MERCATOR SE ŠIRI U CRNOJ GORI: Idea preuzima lanac od 68 prodavnica

1. VI 2023 | Kompanije Mercator-CG i trgovinski lanac Franca potpisale su juče kupoprodajni ugovor kojim Mercator-CG preuzima maloprodajne objekte Franca u gotovo svim opštinama u Crnoj Gori.

Reč je o prvoj akviziciji Fortenova grupe u regionu, kojom kompanija ostvaruje jedan od svojih strateških ciljeva – da uz organski rast, jačanje mreže svojih prodavnica na tržištima jugoistočne Evrope i njihovu dostupnost kupcima, osigura i kroz preuzimanja lokalnih maloprodajnih lanaca.

Transakciju je prethodno odobrila Agencija za zaštitu konkurencije, a njenom realizacijom, Mercator-CG koja posluje pod brendom Idea, jača svoju ključnu konkurentsku prednost prema potrošačima – rasprostranjenost na tržištu cele države.

Naime, trgovinski lanac u vlasništvu porodice Franca ima 67 prodavnica, a najviše ih je u Podgorici i to 13, zatim osam u Budvi i sedam u Bijelom Polju. Preuzimanjem novih prodavnica, maloprodajna mreža brenda Idea raste na gotovo 200 prodavnica, a s preuzimanjem 900 zaposlenih u maloprodaji France, pojačava se i značaj kompanije Mercator-CG kao jednog od najvećih poslodavaca u državi jer će nakon ove akvizicije brend Idea ukupno zapošljavati više od 2.500 ljudi. Mercator-CG je kao poslodavac preuzeo i sve ugovorne obaveze prema svojim novim zaposlenima.

Kupoprodajni ugovor su u ime Mercatora-CG potpisali Ivan Karadžić, izvršni direktor Mercatora CG te Ivan Antonijević i Boško Vuković, pomoćnici izvršnog direktora Mercatora CG, a u ime France, suvlasnici udela i članovi porodice Franca: Hilmija Franca, Hatema Franca, Halida Franca, Sead Franca, Safet Franca i Halid Franca.

Potpisivanju ugovora kojim se finalizuje transakcija prisustvovao je i Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe koji je tom prilikom izjavio:
“Fortenova grupa je snažno podržavala ovu Mercatorovu akviziciju jer je ona potvrda da u delo provodimo našu strategiju jačanja regionalne prisutnosti u maloprodaji. Imamo jasnu viziju šta u toj delatnosti želimo u svih pet država u kojima poslujemo – kvalitetnu ponudu i uslugu, pristupačne cene i rasprostranjenost i širinu izbora za potrošače. Već jasno vidimo efekte sinergija u maloprodaji koja je počela s integracijom Mercatora 2021. godine – od poboljšane primene i upravljanja do odlične saradnje s lokalnim dobavljačima, što se, zbog kraćih lanaca snabdevanja, u prethodne dve krize pokazalo kao naša ključna konkurentska prednost. S obzirom da je porodica Franca vrlo kvalitetan proizvođač mesa i mesnih prerađevina, siguran sam da će se dobra partnerska saradnja nastaviti i u ovom slučaju”.

Iz ugla izvršnog direktora kompanije Hilmije Franca, ovim preuzimanjem će Franca učvrstiti poziciju lidera na crnogorskom tržištu mesa i mesnih prerađevina. Franca će i dalje biti prisutna na tržištu pod tim nazivom, kao jedan od najvećih i najprepoznatljivijih domaćih brendova. “Ono što je za nas najbitnije je da će svih 900 zaposlenih ostati u radnom odnosu u novoj kompaniji”, kaže on i dodaje:
“Postati deo regionalne mreže i udružiti snage sa jednim od najvećih lanaca u Crnoj Gori za nas je od velikog značaja. Izuzetno smo ponosni što će naši proizvodi biti zastupljeni i u svim Idea prodavnicama i tako još bliži brojnim potrošačima. Ujedno, kao liderima u industriji mesa u našoj zemlji, siguran sam da će ovo partnerstvo otvoriti i vrata drugih tržišta. Fokus kompanije Franca će biti razvojni projekti u smeru primarno-prerađivačke proizvodnje i jačanje izvoza u zemlje Evropske Unije i regije. Poljoprivredni proizvođači kroz otkup će kao i do sada biti prioritet kompaniji Franca. Verujem da će ovaj važan poslovni korak biti početak novih, velikih uspeha za sve nas”, rekao je Franca.

Ivan Karadžić, izvršni direktor kompanije Mercator-CG je povodom zaključenja transakcije istakao kako nema sumnje da će ovo preuzimanje predstavljati još jedan snažan iskorak u ostvarenju poslovnih ciljeva kompanije.

“Ovo je vrlo važan trenutak u našem poslovanju. Pridruživanje lanca trgovina Franca značajan je korak u našem strateškom razvoju jer nas pozicionira na mesto lidera na crnogorskom tržištu, a sa oko 200 prodavnica postajemo jedini lanac koji će biti prisutan u svim crnogorskim opštinama. Ovom akvizicijom postajemo i najveći poslodavac u državi sa više od 2.500 zaposlenih, pa bih iskoristio priliku da poželim iskrenu dobrodošlicu za preko 900 zaposlenih Franca Marketa u naš tim. Srećan sam što će postati deo naše kompanije i što ćemo kao jedan tim nastaviti da ostvarujemo postavljene ciljeve. Sa ovom akvizicijom i sa fokusom na sveže, lokalno, trgovačku marku, Super Karticu i digitalnu transformaciju, menjamo tržište maloprodaje u Crnoj Gori, unapređujemo uslugu prema kupcima i implementiramo najsavremenije trendove, koristeći snagu Grupe kojoj pripadamo”, rekao je Karadžić.

I Zoran Mitreski, izvršni direktor Fortenova grupe za maloprodaju i predsednik Uprave Konzuma je naglasio značaj realiziovane akvizicije, posebno u svetlu širenja mreže prodavnica:
“Imamo veliku investicionu dinamiku u sistemu. Prošle godine smo u celom regionu otvorili više od 150 prodajnih mesta od čega 60 novih i 90 preuređenih. Na jesen nam sledi formalno preuzimanje i integracija France, nastavak investicija, ali i nastavak istraživanja daljih mogućnosti spajanja i akvizicija u maloprodaji”, najavio je Mitreski.

Inače, trgovinski lanac Franca je nastao kao deo kompanije koju je porodica Franca osnovala 1990. krenuvši od nekadašnje mesne industrije Meso-promet. Tokom proteklih 30-tak godina razvili su jednu od značajnijih proizvodno-maloprodajnih kompanija na području Crne Gore, koja je imala ukupno 1.500 zaposlenih. Svoju je prepoznatljivost na tržištu Franca u velikoj meri temeljila upravo na domaćem mesu i mesnim proizvodima s vlastitih farmi, koji su osim na crnogorskom tržištu zastupljeni i na tržištu regiona i zemalja Evropske unije.

Realizovano preuzimanje će ujedno značiti kombinovanje stručnosti, tehnologija, brendova i drugih resursa obe kompanije i omogućiti snažniju poziciju na tržištu, zadovoljenje različitih potreba kupaca, kao i proširenje asortimana pre svega putem ponude kvalitetnih domaćih proizvoda.