NESTLÉ OBJAVIO FINANSIJSKE REZULTATE ZA PRVIH 9 MESECI 2022. GODINE

19. X 2022 | Kompanija Nestlé objavila je finansijske rezultate za prvih devet meseci 2022. godine. “Ostvarili smo snažan organski rast dok smo istovremeno nastavili da odgovorno prilagođavamo cene kako bi odražavale inflaciju. Zbog izazovne ekonomske situacije koja utiče na kupovnu moć ljudi težimo ka tome da naši proizvodi budu pristupačni. Naš realni interni rast ostao je otporan uprkos stalnim preprekama u lancu snabdevanja, sa ograničenom elastičnošću potražnje. U isto vreme, nastavljamo da investiramo u istraživanje i razvoj, marketing i inicijative za održivost, kao što je nedavno predstavljeno u našem novom Nescafé Planu 2030. Ostajemo uvereni u snagu naših brendova, operativno izvršenje i dinamiku kategorija koje nas dobro pozicioniraju za dalji rast“, izjavio je tom prilikom Mark Schneider, izvršni direktor kompanije Nestlé’

“Nestlé je u Srbiji u prvih 9 meseci 2022. godine ostvario organski rast od 11%, na šta su najviše uticale naše kategorije prehrambenih i konditorskih proizvoda, Nescafé i Purina PetCare. Nastavili smo i sa podrškom ugroženom stanovništvu kroz donacije naših proizvoda u vrednosti od više od 38 miliona dinara, a samo u okviru nacionalne kampanje Spasimo hranu, spasimo humanost donirali smo oko 18 tona Nestlé proizvoda bankama hrane širom Srbije. Snažno nastavljamo i sa implementacijom principa regenerativne poljoprivrede kod naših dobavljača, čuvajući srpsko zemljište, a istovremeno nudeći potrošačima kvalitetne proizvode čiji su sastojci uzgajani upravo u Srbiji“, istakla je o rezultatima u Srbiji Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za tržišta Srbije, Crne Gore i Severne Makedonije.

Po kategoriji proizvoda, Purina PetCare sa svojim premium brendovima Purina Pro Plan, Purina One i Fancy Feast, kao i veterinarskim proizvodima, pružila je najveći doprinos organskom rastu. Prodaja kafe rasla je visokom jednocifrenom stopom, sa pozitivnim rastom prodaje za brendove Nescafé, Starbucks i Nespresso. Rast prodaje hrane za bebe dostigao je dvocifrenu stopu, sa značajnim doprinosima širom geografskih područja. Konditorski proizvodi zabeležili su dvocifreni rast, među kojima se naročito ističe brend Kit Kat. Prodaja vegetarijanske i hrane na bazi bilja, predvođena Garden Gourmet proizvodima, nastavila je da raste dvocifrenom stopom.

Organski rast iznosi 8,5%, dostižući 9,3% u trećem kvartalu. Cene su porasle za 7,5% odražavajući značajnu inflaciju troškova. RIG je otporan na 1% u odnosu na 2021. godinu i uprkos ograničenjima u lancu snabdevanja. Organski rast na tržištima u razvoju je 10,2%, uz povećane cene i RIG.

U izazovnom ekonomskom okruženju, Zona Evropa beleži visoki jednocifreni organski rast, što odražava povećanje cena, kontinuirani zamah out-of-home kanala i inovacije. Zona je zabeležila povećanje tržišnog udela u prodaji kafe, hrane za bebe i hrane na bazi bilja.

Organski rast iznosi 7,1%, uz rast cena od 5,7%, dok je RIG bio otporan na 1,5%, uprkos ograničenjima u lancu snabdevanja.

Očekuje se organski rast prodaje od oko 8%, dok bi osnovna marža operativne dobiti trebalo da dosegne oko 17%. Predviđa se da će se osnovna zarada po akciji u stalnoj valuti i kapitalna efikasnost povećati.