenje i negu osetljive dečije kože. Mixa je kozmetika čija priča kreće davne 1924. godine u Francuskoj. Od samog početka, Mixa stručnjaci su usmereni ka stvaranju široke i efi kasne ponude za negu osetljive kože beba. Mixa kao ekspert za osetljivu kožu ima obavezu da pruži proizvode koji odgovaraju na potrebe osetljive kože, specijalno kada je reč o mališanima. Naši dugoročni ciljevi i istinsko verovanje su usko povezani sa konstantnom inovacijom. Naš inovativni
model se zasniva na interakciji i činjenica da smo u konstantnoj komunikaciji između labaratorija i tržišta nas izvaja od drugih. Nastojimo da pružimo ono najbolje iz kozmetičke industrije u smislu kvaliteta, bezbednosti i efi kasnosti, kao i da budemo konstantni u inovaciji proizvoda i tržišta. Veoma smo ponosni na naš Mixa Baby portfolio, koji je podeljen na proizvode za
negu i čišćenje osetljive kože beba. Mixa od lansiranja beleži impresivne rezultate i u nastojanju da pruži što bolje iskustvo svojim potrošačima ima pakovanja u tubi, kao i sa pumpicom koja olakšava nanošenje, kao i procenu idealne količine proizvoda. Najbolje prodavani proizvodi su za čišćenje kože i dolaze u formatima od 400ml. Među njima se ističu gel za kupanje i tuširanje
obogaćen lipidima bez sapuna i gel obogaćen uljem, koji nežno i temeljno čiste kožu i kosu beba. Pored toga, Mixa Baby micelarni šampon od 250ml sadrži micele koje poput magneta uklanjaju nečistoće naših najmilijih. Kada su kanali prodaje u pitanju, najznačajnije su drogerije i hipermarketi, ali ne treba zanemariti da se Mixa Baby može naći i u manjim formatima. Brend Mixa, kao član L’Oréala koji je svetski lider u kozmetičkoj industriji, konstantno  ulaže u inovacije i rešavanje novih problema osetljive kože. Imajući u vidu da 20% mališana mlađih od 7 godina im kožu sklonu atopiji, kao i da je kod odraslih ova problematika poslednjih godina u porastu, predstavili smo liniju za čišćenje i negu kože sklone atopiji, Mixa Atopiance. U liniji trenutno nudimo mleko za telo i ulje za kupanje i tuširanje, koje mogu koristiti i bebe i odrasli koji imaju problem sa kožom sklonom atopiji. Formule Mixa Atopiance proizvoda su obogaćene omega-PP kompleksom,
jačaju barijeru kože i time je štite od spoljnih agresora, smanjuju iritacije i
umiruju svrab. Uvereni smo da samo kroz konstantno poboljšanje i inovaciju možemo opravdati poverenje potrošača. Sa tim u vezi, kvalitet, efi kasnost i bezbednost naših proizvoda su ono što nas izdvaja. Na lokalnom tržištu do povoljnih rezultata dolazimo konstantnom edukacijom kako klijenata tako i potrošača. Svaki Mixa Baby proizvod ima svoju priču i bitno je iskomunicirati
potrošačima zašto je baš taj proizvod opcija za njih.

Sterling

Slavoljub Stanić, zamenik direktora prodaje u kompaniji Sterling:

Na tržištu Srbije smo zastupljeni sa licenciranim  dečijim proizvodima renomiranih proizvođača Sodico (Italija), Air Val (Španija) i Admiranda (Italija), čiji su proizvodi, odnosno konkretno u ovom slučaju kupke, prepoznatljivi po najpoznatijim i najpopularnijim crtanim likovima što ih čini drugačijim u odnosu na ponudu ostalih dobavljača u tom sektoru. Svi proizvodi se odlikuju vrhunskim kvalitetom, tako da njihove kupke ne sadrže nikakve agresivne sastojke već su potpuno prilagođene i najosetljivijim
tipovima kože. Kupke su dostupne u formatima od 200ml do 400ml, što apsolutno nije presudno za rezultate, već, s obzirom na to da se radi o
specifi čnim proizvodima, samu prodaju diktira popularnost licence odnosno crtanog lika koji je na pakovanju. Zastupljeni su u svim kanalima prodaje, od hipermarketa i supermarketa do malih objekata, a najveće učešće imaju veliki lanci drogerija, gde se ta vrsta proizvoda najviše i kupuje. U odličnoj komunikaciji sa dobavljačima redovno radimo na uvođenju noviteta
kako u smislu licence tako i po pitanju inovacija pakovanja i sadržaja, pa slobodno možemo reći da se radi o konstantnom praćenju trendova. Najnoviji projekat na kom smo radili jeste uvođenje u asortiman Disney organske kozmetike za bebe čija je formula obogaćena ekstraktima prirodno gajenog ovsa i kamilice. S obzirom na to da su nam dobavljači renomirani evropski proizvođači licencirane dečije kozmetike koji prate trendove popularnosti
na svetskom tržištu, možemo reći da je samim tim veliki deo posla odrađen
u startu što nam dosta olakšava borbu sa konkurencijom. Posebno smo ponosni na činjenicu da je naša kompanija dobitnik prestižnog priznanja
od kompanije Disney za distributera godine (2016), što je velika čast ali i izazov za ostvarivanje još boljih i značajnijih rezultata.