Šta se dogodi kada žena komercijalista izađe na teren

,

Iskustva iz Apatinske pivare i Pivare Trebjesa: Rad na terenu je priča o strasti, odlučnosti i neumornoj posvećenosti svakog dana.

Bojana Brajković na dodeli nagrada za najboljeg komercijalistu 2023.

Pronađi ono što voliš da radiš i tada ti posao neće biti posao. Iako ovo zvuči previše dobro da bi bilo istinito, praksa je potvrdila da to zaista važi za zaposlene u Apatinskoj pivari i Pivari Trebjesa koje kao klaster funkcionišu u jednoj od najvećih pivskih korporacija – Molson Coors Beverage Company. Iz prve ruke imamo priliku da čujemo kako izgleda biti komercijalista i to od Bojane Brajković, upravo nagrađene prestižnom kompanijskom nagradom za najboljeg komercijalistu u regionu Beograd, Marine Dokmanović, jedne od najmlađih članova prodajnog tima u timu Vojvodina i Zorice Milić koja svoje iskustvo dugo više od 15 godina u Pivari Trebjesa u Crnoj Gori nesebično deli sa mlađim kolegama. Obavljajući tradicionalno muški posao one uspešno ruše predrasude.

Zašto volite svoj posao i rad u Apatinskoj pivari i Pivari Trebjesa?
Bojana kaže da nijedan dan nije isti jer svakodnevno stiče nova iskustva. Tu je i dobar tim kolega koje su uvek tu i predstavljaju njenu drugu porodicu. Marina je ponosna na to što je deo Apatinske pivare i što joj to omogućava da bude deo bogate tradicije pivarstva kao prvi ženski komercijalista na regiji Vojvodine i da uspešno ostvaruje sjajne rezultate. Za Zoricu je to dinamičnost samog posla na terenu, pripadnost jakom i uspešnom kolektivu, mogućnost usavršavanja i napredovanja.

Marina Dokmanović (levo) i Zorica Milić (desno) na terenu

Šta biste izdvojile kao prednosti žena u prodaji?
Bojana
navodi da su žene sinonim za multitasking, što se u ovom poslu pokazalo kao izuzetno važno. Marina navodi da je jedna od prednosti žena u prodaji sposobnost da uspostave povezanost sa kupcima i da ih bolje razumeju. Istakla je žensku intuiciju, pored veština pregovaranja, koja pomaže u rešavanju potencijalnih poteškoća što može biti ključno u prodajnim situacijama. Zorica naglašava da su žene po prirodi osećajnije, strpljivije su i umeju da saslušaju potrebe svakog kupca i potrošača, što je presudno kod uspešne prodaje.

S obzirom na dinamiku samog posla, i količinu novih iskustava koje svakodnevno stičete u različitim situacijama, koja biste izdvojile kao najznačajnija?
Bojana je karijeru započela pre 17 godina i tada je bila jedina žena u prodaji Apatinske pivare. “Naučila sam dosta toga i stekla brojna iskustva, a samim tim usledile su i podrška i pohvale, poput nagrade za najboljeg komercijalistu 2023. godine za regiju Beograd, koja je ujedno i jedna od najvećih”, kazala je Bojana. Marina posebno ističe jedno iskustvo koje se izdvaja a to je timski duh koji kompanija neguje: “Podrška meni kao ženi nije samo olakšala prilagođavanje, već je takođe doprinela razvoju pozitivnog radnog ambijenta gde su svi članovi tima imali priliku da doprinesu i rastu zajedno uz sveprisutnu pomoć i podršku našeg linijskog menadžera”. Zorica, kao iskusni komercijalista, kratko i jasno navodi: “Ovaj posao mi je omogućio da usavršim komunikaciju i da budem spremna za saradnju sa različitim osobama”.

Sama dinamika vašeg posla neretko iziskuje i različite izazove, navedite neke od izazova sa kojima se susrećete.
Bojana kaže da su uvek najveći izazovi upravo oni koji sa sobom nose najveću odgovornost, a to su godišnji pregovori sa kupcima. Ona dodaje: “Iskustvo me je naučilo da se pola posla završava dobrom pripremom, a ono što je možda najbitnije jeste dobar odnos sa kupcem koji se vremenom gradi”. Marina se osvrće na fizičku stranu ovog posla koju uspešno prevazilazi zahvaljujući svom sjajnom timu. Zorica navodi konstantnu ‘borbu’ sa konkurencijom na terenu. Izazove uspešno rešava dugogodišnjim iskustvom i pozitivnim praksama u radu stečenim u Pivari Trebjesa.