Pudinzi

FokusPuding

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 162, oktobar 2018)

 

OMILJENI DESERT I SASTOJAK TORTI

U kategoriji pudinga, po istraživanju kompanije GfK, vodeći su sledeći brendovi (abecednim redom): Aleva, C Puding, Dr. Oetker, Moravka i Yumis.

 

GfK analiza tržišta

Dalibor Minić, Senior Research Consultant, Consumer Panel Services:
Analiza tržišta pudinga odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava u Srbiji za period od februara do avgusta 2018. godine. Kategorijom su obuhvaćeni praškasti proizvodi za pripremu pudinga.
U posmatranom periodu, 58% domaćinstava u Srbiji je bar jednom kupilo neki proizvod iz kategorije pudinga. Od ukupne vrednosti koju su domaćinstva u Srbiji potrošila na pudinge, 25% je utrošeno kroz kupovinu pudinga na promocijama i akcijama, dok je nešto manje od 10% otišlo na trgovačke marke ovog proizvoda. Sa druge strane, među tridesetak brendova na domaćem tržištu, pet vodećih ‘zauzima’ čak 85% vrednosnog tržišnog učešća u kategoriji. Ovi brendovi su, abecednim redosledom: Aleva, C Puding, Dr. Oetker, Moravka i Yumis.
Najveću lojalnost kupaca je zavredio brend C Puding, čiji kupci troše na ovaj brend oko 70% od svoje ukupne potrošnje na kategoriju. Za njim slede Aleva i Dr. Oetker sa lojalnošću od 50%, dok brendovi Moravka i Yumis imaju lojalnost kupaca od 23% odnosno 27%.
Pudinzi se najviše kupuju u minimarketima, čije tržišno učešće u kategoriji iznosi 32%, u supermarketima koji imaju učešće od 28%, kao i u tradicionalnim prodavnicama (27%). Hipermarketi generišu oko 12% vrednosti kategorije, dok svi ostali kanali imaju u zbiru svega 2% učešća.
Najzastupljeniji ukusi pudinga su svakako vanila i čokolada. Dok pudinzi sa ukusom vanile čine oko 60% svih pudinga kupljenih od strane domaćinstava u Srbiji, ukus čokolade je na drugom mestu sa približno 20% učešća. Preostalih 20% pudinga ide na ostale ukuse – jagoda, karamel, malina itd.

 

Aleva

Zorana Kepčija Popović, direktor marketinga:
Aleva je na tržištu prisutna sa dve linije proizvoda iz ove ‘slatke kategorije’. U prvoj se nalaze pudinzi klasičnih ukusa: Vanila, Čokolada, Lešnik, Jagoda i Malina. Prve recepture za neke od ovih proizvoda nastale su pre više od 30 godina, kada je Aleva proširila svoj proizvodni portfolio desertima u prahu. Prateći trendove na tržištu i slušajući zahteve i želje potrošača, pre nekoliko godina smo tržištu ponudili premijum pudinge finih kombinovanih ukusa: Čokolada-narandža, Banana-Vanila, Buter-Vanila i Creme-Brûlée. Svi prozvodi se pripremaju na klasičan način – kuva-
njem i u pakovanju su od 40g, čime su prilagođeni kako za pripremu kolača i slatkiša tako i za uživanje u ukusnoj samostalnoj poslastici.
Aleva pudinzi dostupni su i u modernim i u tradicionalnim trgovinskim formatima pre svega zahvaljujući dobroj distribuciji i iskusnom i obučenom prodajnom timu. Plasiramo ih na domaće, ali i na inostrana tržišta, posebno ex-Yu prostora. Konkurencija u ovoj kategoriji je na svim tržištima brojna, i zbog toga težimo da budemo bolji, kreativniji, smeliji kako bismo zadržali mesto kod svojih potrošača i naravno stekli poverenje novih.
Posebnu pažnju poklanjamo marketing aktivnostima, usmerenim i ka kupcima i ka krajnjim potrošačima: praznične ponude, multipak i kombinovana pakovanja…
U narednom periodu obogatićemo svoj portfolio novim proizvodima – novim ukusima i pakovanjima. Uz stalnu kontrolu kvaliteta i praćenje svih troškova u kompaniji, kao i do sada, do naših postojećih, ali i nekih novih kupaca stići će kvalitetni proizvodi po prihvatljivim i tržištu prilagođenim cenama.

 

Yumis

Marina Milojević, marketing i KA koordinator:
Kompanija Yumis u kategoriji pudinga ima Puding vanila 40g, Puding čokolada 45g, Puding jagoda 40g i Puding vanila fresh 40g sa limunom. Takođe, u ponudi su i HoReCa pakovanja pudinga od 1kg i 5kg.
Pudinzi su proizvedeni od visokokvalitetnih sirovina, prirodnih aroma, po savremenoj tehnologiji proizvodnje i na nemačkom ledige mešaču, što kompletnom asortimanu daje ujednačen kvalitet I homogenost.
Kategorija pudinga ima stabilnu prodaju u svim kanalima – KA, lokal KA, TT, kako na domaćem tako i na ino trižištu.
Konstantno pratimo trendove i navike potrošača i u skladu sa tim razvijamo nove ukuse i dizajn. Savremeni i ubrzani način života diktira nove recepture i brzu pripremu, pa je razvoj kategorije usmeren na tu stranu.
Prodaju se trudimo da unapredimo kompletnim marketing miksom, optimalnom kombinacijom cene i kvaliteta, jakom distribucijom i dostupnošću u svim kanalima, podrškom kroz akcije, podelom poklona. I, naravno, uvek smo otvoreni za sugestije naših vernih potrošača.