Univerzalne kreme

Stem-Cells-Face-Cream

ZA BOLJI IZGLED KOŽE

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.9, februar 2005.)

Na tržištu dominiraju strane marke – Nivea, Solea, Cliven, ali nije zanemarljivo ni učešće domaćih krema Lady i Ten-San. Vodeći proizvođači su Beiersdorf, Henkel-Merima, Henkel, Oriflame i L.C.A. Italy.

Zdravlje i lepota su dve stvari koje čovek oduvek neguje i kojima poklanja posebnu pažnju. Sa napretkom medicine i tehnologije menjaju se načini i sredstva kojima to postiže, ali želja ostaje ista – da budemo zdravi i u najmanju ruku negovani. Da li neko vodi računa o svom izgledu često može da se zaključi na osnovu stanja njegove kože. Spoljni faktori – sunce, vetrovi, kiše, smog i ostale atmosferske pojave ostavljaju trag na ljudskoj koži, koji se može ako ne u potpunosti eliminisati, onda bar umanjiti, korišćenjem određenih krema i preparata. Poslednjih godina sve je više ‘specijalizovanih krema’, koje se razlikuju u zavisnosti od pola, uzrasta, kao i od toga kojim delovima tela su namenjene. Međutim, i dalje je česta upotreba univerzalnih krema, koje može da koristi cela porodica i to za više namena. Njihova popularnost ide do te mere, da su neke marke kao što su Nivea ili Solea postale sinonim za pomade i kreme. Sa druge strane, činjenica da kupci i dalje rado kupuju takve kreme i da one zauzimaju značajno mesto na tržištu praćena je i pojavom novih marki i savremenih, poboljšanih receptura.

Beiersdorf Nivea
Tržišno učešće Beiersdorf kompanije u segmentu krema opšte namene za period januar – oktobar 2004. godine je 60,9 odsto, i to Nivea Creme sa 39,2 odsto i Nivea Soft sa 21,7 odsto, prema podacima agencije GfK. Nivea Creme je najprodavaniji proizvod u toj kategoriji, dok je Nivea Soft na trećem mestu. Nevena Vidaković, product menadžer kompanije BDF kaže da je finansijski i fizički udeo na tržištu u tom segmentu u porastu. Pored brenda Nivea, kako ističe Vidaković, na srpsko-crnogorskom tržištu prisutni su i brendovi Eucerin i Atrix. Prema njenim rečima, najpopularnija pakovanja Nivea Creme su od 75ml i 150ml. Svake godine od novembra do februara, na našem tržištu uvode se Nivea Creme sa motivima. To su ograničene serije, a motivi na kutijicama su svake godine različiti – ove godine to su četiri zimska motiva, dodaje Vidaković. Prema njenim rečima, glavni konkurenti su im Henkel- Merima, sa brendom Lady i Henkel, sa brendom Solea.

Henkel Merima
Najpoznatiji proizvodi u kategoriji univerzalnih krema proizvođača Henkel Merime su Lady i Ten-San univerzalna krema. Kako objašnjava Ivana Minčić iz Henkel kompanije Ten-San univerzalna krema idealna je za negu lica i tela. Sadrži aktivnu komponentu hipericin. Preporučuje se za sunčanje kako leti, tako i za zimske sportove, jer štiti od crvenila i fleka, sprečava stvaranje bora i čini kožu mekom i elastičnom. Ova krema je dostupna u pakovanju od 75ml. Interesantno je, dodaje Minčić, da ova krema na našem tržištu postoji 40 godina. Prema njenim rečima, Lady univerzalna krema ima tradiciju dužu od 20 godina. Na domaćem tržištu je dostupna u pakovanju od 150ml.
Proizvod Schwarzkopf&Henkela (uvoznik Henkel Merima A.D. Kruševac) – Solea univerzalna hranljiva krema sa lipidima efikasno štiti kožu od štetnih uticaja okoline, a u isto vreme je čini zdravom i mekom. Kako kaže Ivana Minčić, odlični sastojci, kvalitet, dugogodišnja tradicija i pristupačna cena učinili su Soleu proizvodom za celu porodicu. Takođe, u kompaniji neprestano rade na unapređenju kvaliteta i modernizaciji pakovanja u skladu sa svetskim trendovima. Kako i sam njen naziv kaže ‘univerzalna’, ona je u proteklim godinama svog postojanja korišćena na različite načine – kao krema za ruke, lice i telo pa čak i za oštećene vrhove kose. Solea univerzalna krema je dostupna na tržištu Srbije i Crne Gore, Slovenije, Hrvatske, Bosne i Makedonije. Najpopularnija su pakovanja od 60 i 150ml. “Trenutno ne raspolažemo podacima o tržišnom učešću naših brendova, ali interni pokazatelji beleže kontinuirani finansijski rast”, kaže Ivana Minčić.

Bevetti / L.C.A Italy
Među prvih pet proizvođača našla se i kompanija L.C.A. Italy, iako njena krema marke Cliven, nije našla mesto među prvih pet najprodavanijih proizvoda. Višenamenska Cliven krema koristi se gotovo na čitavoj teritoriji Srbije i Crne Gore. Prema rečima Petra Bakočevića, direktora prodaje i marketinga kompanije Bevetti, uvoznika i distributera Cliven proizvoda, udeo te kreme u prodaji svih višenamenskih krema na tržištu SCG je oko pet odsto. On je dodao da je u poređenju sa 2003. godinom u prošloj godini prodaja porasla za 32 odsto. Kako kaže Bakočević, povećana prodaja rezultat je intenzivne reklamne kampanje za ostale Cliven proizvode, a početak reklamne kampanje za višenamensku kremu planiran je za početak ove godine, kada očekuju i značajniji porast prodaje. Bakočević kaže da se višenamenske kreme prodaju u pakovanjima od 300ml i dodaje da su, prema njihovim istraživanjima, upravo ta pakovanja optimalna. “Radi se o uvoznim proizvodima koje naša firma prodaje u Crnoj Gori i Bosni”, kaže Bakočević. Najveći konkurenti na domaćem tržištu, kako ističe Bakočević, su Nivea, Unilever, Palmolive i P&G. U ovoj godini Bevetti planira uvođenje nove linije Le Golesita Di Cliven, koja sadrži kupke i gelove za tuširanje, kao i kreme za telo.