20. VIII 2019 | Kada je u pitanju maloprodaja robe široke potrošnje, najsnažniji trend u svetu, a i kod nas, je digitalizacija trgovine. Kompanija Mercator-S, u okviru koje posluju Idea prodavnice, Roda marketi i Mercator hipermarketi, još 2010. godine uvela je Tik-Tak kase na kojima je i danas moguće samostalno obaviti plaćanje i izbeći čekanje u redu. U trenutku kada je ta inovacija došla kod nas, Srbija je bila 11. zemlja u svetu u kojoj su potrošači mogli da kupuju na tim potpuno robotizovanim kasama.
Digitaliazcija trgovine istog trenutka naišla je na odlične reakcije potrošača u Srbiji, pa su ubrzo uvedene i druge inovacije kao što su Idea on-line prodavnice, u Beogradu i Novom Sadu, i Super Kartica, koja u ovom trenutku ima više od 1.100.000 članova.
Jedna od poslednjih inovacija u polju digitalizacije maloprodaje u Srbiji je ‘Sken za tren’. To je usluga koja potrošačima omogućava da posebnim ‘gedžetom’ sami skeniraju proizvode tokom kupovine, i na kraju samo obave plaćanje. Interaktivni ‘touch points’ pruža potrošačima informacije o proizvodima u realnom vremenu, pregled ušteda, praćenje iznosa kupovina, i na taj način im omogućava da donose bolje odluke u kupovini. Rezultati pokazuju da je potrošačka korpa kod ovakvih kupovina dva puta veća od prosečne, što dovoljno govori o zadovoljstvu kupaca.