U POSETI RUBINU

10102018-rubin

Novinari srpskih redakcija imali su priliku da 9. oktobra prisustvuju Vinskoj turi u organizaciji kompanije Rubin. Tom prilikom, posetili su vinograd Bačinu, jedan od najlepših Rubinovih vinograda i uverili se u kvalitet grožda koje je još uvek na čokotima,. Zasadi u vinogradu Bačina datiraju iz 1980, 2009. i 2013. godine i u njemu se gaje crvene sorte grožda: Pinot Noir, Prokupac i Merlot. Zatim je usledio obilazak fabrici, proizvodnih pogona, podruma vina i jednog od najvećih drvenih podruma u Evropi, podruma Vinjaka, sa 12.000 drvenih buradi…

 

10. X 2018 | Kompanija Rubin se nalazi na terenu idealnom za gajenje vinove loze, na geografskoj širini na kojoj su smeštene najpoznatije svetske vinarije i vinogradarske oblasti, Bordo u Francuskoj i Toskana u Italiji. Najveći je proizvođač grožđa, vina i žestokih alkoholnih pića u svojoj zemlji sa tradicijom dugom preko 60 godina. Vinarija poseduje najveće površine vinograda u rodu – 1.200 hektara i najveći broj vina sa zaštićenim geografskim poreklom u zemlji.

Jedinstvenost kompanije je zaokružen proces proizvodnje vina: od sopstvenih vinograda, preko pinterske radionice gde se izrađuje burad, do proizvodnje vina vrhunskog kvaliteta. Vinski podrum je kapaciteta 22,5 miliona litara, dok je kapacitet podruma za pića tipa konjaka 15 miliona litara, od čega je 6 miliona u hrastovim buradima (12.000 hrastovih buradi od 500l za odležavanje destilata), što ga čini jednim od najvećih drvenih podruma u Evropi. Rubinov portfolio obuhvata vina i žestoka alkoholna pića, sa preko 80 proizvoda. U kategoriji vina se nalaze stona, kvalitetna i vrhunska vina, kao i penušava vina koja se proizvode po klasičnoj Champenoise metodi.

Rubinov Vinjak, vodka, pelinkovac, likeri i rakije, poznati su brendovi u kategoriji žestokih alkoholnih pića. Značajnu inovaciju u proizvodnji alkoholnih pića čine novi proizvodi u limenci: Špriceri i Vinjak Cola. Godišnja prodaja vinarije je preko 17 miliona litara alkoholnih pića.

Proizvodi se izvoze u preko 20 zemalja sveta, od Amerike do Australije. Na inostranim tržištima se konkuriše isključivo kvalitetom. Svetsko tržište je prepoznalo kvalitet proizvoda Rubina, a najzastupljenija su barrique vina, pored vrhunskih vina i Vinjaka, koji su se takođe izdvojili kao značajne kategorije u izvozu.

Vinjak sa tradicijom dugom preko 60 godina, neprikosnoveni je vladar još iz doba Jugoslavije. Vinjak su slavile sve generacije, i ceo Balkan, a danas je omiljno piće uz koje se može uživati u svim prilikama, priznato od strane potrošača, pre svega za kvalitet. Od davne 1957. godine pa do danas, prodat je u neverovatnoj količini od preko 400 miliona litara.

Rubin karakteriše i to što zapošljava veliki broj tehnologa, čak 20, od kojih samo u sektoru razvoja, njih petoro.

 

Berba – najbolja berba u poslednjih 10 godina

Jedan od strateških ciljeva Rubina je stvaranje sopstvene sirovinske baze. Pored sopstvenih vinograda, otkupljuje se grožđe od individualnih proizvođača sa kojima kompanija ima dugogodišnju saradnju.

Berba ove godine se privodi kraju, a vremenske prilike od početka kišnog proleća, preko toplog avgusta i septembra, uticale su na visoke prinose, sa izuzetnim kvalitetom grožđa, čineći ovogodišnju berbu najboljom berbom u poslednjih 10 godina, što će se odraziti na vrhunski kvalitet vina, kažu iz kompanije. Prinos sa Rubinovih plantaža je 7 miliona kilograma grožđa, dok je otkupljeno 4 miliona kilograma.

 

Ljubičasta plaketa

Vino je za sada jedini proizvod u Srbiji koji ima sistem posebnog obeležavanja markicama kvaliteta i porekla koje izrađuje Zavod za izradu novčanica. U skladu sa novim Zakonom o vinu, a u cilju isticanja kvaliteta i porekla, uvedene su nove oznake kvalitativnih kategorija, koje se navode na markicama i kvaliteta i porekla. Te markice se razlikuju za svaku kategoriju, odnosno potkategoriju vina sa geografskim poreklom.

Markica zelene boje – ‘Regionalno vino’ i oznakom G.I. (geografska indikacija).

markice-vino-zelena

Markica crvene boje – ‘Kvalitetno vino sa kontrolisanim geografskim poreklom i kvalitetom’ i oznakom K.P.K. (kontrolisano geografsko poreklo i kvalitet).

markice-vino-crvena

Markica ljubičaste boje – ‘Vrhunsko vino sa kontrolisanim i garantovanim poreklom i kvalitetom’ i oznakom K.G.P.K. (kontrolisano i garantovano geografsko poreklo i kvalitet).

markice-vino-ljubicasta

Od 350 registrovanih vinarija u Srbiji, samo 9 vinarija može da se pohvali priznanjem ljubičaste plakete. Jedna od njih je i kompanija Rubin, vinarija sa najvećim brojem vina koja su dobila ovo priznanje. Ljubičastu plaketu sa ponosom nose sledeća Rubinova vina:

 

Cabernet Sauvignon

Chardonnay

Terra Lazarica Chardonnay

Terra Lazarica Sauvignon Blanc

Terra Lazarica Merlot

Sauvignon Blanc

 

Ljubičasta markica je garant kvaliteta i porekla vina. Ona je oznaka za najviši kvalitet.

danijela jovanović

Dodela nagrade, Ljubičasta plaketa za najbolja vrhunska (KGPK) vina u Srbiji, generalni direktor Rubina dr Danijela Jovanović

Na zvanično najstarijem ocenjivanju vina u svetu, 60-om međunarodnom ocenjivanju Vino Ljubljana 2018, kompanija Rubin AD osvojila je zlatnu medalju za vino Prokupac, našu autohtonu sortu, i dve srebrne medalje za bela vina: Chardonnay i Sauvignon Blanc. U konkurenciji ovog takmičenja je bilo 425 vina poreklom iz 15 zemalja, a ocenjivao ih je žiri od 43 profesionalaca iz sveta vina, iz 22 države.

 

Novi proizvodi

Kako bi se odgovorilo na sve češće promene i zahteve potrošača, Rubin je lansirao veliki broj novih proizvoda, od kojih su mnogi uspešno prihvaćeni od strane tržišta.

 

Noviteti – Amante vina Aurora i Carmen

Vrhunski kvalitet vina sa Rubinovih plantaža, obeležiće izlazak novih vina Amante (Aurora – belo vino i Carmen – crveno vino). Dva vina visokog kvaliteta koja će opravdati poverenje potrošača.

 

Amante Aurora

Kupažom sorti Chardonnay i Sauvignon blanc dobijeno je vino koje donosi sklad i balans karakteristika sorti od kojih je napravljeno. Zlatno-žute boje, intenzivnog mirisa sa raskošnim obiljem aroma zrelog voća iza kojih se kriju delikatni nežni tonovi zove i belog cveća. Ukus veoma bogat, kremasto voćne slojevite strukture i zaokruženom završnicom sa nežnim tonovima hrastovine koja dugo traje.

Slaganje sa hranom: Izvrsno se slaže uz salate sa kremastim dresingom, paste sa kremastim sosevima, zrele sireve sa mekanijom teksturom, pečenu ćuretinu, piletinu i teletinu sa limunom, svinjski file u sosu od pečuraka i hladnu prasetinu.

 

Amante Carmen

Pažljivom kupažom stare srpske autohtone sorte Prokupac i francuskih sorti Marselan i Merlot odnegovanih na našem teroaru dobijeno je ovo jedinstveno vino koje se karakteriše intenzivnom rubin crvenom bojom, veoma bogatim i složenim aromatskim kompleksom izraženim u bogatstvu mirisa zrelog crvenog voća i začinskih tonova. Na ukusu meko i elegantno sa izraženim taninima dobro uklopljenim u njegovu uravnoteženu strukturu i skladnom dugotrajnom završnicom sa jasnim tonovima sazrevanja u barik buradima od srpskog hrasta.

 

Rose 0,75

Novo vino koje je zaokružilo i postavilo krunu ponude 7 sortnih vina, vina sa Lazareve zemlje. Elegantno prefinjeno vino, kristalno svetle rubin boje, uravnotežene strukture i skladnog punog ukusa. Intenzivnog kompleksnog mirisa sa nežnim voćnim aromama i cvetnim tonovima. Najviše prija uz hladna predjela, domaće sireve, suhomesnate proizvode i pečenja.

 

Vermouth

Aromatizovano vino koje žene prosto obožavaju, osvojilo je veliki deo tržišta, pre svega HoReCa segment, kao i simpatije ciljne publike. Rubinov Vermut je aromatizovano vino dobijeno od posebno odabranog belog vina, sa dodatkom ekstrakata gorkih i aromatičnih biljaka. Najčešće se pije kao aperitiv serviran u čašu posebno pripremljenu za tu namenu. Takođe se može piti sa puno leda ili mešan sa sodom ili tonikom. Lako se meša i sa drugim alkoholnim pićima, pa se kombinuje sa vinjakom, vodkom ili brendijem. Odličan je dodatak mnogim koktelima, radi pružanja prijatnog biljnog ukusa i arome.

 

Rose

Najznačajniji projekat koji je u toku je svakako redizajn etikete najprodavanijeg vina – Rose 1 litar koje će biti lansirano na tržište krajem ove godine. U redizajn prepoznatljive crne etikete se ušlo veoma oprezno, kako bi se došlo do promene koja će predstavljati pravo osveženje ovog proizvoda, a koje neće zbuniti njegove lojalne potrošače. Redizajn će ići u 2 etape. Ove godine svetlost dana ugledaće prva iteracija, a nakon godinu dana, jačom promenom, druga iteracija, i time će biti zaokružen novi izgled najprodavanijeg vina u Srbiji.

 

Vinjak Cola

Prateći svetske trendove, a posebno želje novih generacija koje imaju svoje specifične navike, naši tehnolozi su razvili novi proizvod Vinjak Colu. Nakon istraživanja tržišta i trendova u potrošnji, doneta je odluka da se napravi spoj 2 omiljena pića u Srbiji – vinjaka i cole. Ovaj savršen miks pretočen je u nov proizvod, Rubinovu Vinjak Colu, koja u potpunosti odgovara potrebama potrošača, čime je još jednom potvrđena snaga ovog brenda.

 

De Santis

Usvojen je i novi izgled proizvoda Rock 98, sa novim imenom De Santis – ekskluzivnog dizajna, dostupan svim generacijama, po ugledu na svetski poznate brendije. Proizvod je dobijen kupažom najkvalitetnijeg rafinisanog alkohola poljoprivrednog porekla i odležalih vinskih destilata.

 

Likeri Seven

Radilo se i na redizajnu likera Posle kiše, koji će biti prilagođeni izgledu svetski poznatih likera i HoReCa segmentu.

 

Sajmovi u inostranstvu

“Rubin uvek ima zapaženu ulogu i prezentaciju svog brenda na sajmovima i manifestacijama, što ga opravdava kao najvećeg proizvođača grožđa i alkoholnih pića u Srbiji. Nastupi Rubina na sajmovima imaju veoma pozitivan odjek među publikom i posetiocima. Posetioci sa zadovoljstvom i znatiželjom posećuju štand kompanije Rubin pri čemu uvek, pored vrhunskih vina, mogu da probaju i iskuse nešto posebno, kao što su arhivska vina i arhivski vinjak iz naših podruma”, kažu iz Rubina.

Ove godine se učestvovalo na sajmovima u inostranstvu: Dizeldorfu (Prowine 2018), Banjaluci i Sarajevu, i mnogim drugim internacionalnim sajmovima, gde su u fokusu bila: serija 7 sortnih vina, vinjak i špriceri. Aktivna komunikacija sa inostranim tržištima, doprinela je i: rastu izvoza i nastavak rasta na tržištima Kine, SAD-a i Rusije, početku prodaje špricera na tržištima Francuske, Rumunije i Hrvatske i rastu izvoza špricera, kao i početku saradnje sa novim distrbuterima u svetu.

 

Investicije

 

Cross Flow filter

U Rubinu se godinama unazad aktivno investira u proces proizvodnje, pa se može izdvojiti značajna investicija u filter Cross Flow, renomiranog proizvođača Bucher. Proizvodi ove firme su instalirani u najpoznatijim vinarijama Francuske i sveta. Cross Flow filter je kompleksan uređaj koji se koristi u procesu proizvodnje vina i koji obezbeđuje postupak hladnog punjenja vina, pripremu mladog vina, ubrzava proces pripreme vina za punjenje i doprinosi sveukupnom poboljšanju kvaliteta proizvoda.

 

Vodka najvišeg standarda kvaliteta

U saradnji sa firmom Tehno filter iz Rusije uvedena je nova tehnologija u procesu proizvodnje Atlantic vodke. Postrojenje poslednje generacije, izum i patent Akademika prof Vladimira Tarasova, zasnovano je na visoko specifičnim i hemijski aktivnim filtracijama kojima se dobija vodka vrhunskog kvaliteta. Kvalitet Atlantic vodke je podignut na nivo svetskih proizvođača pića ovog tipa.

Postupak obrade alkohola se zasniva na korišćenju visokospecifičnih filter sveća:

1. Carbon kertridž – uklanja sve gorke komponente iz alkoholnih pića čineći ih prijatnijim kada je reč o mirisu

2. Silver kertridž – dodatno prečišćava alkohol

3. Cirkonijum-fosfat kertridž – uklanja agresivne paleće (burning) tonove i daje alkoholu zaokruženost i punoću kada je reč o ukusu

4. Platinijum kertridž . polira alkohol čineći ga izuzetno izbalansiranim, mekim, dajući mu prijatnu slatkastu završnicu

Postrojenje je počelo sa radom u maju ove godine, a konzumenti već od juna mogu sebi da priušte ovaj proizvod najvišeg standarda kvaliteta.

 

Burad

U Rubinu se ove godine intenzivno radilo na realizaciji novog projekta – prodaja buradi. Naime, u pinterskoj radionici iskusni pinteri su počeli da prave burad namenjenu proizvođačima vina u Srbiji i inostranstvu. Pored standardne zapremine buradi od 225l, u ponudi su i burad od 300l i 500l, a izrađuje se i burad po specijalnim zahtevima kupaca.

 

Reč generalnog direktora dr Danijele Jovanović

“Ova godina za nama je bila puna izazova, ali smo je nesebičnim zalaganjem svih zaposlenih uspešno priveli kraju. U 2019. ulazimo sa još većim ambicijama i značajnim planovima za rast i razvoj kako za razvijanje novih proizvoda, tako i za osvajanje novih tržišta. Danas je Rubin moderna, tržišno orijentisana kompanija sa više od 320 zaposlenih, koja neguje postojeće i razvija nove brendove, uz maksimalno uvažavanje potreba i zahteva potrošača.

Ove odlazeće 2018. godine, nastavili smo svoju misiju posvećenosti kvalitetu i rastu vinskog biznisa. I dalje je naša osnovna preokupacija ulaganje u razvoj vinogradarstva, širenje vinske kulture u Srbiji i stvaranje sopstvene sirovinske baze.

Veoma smo zadovoljni pozicijom koju naši brendovi zauzimaju na domaćem tržištu i u regionu. Od pet najprodavanijih vina u Srbiji, tri su vina naše kompanije. Kvalitet primenjenih tehnologija za preradu grožđa, znanje i predanost ljudi koji kasnije u podrumima Rubina čuvaju, neguju i pripremaju vino za savremeno i bezbedno punjenje, definišu naš način proizvodnje vina. Vinjak je i dalje neprikosnoveni lider, kako u svojoj kategoriji, tako i u čitavom portfoliju Rubina.

Kontinuiranim istraživanjem tržišta i ukusa potrošača svih generacija, razvili smo veliki broj novih proizvoda i planiramo u sledećoj godini još veći broj inovacija.

Ostvarili smo izvoz u preko 20 zemalja sveta, od Amerike do Australije. Tržište Kine je prepoznalo kvalitet naših barrique vina tako da su u izvozu u ovu zemlju ta vina najzastupljenija.

Jedan od ciljeva nam je bio i zapošljavanje mladih ljudi sa entuzijazmom i željom za radom i sticanjem novih znanja. Ove godine našem timu su se pridružile mlade kolege u sektorima prodaje, marketinga, nabavke i proizvodnje.

Imamo konkretne planove i jasnu misiju da budemo moderna i efikasna kompanija u stalnom porastu, uvek ispred konkurenata, dobar primer u društvu, poštovan partner poznat po visokom kvalitetu proizvoda, kao i u zaštiti interesa kupaca, partnera i zaposlenih. Vizija naše organizacije je da postanemo lider u regionu za svaku kategoriju žestokih alkoholnih pića i vina.

Rubin, kao najveći proizvođač alkoholnih pića u Srbiji i regionu, zauzeće značajno mesto na vinskoj karti sveta.

Nakon uspešnog nastupa na sajmu ProWein 2018 u Dizeldorfu, u novembru ove godine vinarija Rubin će samostalno nastupiti na najvećem sajmu vina u Aziji, Prowein u Šangaju”.