RAST METRO LIKE-FOR-LIKE PRODAJE ZA +2,3%

 30. I 2019 | „Prema preliminarnim, nerevidiranim, podacima like-for-like eu 2018/19, Metro je postigao najbolji razvoj like-for-like prodaje u 6 kvartala. Gotovo svi segmenti su pozitivno doprineli u ovom rezultatu. Mere uvedene u Rusiji pokazale su pozitivne rezultate, a like-for-like prodaja je bila samo neznatno negativna. Potvrđujemo našu prognozu za finansijsku godinu 2018/19“, rekao je Olaf Koch, predsednik Upravnog odbora. Zbog negativnih valutnih efekata u Rusiji i istočnoj Evropi, ukupna prodaja je pala za -0,6%, na 8 milijardi evra. Međutim, ukupna prodaja u domaćoj valuti porasla je za 2,1%.

3012019-metro1

Pokretači rasta u istočnoj Evropi i Aziji

Rast Metro like-for-like prodaje od 2,3% u Q1 2018/19 u najvećem delu je bio vođen snažnim razvojem u istočnoj Evropi (bez Rusije) i Aziji, i podržan je blagim pozitivnim dnevnim efektom. Oba segmenta nastavila su rast na visokom nivou od 6,4% (istočna Evropa bez Rusije) i 5,9% (Azija). U Rusiji je like-for-like prodaja smanjena za -2,4%, ali uz kontinuirana poboljšanja na mesečnom nivou. Na razvoj je pozitivno uticao atraktivan cenovni model, kao i proširenje franšiznog formata Fasol.

U Nemačkoj, Metro je pokazao blagi pad like-for-like prodaje od -0,2% u odnosu na visoku uporednu bazu od 2,3% u prethodnoj godini. U zapadnoj Evropi prodaja je porasla za 1,0% zbog dobrog razvoja HoReCa poslovanja.

Rast prodaje u većini zemalja bio je vođen segmentima Hrane i HoReCa. Dostava je nastavila sa uspešnim razvojem i udeo u prodaji se dodatno povećao.

Na dan 31. decembar 2018. godine, prodajna mreža je obuhvatala 771 prodavnicu, što je 11 prodavnica više nego na isti datum prethodne godine. U Q1 2018/19 otvorene su dve prodavnice, jedna u Kini i jedna u Turskoj.

3012019-metro2