PRODEXPO 2021: Rusi su prepoznali kvalitet srpske hrane

210413_prodexpo-Moscow19

13. IV 2021 | Veliki ruski trgovci, dobavljači i distributeri zainteresovani su za još veći uvoz kvalitetne srpske hrane, najviše mlečnih i mesnih proizvoda, kao i suvog, zamrznutog i prerađenog voća i povrća. O tome svedoči veliki broj sastanaka predstavnika kompanija iz Srbije sa potencijalnim poslovnim partnerima iz Rusije i Zajednice Nezavisnih Država (ZND) već prvih dana sajma Prodexpo u Moskvi.

Ova najveća izložba prehrambene industrije u Rusiji i regionu održava se od 12. do 16. aprila, a u okviru Nacionalnog paviljona, u organizaciji Privredne komore Srbije (PKS) i Razvojne agencije Srbije (RAS), svoju ponudu i izvozni potencijal promoviše 11 domaćih kompanija.

210413_prodexpo-Moscow17

„Uprkos pandemiji i oscilaciji ruske rublje srpski izvoz u Rusiju prošle godine porastao je više od pet odsto i vredeo 910 miliona dolara, a jednu trećinu čine poljoprivredni proizvodi. To je potvrda da su proizvodi naše prehrambene industrije traženi i cenjeni na ruskom tržištu i šire, što je velika izvozna šansa za srpsku privredu”, rekao je Dejan Delić, direktor Predstavništva PKS u Rusiji. Ističe i da je, pored svih izazova, PKS krenula u promociju srpske privrede u svetu i da predstavništvo komore u Moskvi intenzivno radi na povezivanju srpskih proizvođača i ruskih kupaca.

210413_prodexpo-Moscow12

Srpski paviljon posetio je ambasador Srbije u Rusiji Miroslav Lazanski koji je sa izlagačima razgovarao o uslovima poslovanja na ruskom i tržištu ZND, izazovima i potencijalima.

Predstavnici kompanija ne kriju zadovoljstvo što i u teškim uslovima pandemije kovida 19 imaju mogućnost da se, uz podršku PKS i RAS, predstave na prestižnoj svetskoj izložbi i sklope nove poslove.

Mirjana Nikolić iz ITN grupe ističe da ova kompanija već prisutna na ruskom tržištu planira da proširi ponudu.

210413_prodexpo-Moscow8

„Osim smrznutog voća nameravamo i da izvozimo marmelade, sokove, piree, kao i ostalo voće i povrće, a Prodexpo je odlična prilika za to”, rekla je Nikolić.

Proširenje asortimana na ruskom tržištu očekuju i predstavnici Mlekare Šabac i Imleka.

Milica Jelić, direktor razvoja novih tržišta u Mlekari Šabac, ističe da se ova kompanija u Ruskoj Federaciji oseća kao kod svoje kuće, jer su njihovi proizvodi već duže vreme vodeći na ruskom tržištu u kategoriji belih sireva i sirnih namaza, gde u pojedinim segmentima zauzimaju i do 25 odsto tržišta.

Nevena Jovanović iz Imleka rekla je da su na ruskom tržištu prisutni već osam godina, kao i da žele da unaprede i podignu saradnju sa partnerima iz Rusije na viši nivo.

Na sajmu Prodexpo izlažu i kompanije Mlekara Ub, Carnex, Industrija mesa Topola, Masli,  Zlatiborac, Master Fruits, Mambikom Agrar i Mirax Agrar.

210413_prodexpo-Moscow5

Sajam svake godine poseti oko 70.000 posetilaca iz preko 110 zemalja. Ove godine na sajmu izlaže 2.660 izlagača iz 73 zemlje sveta. Osim Srbije, na nacionalnim štandovima predstavljaju se i Italija, Španija, Turska, Uzbekistan, Jermenija, Brazil, Urugvaj.