(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 199, jul/avgust 2022)
BISKVITE JE KUPILO GOTOVO SVAKO DOMAĆINSTVO U SRBIJI
Supermarketi i minimarketi predstavljaju najznačajniji format za ovu kategoriju sa količinskim učešćem od 29% i 26%, respektivno. Značajno učešće imaju i tradicionalne prodavnice (18%) kao i hipermarketi (11%), pokazuju podaci GfK panela domaćinstava.
GfK analiza tržišta
Slavica Kovačević, Junior Research Consultant, Consumer Panel Services:
Analiza tržišta biskvita u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od septembra 2021. do aprila 2022. godine.
U analiziranom periodu biskvite je kupilo gotovo svako domaćinstvo u Srbiji. Ukupna vrednost kategorije za posmatrani period je stabilna u odnosu na isti period godinu dana ranije. Učestalost kupovine biskvita je 23 u posmatranom periodu, odnosno, malo manje od tri puta mesečno.
Iako ima preko 250 kompanija koje u svom asortimanu imaju biskvite, vodećih pet kompanija ‘odnosi’ 62% količinske vrednosti kategorije. To su, abecednim redosledom: Bambi, Chipita, Jaffa, Lidl i Swisslion. Najveću bazu kupaca imaju Bambi i Jaffa. Najvišu lojalnost kupaca među top pet kompanija ima Bambi.
Količinsko učešće trgovačkih marki je 14%, isto kao i u prethodnom posmatranom periodu.
Jednostavni biskviti i punjeni biskviti čine najveći deo ove kategorije – 95% od ukupne kupljene količine u posmatranom periodu. Zatim slede kroasani sa 5% količinskog učešća.
Proizvodi kupljeni na promociji čine 33% ukupne količine biskvita kupljenih u posmatranom periodu.
Supermarketi i minimarketi predstavljaju najznačajniji format za kategoriju biskvita sa količinskim učešćem od 29% i 26%, respektivno. Značajno učešće imaju i tradicionalne prodavnice (18%) kao i hipermarketi (11%).