17. V 2023 | Privredna komora Srbije (PKS) i Ministarstvo za brigu o porodici i demografiju započeli su danas novi ciklus projekta podrške kompanijama koje su prepoznale značaj povezivanja rada i roditeljstva ‘Prijatelj porodice 2023’, rečeno je na konferenciji za medije Mihaila Vesovića, direktora Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS i Darije Kisić, ministarke za brigu o porodici i demografiju.
Osnovni cilj projekta ‘Prijatelj porodice’ je podizanje svesti o značaju povezivanja rada i roditeljstva i kreiranje takve radne sredine u kojoj će zaposleni imati mogućnost da daju svoj maksimum, a da se istovremeno održi balans između vremena koje se provodi na poslu i sa porodicom, istakao je Vesović.
„Najveće ograničenje za rast ekonomije u ovom trenutku je demografsko ograničenje. Ne može samo porodica da brine sama o sebi, ne može samo država da brine o porodici, u tu bitku moramo da se uključimo svi, pa tako i privreda kao važan segment društva. Provodimo trećinu života na poslu i izuzetno je značajno kako se zaposleni osećaju na svom radnom mestu i na koji način im kompanija pomaže da izađu u susret svojim porodicama“, ukazao je Vesović.
Danas su kompanije zabrinute za svoju budućnost ukoliko ne mogu da nađu dobre kadrove ili ukoliko ne mogu da ih zadrže, dodaje Vesović i ističe da podrška kompanija usklađivanju posla i roditeljstva dugoročno doprinosi kvalitetu rada i uvećanju profitabilnosti i pozicije svakog preduzeća na tržištu.
Vesović je pozvao sve menadžere i vlasnike kompanija u Srbiji da do 12. juna popune upitnik na sajtu prijateljporodice.rs i učestvuju u projektu.
Ministarka Kisić je istakla da je priznanje ‘Prijatelj porodice 2023’ deo zajedničkih aktivnosti koje su definisane Sporazumom o saradnji Ministarstva i PKS, koji je potpisan u decembru prošle godine.
„Osnovni cilj ovog sporazuma je pokretanje niza zjedničkih aktivnosti koje su usmerene ka poboljšanju demografske slike i podsticajnih pronatalitetnih mera. U tom smislu je kampanja Prijatelj porodice od velikog značaja, jer zajedničkim aktivnostima podržavamo porodice i roditelje, kao i sve kompanije koje posluju na društveno-odgovoran način i koje sprovode niz mera da bi uskladile roditeljstvo i rad svojih zaposlenih“, navela je Kisić.
Ministarka je ukazala da to u današnje vreme nije jednostavno, ali da postoje sjajni primeri društveno-odgovornih kompanija koje dobro privređuju, a istovremeno ne zapostavljaju društveno-odgovoran koncept, jer je to na dobrobit svih, zaposlenih i preduzeća.
Ministarstvo za brigu o porodici i demografiju će u okviru kampanje ‘Prijatelj porodice’, prema rečima Kisić, podržati i pet malih preduzeća koja će, putem projekata sa kojima će se prijaviti, pokazati mere i aktivnosti koje će implementirati, a koje za cilj imaju što bolje usklađen rad sa roditeljstvom.
Projekat ‘Prijatelj porodice 2023’ realizovaće se kroz izbor i dodelu priznanja najuspešnijim preduzećima, privrednim društvima u Srbiji, koja su u okviru svojih poslovnih aktivnosti i rezultatata poslovanja doprinela usklađivanju porodičnih i poslovnih obaveza i stvaranju okruženja podrške za svoje zaposlene.
Učešće je besplatno i mogu se kandidovati sva privredna društva koja posluju na teritoriji Srbije, a u izboru kompanija, najboljih primera ‘Prijatelja porodice 2023’ ocene će dodeljivati žiri, stručna javnost i zaposleni u kompanijama.