HENKEL OSTVARIO DOBRE REZULTATE NA POLJU ODRŽIVOSTI U PRETHODNOJ GODINI

6. III 2018 | “U 2017. godini jasno smo pokazali napredak u implementaciji naše strategije održivosti i dostizanju ciljeva održivosti. Ponosni smo na činjenicu da su mnoge međunarodne rejting agencije naša dostignuća ocenile odličnim ocenama i priznale Henkel kao jednu od vodećih svetskih kompanija u oblasti održivosti”, rekla je Kathrin Menges, izvršna potpredsednica za ljudske resurse i predsedavajuća Henkelovog Saveta za održivost.

 

Stvaranje održive vrednosti

Kompanija Henkel želi da stvori održivu vrednost, kako za svoje klijente i potrošače, tako i za celokupno društvo, a istovremeno planira i da utrostruči svoju efikasnost do 2030. godine.

U prošloj finansijskoj godini, kompanija je još jednom postigla konkretan napredak ka dostizanju svojih prelaznih ciljeva za 2020, u poređenju sa početnom 2010. Potrošnja energije i emisije CO2 (po toni proizvoda) smanjile su se za 24%, količina otpada (po toni proizvoda) je smanjena za 32%, dok je potrošnja vode po toni proizvoda opala za 24%. Zaštita na radu (za milion radnih sati) poboljšana je za 17%, dok je neto prodaja po toni proizvoda povećana za 5%.

Uopšteno gledajući, Henkel je uspeo da značajno poboljša odnos između ostvarene vrednosti i ekološkog otiska za 43% u odnosu na početnu 2010, a do 2020. kompanija planira da poveća efikasnost iskorišćenja svojih resursa za 75%.

Dodatno, kompanija teži tome da do 2030. u celosti snabde svoju proizvodnju električnom energijom iz obnovljivih izvora, a prelazni cilj toga je da se ostvari pokriće za 50% proizvodnje do 2020. Na ovaj način Henkel sledi dugoročnu viziju da postane kompanija koja ima pozitivan uticaj na klimu, navodi se u saopštenju.

 

Više od 50.000 zaposlenih obučeno da budu ambasadori održivosti

“Za napredak koji smo ostvarili u 2017. najvećim delom treba da zahvalimo beskrajnoj posvećenosti naših zaposlenih”, rekla je Kathrin Menges i dodala: “Od 2012. obučili smo više od 50.000 zaposlenih da budu ambasadori održivosti –  što ovaj program čini jednim od Henkelovih najvećih obrazovnih inicijativa do danas. Mi ne želimo samo da prenesemo znanje o održivosti našim zaposlenima, već i da ih ohrabrimo da to znanje podele sa svojim kolegama, dobavljačima, kupcima, pa čak i školarcima kako bi dali doprinos društvu. To je važan korak ka tome da se da još veća uloga temi održivosti u planiranju svakodnevnih aktivnosti za svakog pojedinačnog zaposlenog”.

 

Partnerstva za bolju održivost

Pored zaposlenih, Henkel uključuje i svoje partnere u lanac vrednosti. Na primer, kompanija radi zajedno sa Bankom plastike, društvenim preduzećem koje ima za cilj da  očisti okean od plastike uključivajući i angažujući siromašne ljude. Na prihvatnim stanicama, kao što je ona na Haitiju, lokalne zajednice imaju mogućnost da predaju plastični otpad koji su prikupili, te da ga zamene za novac, donacije u robi ili društvene usluge. Ova plastika se potom prerađuje za ponovnu upotrebu kao reciklirani materijal, kako bi se održala ekonomija kruženja.

 

Potvrđena vodeća pozicija na rejting listama i indeksima

Henkel je, između ostalog, uvršćen u Dow Jones Svetski indeks održivosti (DJSI World), kao i indekse ECPI, Ethibel, Euronext Vigeo Eiris, FTSE4Good, Global Challenges, MSCI ESG Leaders i SRI, STOXX Global ESG Leaders. Prema rejtingu kompanija Oekom Research i Sustainalytics, Henkel je prepoznat kao vodeća kompanija u svojoj grani industrije.

 

Više informacija o održivosti u kompaniji Henkel je dostupno na adresi:

www.henkel.com/sustainability