GELOVI ZA TUŠIRANJE

(tekst je objavljenu Progressive magazinu br. 206, april 2023)

U posmatranom petomesečnom periodu, gelove za tuširanje je kupilo 50% domaćinstava u Srbiji. Prosečna frekvencija kupovine je oko dva puta u ovom razdoblju. Vrednosno učešće kupki za bebe i decu je 20%, dok ostalih 80% potiče od standardnih gelova za tuširanje, pokazuju podaci GfK.

GfK analiza tržišta

Slavica Kovačević, Junior Research Consultant, Consumer Panels & Services:
U fokusu ovog istraživanja je kupovina gelova za tuširanje u periodu od avgusta do decembra 2022. godine.
U posmatranom petomesečnom razdoblju, gelove za tuširanje je kupilo 50% domaćinstava u Srbiji. Prosečna frekvencija kupovine je 2,3 puta u ovom periodu. Naspram istog perioda prethodne godine, proizvodi ove kategorije su poskupeli za 9%. Vrednosno učešće kupki za bebe i decu je 20%, dok ostalih 80% potiče od standardnih gelova za tuširanje.
Drogerije se izdvajaju kao najdominantniji format sa 38% učešća. Zatim slede supermarketi sa 16%, minimarketi i tradicionalne prodavnice sa po 13% vrednosnog učešća i hipermarketi sa 9%. Ostali formati nemaju veliku ulogu unutar kategorije gelova za tuširanje.
Vodeća tri proizvođača ‘odnose’ 53% vrednosnog učešća, i to su (abecednim redosledom): Beiersdorf, dm i Unilever. Beiersdorf se izdvaja kao proizvođač sa najvišom lojalnošću kupaca, sa 48%.
Lojalnost trgovačkim markama u ovoj kategoriji iznosi 44%, što znači da kupci gelova za tuširanje trgovačkih marki od svoje ukupne potrošnje na kategoriju gelova za tuširanje izdvoje malo manje od polovine budžeta za trgovačke marke. S druge strane, ukupno vrednosno učešće PL-a u kategoriji iznosi 23%. Malo manje od jedne trećine, odnosno 32% generisane vrednosti, potiče od proizvoda kupljenih na promociji.