33 MILIJARDE DINARA: Vrednost trgovine preko interneta u Srbiji raste iz dana u dan

15. III 2021 | U Srbiji je u onlajn trgovini u 2020. godini ostvaren promet od 33 milijarde dinara, što je gotovo dvostruko više nego 2019, kada su kupci na ovaj način potrošili 17 milijardi dinara, izjavio je danas državni sekretar u Ministartvu trgovine, turizma i telekomunikacija Uroš Kandić.

On je na Sajmu potrošača u Beogradu, posvećenom online trgovini, istakao da su potrošači prilikom online kupovine bolje zaštićeni nego u kupovini na tradicionalan način.

„Onlne trgovina čini svega 1% ukupne trgovine prehrambenih trgovinskih laca, tako da je prostor za rast enorman, jer je onlajn trgovina bezbednija i pruža veći asortiman mogućnosti da se nađu različite proizvode koji su i jeftiniji“, rekao je Kandić.

On je naglasio da potrošač prilikom kupovine preko interneta ima pravo da proizvod vrati prodavcu u roku od 14 dana, bez obaveze da ga izveštava zbog čega to čini, izuzimajući situacije koje su specifične, poput kupovine hrane.

Prema zvaničnim podacima, tvrdi Kandić, tradicionalna trgovina u Srbiji zabeležila je rast od 4%, što je, uzimajući u obzir uslove sa pandemijom korona virusa, odličan rezultat.

On je najavio da su u pripremi izmene Zakona o zaštiti potrošača, kojima će tržišna inspekcija dobiti veće nadležnosti.

„Inspekcija će moći da sankcioniše 33 vrste prekršaja koje trgovci budu činili, a radićemo i na vansudskom rešavanju sporova potrošača i trgovaca. Prvi put ćemo uvesti obavezu da sami trgovci budu učesnici u tom postupku medijacije“, istakao je Kandić i dodao da je u Srbiji pre 2014. godine bilo 2.000 potrošačkih prijava godišnje, dok ih je danas 22.000.