PROGLAŠENE KAMPANJE SA SVRHOM 2023

Festival Kampanje sa svrhom je prvi Festival društveno odgovorne komunikacije u Srbiji i regionu i jedan od prvih takve vrste u svetu.

22. XI 2023. | U Marsh Open Spaceu, na Međunarodni dan deteta, proglašeni su nosioci titule Kampanje sa svrhom 2023. Festival se ove godine održavao po treći put, a po prvi put su dodeljene nagrade u dve kategorije – Eco i Social.

Prisutnima se na početku obratila Tijana Adamov Ignjatović, osnivač festivala Kampanje sa svrhom i UG Žute Patalone. Ona je istakla da je “festival porastao, ne samo zato što su po prvi dodeljene i Kampanje sa svrhom u Eco kategoriji, nego zato što je važnost društveno-odgovorne komunikacije porasla. Mi želimo da podstaknemo da se što više kompanija opredeli za društveno-odgovornu komunikaciju i usmeravanje moći komunikacija na dobrobit ljudi i planete, ali i da nagradimo one koji su taj izbor već napravili. Udruženje ‘Žute patalone’ Festivalom ‘Kampanje sa svrhom’ spaja dobrobit deteta i pojedinca, a time i društva u celini sa održivim razvojem, koji je neraskidivo povezan sa budućim generacijama. Mi smatramo da je to najvažniji društveno-odgovorni zadatak”.

Ispred Tima počasnih selektora, prisutnima se obratila i Jelena Šarenac, Direktorka korporativnih komunikacija, Henkel Serbia i Henkel Adria, predsednica žirija:

“Na dan kada obeležavamo prava deteta, održan je treći po redu Festival Kampanje sa svrhom, uz nekoliko veoma značajnih novina. Ove godine smo imali daleko veći broj prijavljenih radova, i po prvi put smo, shodno aktuelnim temama i ESG vrednostima, pored SOCIAL kategorije uveli i ECO kategoriju koja se bavi temama zaštite čovekove okoline i ekologije. Takođe, uveli smo i sistem bodovanja po ugledu na najveće svetske advertising festivale. Svi dosadašnji radovi predstavljaju veliku bazu znanja festivala i dobre prakse, to su primeri koji mogu da motivišu i inspirišu da u narednim godinama bude još više projekata koji svedoče o značaju komunikacija i potrebi da se njena moć koristi za dobrobit društva, dece, pojedinaca i društvenog napretka u celini. U ime žirija, tima Počasnih selektora, čestitam svim dobitnicima i zahvaljujem se kolegama na saradnji”.

dobitnici statuete i titule Kampanje sa svrhom Social Grand Prix 2023

Najbolje društveno-odgovorne kampanje u Srbiji 2022/23, dobitnici statuete i titule Kampanje sa svrhom Social Grand Prix 2023 su:
1. Kampanja ‘Hoćeš da menjamo mesta, pomeri se sa mesta’, Lidl Srbija, agencije Red Communication i Sivo,
2. Kampanja ‘Najvažnija neobjavljena vest’, Anem, agencija New Moment New Ideas Company,
3. Kampanja ‘Najvažniji poziv u životu’, Hemofarm fondacija, agencija Jazavac i utorak

Dobitnici statuete i titule Kampanje sa svrhom Social 2023 su:
1. ‘Hajde da imamo vremena za pregled’, Grand kafa, agencija Luna TBWA,
2. ‘Kako si, ali stvarno’, UNICEF Srbija, agencija Ovation BBDO,
3. ‘Kraj škole’, Nedeljnik, agencija New Moment New Ideas Company,
4. ‘Pregledaj se meni za ljubav’, Ženski centar Milica, agencija McCann Beograd,
5. ‘Posao po meri’, realizovala Fondacija Ana i Vlade Divac, uz agenciju Block&Roll, pod pokroviteljstvom USAID-a,
6. ‘Zdravo dvadesete 2023’, Galenika, agencija Chapter4 PR,
7. ‘Da se nove nade rode’, kompanija NIS,
8. ‘#LicaOvogGrada za koja će se tek čuti’, Alma Quattro, agencija Friday Finally,
9. ‘Doniraj kroz aplikaciju’, Banca Intesa, agencija Media S SMVG,
10. ‘Vreme ne leči’, SMA Srbija Udruženje obolelih od spinalne mišične atrofije, agencija Homepage,
11. ‘Digitalna ekspedicija’, Ministarstvo informisanja i telekomunikacija, agencija Propulsion,
12. ‘Život traži hitnu pomoć’, Pokret Pravo na život – Meri, agencija Kontakta PR i Crta,
13. ‘Vlasina. Čista ljubav’, Coca-Cola HBC Srbija, agencije New Media Team, Fullhouse Ogilvy i New Moment New Ideas Company,
14. ‘The Human Safety Net’, Generali osiguranje, agencija Words&Angels i partneri Novak Đoković Fondacija,
15. ‘Mladi poslastičar’, Dijamant, agencija Right,
16. ‘NLB Organic’ NLB Komercijalna banka, agencije Saatchi&Saatchi i Represent.

dobitnici statuete i titule Kampanje sa svrhom Eco Grand Prix 2023

Najbolje Eco društveno-odgovorne kampanje u Srbiji 2022/23, dobitnici statuete i titule Kampanje sa svrhom Eco Grand Prix 2023 su:
1.’Yettel.100% zelena mreža’ Yettel Srbija, agencija New Moment New Ideas Company,
2 ‘Earth Day’, Ikea Srbija,
3 ‘Generator Lab’, OTP banka.

Dobitnici statuete i titule Kampanje sa svrhom Eco 2023 su:
1. ‘Plus za našu planetu’, PepsiCo Srbija, agencija Chapter4 PR (Ovation BBDO i Estrella),
2. ‘Ni 1% pijaće vode’, WWF Adria, agencija Red Communciaton,
3. ‘Reciklažom za čistiji Požarevac’, Sekopak & Bambi,
4. ‘Zasadi drvo’ WMG (i dm Drogerie Markt),
5. ‘Okvir podrškE’, NLB Komercijalna banka, agencije Internaviti (Saatchi&Saatchi, Represent),
6. ‘PROizvedi energiju’, Procredit Bank Srbija u saradnji sa National Geographic Srbija (WMG),
7. ‘Reciklopedija’ Mercator S – ZOO agencija (Pioniri communicaion),
8. ‘Umetnost bira da reciklira’, Banca Intesa, agencija Executive Group.

O tome ko je poneo titulu Kampanje sa svrhom odlučivao je stručni Tim počasnih selektora u sastavu:
1. Sanja Rajačić, Direktor odeljenja za interne komunikacije i društveno odgovorno poslovanje, Banca Intesa Beograd,
2. Maja Vidaković, Izvršni direktor, alliance international media (CorD magazine),
3. Tijana Koprivica, Direktor održivog poslovanja, Delta holding,
4. dr Galjina Ognjanov, redovni profesor, Ekonomski fakultet Univerziteta u Beogradu,
5. Tatjana Prokić, Osnivač, Centar za dobrobit porodice Happymamma,
6. Suzana Đorđević, Direktorka, Hemofarm Fondacija,
7. Jelena Šarenac, Direktor korporativnih komunikacija, Henkel Serbia i Henkel Adria,
8. Marko Maršićević, Osnivač, MARSH Creative Production,
9. Sonja Dragojević, Chief Collaboration Designer, New Startegy,
10. Marija Beslać, Direktorka za komunikaciju i partnerstva, Nordeus Fondacija,
11. Dragana Živojnović, urednik, Redakcija ekološkog programa, Obrazovno-naučni program RTS,
12. Marija Mitrović, Direktor za filantropiju i partnerstva, Trag fondacija,
13. Željka Ćirić Jakovljević, Head of Communication, UniCredit Bank Srbija,
14. Ingmar Janson, Sustainability Strategy & Communication @ 17-Goals, Program Steering Board for Sustainability Change Leadership @ Hyper Island.

Festival je pošao od jedne rečenice dr Marije Montesori, reformatorke obrazovanja i borkinje za ženska i dečja prava koja glasi: “Usmeravanje naših nastojanja za dobrobit čovečanstva znači prvenstveno da to radimo za dete”, a porastao je u jedinstven i prepoznatljiv poslovni događaj posvećen najboljem što advertajzing može da pruži – poboljšanju života ljudi i kreiranju dobrog.

Prvi Festival Kampanje sa svrhom održan je 20.11.2021. godine u Marsh Creative Spaceu, a drugi na istom mestu 20.11.2022. godine.

Organizacija i podrška Festivalu ove godine pripala je CSR agenciji ‘Kampanje sa svrhom’, koja dodatno radi na savetodavnom i edukativnom delu platforme Kampanje sa svrhom – prolećnom izdanju Festivala ‘Warm Up’ i posebno kreiranim Mozgaonicama za bolji svet (Brainwork For Better World). Radionice angažuju međunarodne eksperte koji uz pomoć jedinstvenih metodologija stvaraju efikasniju društveno-odgovorne komunikaciju.