(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 218, jun 2024)
TRENDOVI U KATEGORIJI PROIZVODA ZA NEGU VEŠA
Potrošači su sada u mogućnosti da troše više na proizvode za negu veša, jer se ekonomije razvijaju i raspoloživi prihodi rastu. Oni traže proizvode koji imaju veću sposobnost čišćenja, različite alternative mirisa i ekološke karakteristike.
Istraživanje Grand View Research
Veličina globalnog tržišta proizvoda za negu veša procenjena je na 100,8 milijardi dolara u 2022. i očekuje se da će se širiti po CAGR stopi od 4,5% od 2022. do 2028. godine i dostići prihod od 131,1 milijarde dolara u 2028.
Povećanje raspoloživih prihoda stanovnika i brza urbanizacija doveli su do značajnog infrastrukturnog razvoja što je rezultiralo rastom potražnje za proizvodima za negu veša. Takođe, porast populacije u zemljama u razvoju utiče na rast globalnog tržišta. Kupci su dodatno privučeni da troše više na negu tkanina i sredstva za čišćenje veša zahvaljujući dostupnosti različitih rešenja za pranje i negu. Globalna potražnja za proizvodima za negu veša vođena je i rastućom svešću potrošača o važnosti higijene i zdravlja. Potrošači žele ekološki prihvatljive proizvode, kao i mirišljave proizvode za negu veša, a proizvođači sve više ulažu u lansiranje novih organskih i ekološki prihvatljivih proizvoda, što će doprineti rastu tržišta tokom prognoziranog perioda.
Proizvođači stalno uvode nove proizvode koji sadrže biorazgradive hemikalije, kao što su aktivni sastojci na mineralnoj bazi i kokosovo ulje, prirodna soda za pranje i enzimi na bazi biljaka. Potreba za biorazgradivim proizvodima podstaknuta je sve većom zabrinutošću oko upotrebe hemikalija koje mogu izazvati probleme sa kožom. Očekuje se da će ovaj faktor podstaći proizvođače da troše na istraživanje i razvoj i lansiranje inovativnih proizvoda.
Kako pojedinci vode sve užurbaniji način života, oni daju prednost čistoj i dobro održavanoj odeći, što dovodi i do veće potrebe za profesionalnim uslugama pranja veša i hemijskog čišćenja.
Deterdžent za veš
Veličina globalnog tržišta deterdženta za veš procenjena je na 82,78 milijardi dolara u 2022. i očekuje se da će se širiti po CAGR stopi od 4,7% od 2023. do 2030. godine. Među svim proizvodima za negu veša, deterdžent ostvaruje najveće prihode na globalnom tržištu.
Potrošači su sada u mogućnosti da troše više na proizvode kao što su deterdženti za pranje veša, jer se ekonomije razvijaju i raspoloživi prihodi rastu. Oni traže proizvode koji imaju veću sposobnost čišćenja, različite alternative mirisa i ekološke karakteristike. Obraćaju više pažnje na pranje veša kao rezultat podizanja svesti o važnosti higijene i čistoće, posebno nakon izbijanja pandemije. Potrošači su spremni da izdvoje više na proizvode koji su moćni u uklanjanju fleka, kontroli neprijatnih mirisa i imaju sposobnost ubijanja klica, prašine i prljavštine. Takođe, kako sve više ljudi radi – raste i potreba za praktičnim i efikasnim rešenjima za pranje veša.
Svest potrošača o efikasnosti deterdženata za pranje veša u formi gela, kapsula i tečnosti porasla je kao rezultat povećanih marketinških napora učesnika na tržištu. Potrošači žele odeću koja se lako čisti, što je podstaklo širenje tržišta tečnih deterdženata i deterdženata u kapsulama. Tečni deterdženti za veš brzo se rastvaraju u hladnoj vodi i omogućavaju efikasno čišćenje uz manju potrošnju energije kada se koriste u mašini za pranje veša. Svi ovi faktori će verovatno pokrenuti rast ovog segmenta tokom prognoziranog perioda.
Kao odgovor na različite potrebe potrošača, deterdženti za pranje veša se takođe formulišu za posebne namene, kao što su veš za bebe, sportska oprema, osetljive tkanine ili izbeljivanje bele odeće. Tako, na primer, The Laundress nudi ekološki prihvatljive deterdžente za pranje veša na biljnoj bazi, koji su formulisani za različite namene, uključujući opcije za odeću za bebe, osetljive tkanine i specijalne materijale kao što je kašmir.
Omekšivač za veš
Veličina globalnog tržišta omekšivača za veš procenjena je na 17,95 milijardi dolara u 2022. Omekšivači za veš su segment koji najbrže raste i očekuje se njihov značajan napredak u narednom periodu – ovaj segment će rasti stopom od 4,9% od 2022. do 2028. godine.
Potražnja za proizvodima kao što su omekšivači za tkanine, koji pomažu u održavanju mekoće odeće, rašće kako sve više potrošača kupuje skuplju odeću. Potrošači preferiraju omekšivače za negu veša iz različitih razloga, uključujući zaštitu tkanine, smanjenje nabora, poboljšanje mirisa, lako peglanje, smanjenje statičkog prijanjanja i slično. Sve veća sklonost mlađe populacije, naročito milenijalaca, ka premijum proizvodima će pozitivno uticati na rast tržišta omekšivača za veš u narednim godinama.
Kanali distribucije
Deterdženti i omekšivači za veš se često kupuju u lokalnim hipermarketima i supermarketima zbog dostupnosti širokog spektra proizvoda, značajnih sniženja, efikasnih displeja na mestu kupovine i drugih promotivnih ponuda. Očekuje se da će supermarketi i drugi oflajn kanali distribucije kao što su specijalizovane prodavnice, hipermarketi, nezavisne male radnje i slično podstaći rast ovog segmenta u narednim godinama.
Kada je reč o onlajn kanalu, očekuje se da će on zabeležiti najveći rast tokom prognoziranog perioda. Porašće prodaja proizvoda za negu veša uglavnom preko web sajtova kompanija i kompanija za e-trgovinu kao što su Walmart, Amazon itd. Pored toga, ključni igrači koji posluju na globalnom tržištu konstantno promovišu lansiranje novih proizvoda na onlajn portalima i sajtovima za e-trgovinu, što im pomaže da privuku veću bazu korisnika i generišu nove tokove prihoda. Očekuje se da će rastuća penetracija interneta i e-trgovine pozitivno doprineti rastu tržišta.
Po regionima
Azijsko-pacifički region ima preko 40% udela u kategoriji proizvoda za negu veša. Povećanje broja stanovnika i rastući raspoloživi prihodi pokreću rast na ovom tržištu. Tokom prognoziranog perioda, tržište će verovatno biti ‘pogurano’ ekonomijama u ekspanziji kao što su Indija i Kina, rastućom radnom populacijom i povećanom potrošnjom na proizvode za pranje i omekšavanje veša. Kina će verovatno ostati glavno tržište u Azijsko-pacifičkom regionu.
Očekuje se da će Severna Amerika zabeležiti CAGR stopu od 5,1% od 2022. do 2028. U toj zemlji raste potražnja za proizvodima za negu veša, naročito za održivim i ekološki prihvatljivim, što u velikoj meri pokreće rast ove kategorije. Očekuje se da će visoka koncentracija zaposlenih u kombinaciji sa većim raspoloživim prihodima u Kanadi i SAD-u dodatno podstaći rast tržišta. Već nekoliko godina, usvajanje zdravog načina života, zajedno sa povećanom brigom za higijenu, predstavlja važan pokretač za sektor nege veša u regionu Severne Amerike.
Strategije proizvođača
Proizvođači proizvoda za negu veša žele da postignu optimalan rast poslovanja i snažnu tržišnu poziciju kroz implementacije različitih strategija, kao što su spajanja i akvizicije, lansiranje novih proizvoda, jačanje distributivnih mreža na globalnom i regionalnom tržištu i druge strateške inicijative. Oni imaju za cilj da intenziviraju svoje tržišne pozicije širenjem baze kupaca.
Ključni proizvođači ulažu i u nove proizvodne pogone kako bi povećali svoje proizvodne kapacitete. Fokusiraju se na istraživanje i razvoj, a takođe uvode nove održive i ekološki prihvatljive proizvode kako bi zadovoljili rastuću potražnju. Na primer, u julu 2022, brend Comfort je predstavio novorazvijenu kapsulu koja nudi vrhunske performanse čišćenja veša i može pomoći u dekarbonizaciji tokom procesa pranja. Umesto plastične ambalaže, nove kapsule došle su u kartonskim kontejnerima, što će sprečiti više od 6.000 tona plastike da uđe u tok otpada svake godine.
Preuzeto sa:
www.grandviewresearch.com