Sredstva za čišćenje kupatila

fokusKupatila2020

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 182, Novembar 2020)

 

SREDSTVA ZA ČIŠĆENJE KUPATILA – TENDENCIJA RASTA PRODAJE

 

Količinska prodaja sredstava za čišćenje kupatila u periodu od septembra 2019. do avgusta 2020. godine raste 7,4%, dok vrednosna prodaja beleži duplo veći rast (15,1%).

 

Nielsen analiza tržišta

Jelena Despotović, Retailer Services Account Executive:
Prodaja sredstava za čišćenje kupatila u periodu od septembra 2019. do avgusta 2020. godine u odnosu na prethodnu godinu ima trend rasta. Količinska prodaja sredstava za čišćenje kupatila raste 7,4%, dok vrednosna prodaja beleži duplo veći rast (15,1%).

Najveća tendencija rasta u količinskoj prodaji sredstava za čišćenje kupatila zabeležena je u Beogradu (14,7%). Rast prodaje sredstava za čišćenje kupatila u Beogradu je još veći ukoliko se posmatra vrendnosna prodaja (24,8%). Zapadna Srbija beleži vrednosni rast od 9,5%, jugoistočna od 18,4%, dok Vojvodina ima vrednosni rast od 9%.

Zanimljiv podatak je da je količinska prodaja sredstava za čišćenje kupatila u drogerijama u odnosu na prethodnu godinu skočila za čak 30,3%, u hiper i super marketima vrednosno beleži rast od 12,4%, formati od 40 do 300m² imaju rast od 7%, dok male prodavnice ‘rastu’ 13,9%.

Prodaja po regionima i kanalima

Kada je reč o prodaji po regionima, najviše sredstava za čišćenje kupatila prodato je u Vojvodini (34,6%), a najmanje u zapadnoj Srbiji (16,9%).

Po kanalima prodaje, najviše sredstava za čišćenje kupatila se proda u hiper i super marketima (44,5%), potom slede velike i srednje prodavnice sa 23,8% vrednosnog učešća, formati do 40m² sa 15,1% i drogerije sa 16,1%.

Vodeći igrači

Top pet proizvođača sredstava za čišćenje kupatila ima 81,4% tržišnog udela, a reč je o sledećim kompanijama (poređane su abecednim redom): Bolton Manitoba/Bolton Group, Henkel, Panonija, S.C. Johnson i Unilever.

Po formi proizvoda

Kada se posmatra forma proizvoda, najprodavanija su sredstva za čišćenje kupatila u formi gela sa 64,7% od ukupne količinske prodaje, zatim slede likvidni proizvodi sa 35,3%.

Po tipu i veličini pakovanja

Od tipova pakovanja, ubedljivo najveću količinsku prodaju beleže sredstva za čišćenje kupatila u bocama (99,5%). U zanemarljivim količinama prodaju se pakovanja kutija, sprejeva i kesica.

Po veličini pakovanja, najviše se prodaju pakovanja od 700ml (48,3%), a odmah zatim od 750ml (31,5%). Na trećem mestu po prodaji su pakovanja od 1l sa 17,1%, dok preostalih 3% ‘odlazi’ na prodaju sredstava za čišćenje kupatila u pakovanjima od 530ml i 900ml.