Sredstva za čišćenje u domaćinstvu

FokusSredstvaZaCiscenjeUdomacinstvu

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 166, mart 2019)

 

VELIKA PONUDA NA TRŽIŠTU

Najveći deo kategorije čine univerzalna sredstva za čišćenje, čak 48%. Za njima slede sredstva za čišćenje toaleta i kupatila koja pokrivaju 24% i sredstva za čišćenje stakla sa 13%. Sredstva za čišćenje kuhinje ‘zauzimaju’ samo 3% ukupne vrednosti kategorije.

 

GfK analiza tržišta

Jelena Milutinović, Research Consultant, Consumer Panel Services:
Analiza tržišta sredstava za čišćenje u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od februara do novembra 2018. godine.
U posmatranom desetomesečnom periodu, 79% domaćinstava u Srbiji je bar jednom kupilo neko od sredstava za čišćenje. Veliki broj različitih tipova sredstava za čišćenje uslovio je postojanje blizu stotinu proizvođača sredstava za čišćenje i preko 140 brendova. Zbog tako velike ponude na tržištu, vodećih pet brendova pokriva svega 37,5% vrednosti tržišta. To su, abecednim redosledom: Ajax, Axel, Cif, Clin i Domestos.
Najveći deo kategorije čine univerzalna sredstva za čišćenje, čak 48%. Za njima slede sredstva za čišćenje toaleta i kupatila koja pokrivaju 24% i sredstva za čišćenje stakla sa 13%. Sredstva za čišćenje kuhinje ‘zauzimaju’ samo 3% ukupne vrednosti kategorije.
Sredstva za čišćenje se jednako kupuju u supermarketima, minimarketima i tradicionalnim prodavnicama. Ovi formati zajedno ‘nose’ dve trećine vrednosti kategorije. Hipermarketi i cash&carry objekti su veoma značajni formati za kupovinu sredstava za čišćenje i pokrivaju 16% vrednosti. Za njima slede drogerije sa 15%.
Čak 45% domaćinstava je bar jednom kupilo sredstvo za čišćenje na promociji. Zbog ovako visoke relativne penetracije, promocija je obuhvatila 28,3% vrednosti kategorije. Trgovačke marke su prisutne u kategoriji sa 10,6% vrednosti.

 

Henkel Srbija

Marketing tim, Sektor deterdženata i kućne hemije:
Proces čišćenja često spada u neke od najmanje zabavnih kućnih poslova. Zahteva od nas ulaganje našeg vremena, truda i energije. Ali, činjenica je da svi volimo da nam dom bude čist i da sve površine u njemu budu dezinfikovane. Kako bismo prilikom čišćenja postigli maksimalne rezultate potrebni su nam partneri na koje se možemo osloniti u ovom procesu.
Već dugi niz godina Henkel nudi svojim potrošačima veliki izbor kada se radi o liniji sredstava za čišćenje. Na tržištu smo prisutni u kategoriji sredstava za čišćenje staklenih površina i u kategoriji sredstava za čišćenje toaleta. Stalnim ulaganjima u kvalitet i dizajn naših proizvoda radimo na pronalaženju inovativnih rešenja sa ciljem da našim potrošačima učinimo manje napornim zahtevne kućne poslove.
U kategoriji sredstava za čišćenje staklenih površina već dugi niz godina prisutni smo sa brendom Clin. Zahvaljujući njegovom unapređenom raspršivaču, samo jednim potezom, Clin pokriva veću površinu nego ranije i čini proces čišćenja prozora kraćim. Njegova inovativna formula čini staklene površine savršeno čistim i sjajnim, bez ostavljanja tragova čišćenja. Za čišćenje svih ostalih površina tu je Clin Multi-shine, univerzalno sredstvo za čišćenje, namenjeno uklanjanju svakodnevne prljavštine poput prašine, tragova prstiju, fleka od hrane. Clin Multi-shine namenjen je čišćenju 25 različitih površina poput mermera, plastike, drvenih površina, kao i mnogih drugih.
U kategoriji sredstava za čišćenje toaleta pristutni smo sa brendom Bref. Bref 10xEffect, sredstvo za čišćenje WC šolje, poseduje inovativnu tehnologiju koja mu omogućuje da menja boju ispod nivoa vode. Na taj način možete biti sigurni da je njegova aktivna formula delovala. Dok efikasno čisti i deluje u celoj WC šolji Bref 10xEffect gel deluje i ispod nivoa vode.
Neki od naših brendova iz linije sredstava za čišćenje su već dugo prisutni na tržištu. Među njima je Mer Sanit, naš brend koji poseduje dugu tradiciju i koga potrošači već dugi niz godina biraju.

 

Unilever

Biljana Ljubojević, Customer and Category Marketing Manager:
Na tržištu Srbije prisutni smo sa brendovima Domestos, Cif i Savo. Naši brendovi, pogotovo Cif i Domestos, imaju dugu tradiciju na srpskom tržištu i percipirani su kao proizvodi koji su efikasni i pouzdani. Iako su naši proizvodi deo velikog broja domaćinstava, mi se i dalje trudimo da se razvijamo i pratimo nove trendove koji su vidljivi naročito kod mlađih potrošača.
Najprodavaniji Domestos proizvod je Thick Bleach u formatu od 750ml. Najpoznatiji Cif proizvod je Cif krem limun u formatu od 500ml. Cif abrazivno sredstvo je poznato skoro svakom domaćinstvu. Međutim, naše pumpice za čišćenje kupatila i kuhinje su sve značajnije u našoj prodaji i ovaj novi format je svakako pravac u kom se tržište kreće, pa i naši brendovi Cif i Savo.
Uvek se trudimo da razvijamo nove proizvode u skladu sa potrebama i željama naših potrošača. Zbog toga smo rešili da ponudimo nova Cif sredstva za čišćenje inspirisana prirodom, dostupna u dve varijante – za kuhinju i kupatilo. Kombinovali smo iskustvo sa tradicionalnim sastojcima poznatim po efikasnosti u čišćenju, kao što su limun i sirće. Rezultat je jedinstvena kolekcija prirodno izvedenih i efikasnih sredstava za čišćenje.
Kako dolazi lepše vreme, pripremili smo i Cif Outdoor asortiman proizvoda za čišćenje spoljnih površina – roštilja, rđe ili PVC-a, plastičnog nameštaja, ograda, stolova, baštenskih stolica…
Promotivna cena ima veliki uticaj na potrošače, pa se trudimo da naši proizvodi budu konkurentni i da ih često učinimo još više pristupačnim akcijama. InovacijamAa želimo da uđemo u nove segmente i ponudimo potrošačima efikasne proizvode za čišćenje koji su u skladu sa novim trendovima.
Pored efikasnosti u čišćenju, svaki naš brend ima svoju svrhu. Svrha Cif brenda ogleda se u kampanji ‘Cif čisti Srbiju’ kojom želimo da pokažemo da je bitno da vodimo računa i o svom okruženju. Ove godine ćemo srediti 3 lokacije u Srbiji koje će sami građani birati. Domestos svoju svrhu nalazi u tome da je higijena važna za svakoga, a pogotovo kada su deca u pitanju. Zbog toga, Domestos ove godine donira svakoj osnovnoj školi u Srbiji paket proizvoda za održavanje higijene u toaletima. Ove godine smo rekonstruisali i toalete u Srednjoj zanatskoj školi u Rakovici.