25. IX 2019 | Oko 400 učesnika i blizu 30 predavača i izlagača učestvovalo je na drugoj konferenciji o preduzetništvu ‘Dare to be Original’. Odgovore na pitanja kako kreirati proizvod koji će koristiti milioni ljudi, šta je potrebno za održiv biznis model i kolika je uloga kreativnosti u svemu tome, dali su neki od najpoznatijih stučnjaka iz oblasti biznis dizajna, koji je bio tema ovogodišnjeg okupljanja. Konferenciju koju organizuje magazin Original i Fondacija Novak Đoković, uz podršku kompanije Voda Voda, u novosadskoj Svilari svečano je otvorila Jelena Đoković.
Ona je u okviru radionice ‘Dare To Be open minded’ podelila i svoje znanje i iskustvo o značaju svestranosti i otvorenosti ka novim idejama.
„Misija magazina Original je da promoviše kreativne pojedinace i podržiih da istraju u svojim preduzetničkim poduhvatima. Zbog toga smo ove godine odlučili da pričamo o biznis dizajnu koji se smatra najvažnijom veštinom budućnosti i glavnim pokretačem modernog poslovanja. Nakon saveta dobijenih iz prve ruke, od evropskih i domaćih stručnjaka iz oblasti inovacije, naša publika je mogla da nauči kako da napravi jasnu razliku između servisa koji je samo marketinški trik i onog koji je održivi posao. Neprestano učenje i ulaganje u sebe je prvi korak ka tome i drago nam je ako ‘Dare to be Original’ može da bude delić na putu do neke buduće, uspešne preduzetničke priče“, rekla je Jelena Đoković, direktor magazina Original i globalni direktor Fondacije Novak Đoković.
Koliko god da je dobra ideja i izvedba, veliki broj preduzetnika i menadžera ima problem da izgradi održiv biznis model. Direktor tima za razvoj proizvoda u poznatom američkom maloprodajnom lancu Walmart, Miloš Milić, govorio je o tome kako biznis dizajn i inovacije mogu da promene poslovanje.
„Pre svega moram da napomenem da je zaista velika čast biti deo ovakvog projekta u kom imam priliku da svoje iskustvo podelim sa našim ljudima. Kreativnost je možda i najveći dar ljudske inteligencije. Svet u kome živimo i razvijamo se je sve komplikovaniji pa samim tim moramo postati kreativniji kako bismo odgovorili na svakodnevne izazove. ‘Dare to be Original’ je sjajan način da u tome iuspemo“, izjavio je Miloš Milić.
Kreator nekih od najpopularnijih Walmartovih proizvoda smatra da su potrebe kupaca, na koje često zaboravljamo, najvažniji deo procesa stvaranja, a da je sticanje njihovog poverenja preduslov za napredak svake kompanije. Pored Milića, domaća publika imala je priliku da po prvi put čuje Džulijana Lukaševiča, eksperta za razvoj inovacija i biznis dizajna i Gretu Siger, savetnicu za inovacije i sistemskog trenera. Specijalni gost bio je MišaLukić, pionir biznis dizajna u Srbiji.
U okviru celodnevnog programa konferencije organizovani su paneli i radionice, a učesnici su imali priliku da na licu mesta testiraju neke od inovacija, poput kapsule za ispitivanje stanja organizma putem spoja tehnologija kvantne i preventivne medicine.
Zbog velikog interesovanja, za sve one koji nisu bili u prilici da program konferencije prate na licu mesta, obezbeđen je video stream u Startit Centrima u Vršcu, Zrenjaninu, Subotici i Šapcu.