VAŽNOST NUTRITIVNOG DEKLARISANJA U PREVENCIJI GOJAZNOSTI

1112018-težiravnoteži

1. XI 2018 | Ministarstvo zdravlja i Privredna komora Srbije – Udruženje za prehrambenu industriju organizovali su drugu po redu edukativnu radionicu za predstavnike medija u okviru nacionalne kampanje ‘Teži ravnoteži’, na temu važnosti nutritivnog deklarisanja u prevenciji gojaznosti, a sa posebnim osvrtom na pravilno čitanje i razumevanje nutritivnih deklaracija. Navođenje nutritivnih i zdravstvenih izjava propisano je zakonom, stupanjem na snagu Pravilnika o deklarisanju, označavanju i reklamiranju hrane sredinom 2018. godine.

“Nutritivna deklaracija uključuje podatke o energetskoj vrednosti prehrambenog proizvoda, količini masti, zasićenih masnih kiselina, ugljenih hidrata, šećera, proteina i soli. Ovakvim jasnim i preciznim informacijama o unosu hranljivih materija, nutritivne deklaracije znatno olakšavaju planiranje pravilne ishrane i mogu pomoći u lečenju i prevenciji gojaznosti”, istakla je dr Budimka Novaković, profesor Medicinskog fakulteta, Univerziteta u Novom Sadu.

Nacionalna kampanja ‘Teži ravnoteži’ realizuje se kao podrška Nacionalnom programu za borbu protiv gojaznosti Ministarstva zdravlja Republike Srbije.

“Jedna od aktivnosti Programa za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih jeste i označavanje i deklarisanje hrane, koji se ovom temom bavi u delu promocije pravilne ishrane tokom života”, ukazala je Snežana Pantić Aksentijević, rukovodilac Grupe za javno zdravlje Ministarstva zdravlja Republike Srbije.

“Društveno-odgovorne kompanije, članice Udruženja za prehrambenu industriju Privredne komore Srbije, prepoznale su značaj i iskazale želju da doprinesu u daljem sistemskom rešavanju pitanja prevencije gojaznosti”, ukazao je Dimitrije Ivanović, sekretar Udruženja za prehrambenu industriju Privredne komore Srbije.

Kampanja ‘Teži ravnoteži’ pokrenuta je sredinom 2018. godine kao podrška nacionalnom Programu za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih koji je donelo Ministarstvo zdravlja. Društveno-odgovorne kompanije Bambi, Coca-Cola, Dr. Oetker, Marbo Product, Mars i Nestlé, članice Udruženja za prehrambenu industriju Privredne komore Srbije, prepoznale su značaj kampanje ‘Teži ravnoteži’ i pružile podršku u daljem sistemskom rešavanju problema gojaznosti i radu na prevenciji ovog izazova modernog društva.