PRIPREMA SRPSKIH PREDUZEĆA ZA IZLAZAK NA INOSTRANA TRŽIŠTA

372019-Obuka-mentora-za-internacionaliciju-preduzec

3. VII 2019. | Razvojna agencija Srbije (RAS) u saradnji sa Japanskom agencijom za međunarodnu saradnju (JICA) od sada omogućava stručnu pomoć za mala i srednja preduzeća za izlazak na inostrana tržišta, kroz mentoring uslugu koja se uspešno sprovodi u Srbiji i regionu.  Organizovan je poseban trening za preko 40 srpskih mentora koji su otvorili Hideja Kobajaši, direktor JICA predstavništva za Balkan i Ana Žegarac, direktor sektora za međunarodnu saradnju Razvojne agencije Srbije. Obuku je održao japanski konsultant Naoja Sakamoto, a specijalna gošća bila je Đenoveva Hristova-Marej, preduzetnica i konsultant, koja je prenela uspešna iskustva iz Bugarske.

U doba globalne ekonomije, koja je postala ‘ekonomija iskustva’, stvoren je prostor za izlazak srpskih firmi na inostrana tržišta uz neophodnu dobru organizaciju i poštovanje procedura. Mentori u Srbiji će od sada kao obaveznu novu uslugu uvesti i podršku za internacionalizaciju srpskim preduzećima – korisnicima mentoring usluge.

Mnoga mala i srednja preduzeća u Japanu izlaze na inostrana tržišta, tako da je japansko iskustvo uneto u modul obuke za srpske mentore, kombinovano sa iskustvom Evropske unije, da bi bilo lokalizovano za srpsko podneblje. Prema podacima japanskih konsultanata, mala i srednja preduzeća koja rade na inostranim tržištima zapošljavaju više ljudi (10% imaju godišnji rast broja zaposlenih u odnosu na 3% kod preduzeća koja posluju samo na lokalu), a 26% imaju godišnji porast u kreiranju novih proizvoda i usluga.

Obuka mentora deo je projekta ‘Uspostavljanje i promocija mentoring usluge za MMSPP u zemljama zapadnog Balkana’.