omekšivači za veš

(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 146,mart 2017)

 

Mirisnije i mekše

 

Najveći količinski udeo u prodaji omekšivača za veš beleže hipermarketi i supermarketi – u posmatranom periodu taj udeo iznosi 58%. Kroz kanal velikih radnji proda se 22% količina omekšivača za veš, a za njima slede male radnje sa 11%. Kroz kanal drogerija se proda 9% kategorije, pokazuju podaci agencije Nielsen.

Nielsen analiza tržišta

Maša Sretenović, Junior Account Executive:

Podaci agencije Nielsen odnose se na količinsko učešće na tržištu Srbije za period januar 2016 – decembar 2016. godine. Prema tim podacima, u posmatranom periodu u Vojvodini je prodato 21% kategorije omekšivača za veš, u Beogradu 29%, u centralnoj jugoistočnoj Srbiji 29%, a u centralnoj zapadnoj Srbiji 21%. Najveći količinski udeo u prodaji omekšivača za veš beleže hipermarketi i supermarketi – u posmatranom periodu taj udeo iznosi 58%. Kroz kanal velikih radnji proda se 22% količina omekšivača za veš, a za njima slede male radnje sa 11%.
Kroz kanal drogerija se proda 9% kategorije. Prema koncentraciji, najprodavaniji su koncentrovani omekšivači za veš (70%), pa super koncentrati
(17%) i omekšivači za veš bez koncentrata (13%). Vodeći proizvođači (po abecednom redu) su: Albus, Henkel, Procter&Gamble, Saponia i Unilever. Vodeće robne marke (po abecednom redu) su: Bohor, Coccolino, Lenor, Ornel i Silan.

GfK analiza tržišta

Jelena Milutinović, Research Assistant, Consumer Panel Services:

Analiza tržišta omekšivača za veš u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od decembra 2015. do novembra 2016. godine.
Tržište omekšivača za veš zabeležilo je blagi pad u odnosu na prethodnu godinu. Iako se broj domaćinstava koja su u posmatranom peridu kupila omekšivač za veš povećao za dva procentna poena i prešao 83% populacije, manja učestalost kupovine je dovela do smanjenja ukupnih kupljenih količina. Koncentrovani omekšivači ostaju dominantni sa 78% učešća, ali su obični omekšivači ostvarili nešto veće učešće nego u prethodnom periodu. Ovaj porast može nagovestiti da je kupcima sve značajnija niža cena. Porast učešća promocija na 29%, kao i blagi pad prosečnih cena ide u prilog ovoj pretpostavci. Kako je postojanje promocija sve bitnije domaćinstvima, nije iznenađenje što su minimarketi i supermarketi bili glavni formati za kupovinu ovih proizvoda, dok je učešće tradicionalnih prodavnica opalo. Trgovačke marke i dalje ‘zauzimaju’
5% tržišta omekšivača. Među više od 70 brendova, prema tržišnom učešću se može izdvojiti pet vodećih. To su, abecednim redosledom: Bohor, Duel, Lenor, Ornel i Silan. Ovi brendovi čine blizu 3/4 tržišta omekšivača, ali je zanimljivo da su domaćinstva skoro jednako lojalna svakom od
njih. Lenor ima najveću lojalnost kupaca (41%), ali su preostali brendovi zabeležili porast lojalnosti i približili se vodećoj poziciji. Po 38% domaćinstava kupaca omekšivača je bar jednom odabralo Bohor ili Lenor, 32% Silan, 30% Duel, dok je relativna penetracija Ornela bila 22%.

Albus

Jelena Jovanić, Brand Manager:

Albus je renomirani proizvođač kućne hemije i lične kozmetike, poznat na domaćem i regionalnom tržištu, sa tradicijom poslovanja dugom već
145 godina. Decenijama unazad, potrošači prepoznaju Albusov brend Bohor kao sinonim za omekšivač rublja. Tome u prilog govori i nagrada za najbolji robni brend u kategoriji kućne hemije, u okviru manifestacije ‘Najbolje iz Srbije’ koja je dodeljena brendu Bohor 2014. godine. Nekoncentrovani Bohor, poznatiji kao Beli Bohor, prvi je oplemenjivač sa kojim se Albus pojavio na tržištu davne 1969. Neponovljivog mirisa, koji ima zaštićenu recepturu, ušao je u legendu i uspešno se održava na sceni već godinama. Bohor 900ml, kao neprevaziđena klasika među omekšivačima, ima konstantno stabilnu prodaju. Nakon uvođenja novih ekstenzija, postignuti su i bolji rezultati prodaje u KA kanalu, samim tim što su pakovanja primerenija velikim, porodičnim kupovinama. Kao vodeći artikal se izdvojio Bohor 1,8l. Prateći savremeni životni stil, Albus je proširio svoj portfolio uvođenjem koncentrovanih Bohora u pakovanjima od 1l i 2l. Ove omekšivače odlikuje formula Extra Effect sa povećanom aktivnom materijom, koja donosi dugotrajnu svežinu tkanine, istovremeno je čineći izuzetno mekom i prijatnom na dodir. Koncentrovani sadržaj 1l=4l, odnosno 2l=8l, omogućava produženi efekat mirisa, sprečava statički elektricitet i olakšava peglanje. Četiri
mirisne kompozicije (Classic, Azure, Fresh i Happiness) dosledne su tradiciji Bohora koju naši kupci vrednuju, a to je miris oplemenjivača u pravom smislu te reči, a istovremeno su u skladu sa savremenim trendovima na tržištu. Mirisna nota Bohor Azure, kao izraziti favorit kupaca, dominira sa 60% učešća u prodaji Bohorovih koncentrovanih omekšivača. U odnosu na veći deo konkurencije, Bohor ima prednost u pogledu veličine pakovanja, jer su zadržana pakovanja od 1l i 2l, dok je većina ostalih proizvođača smanjila mililitražu 10%, a zadržala istu cenu. Misleći na krajnjeg potrošača, a i u cilju povećanja prodaje, tržištu nudimo naše artikle sa atraktivnim popustima.

Henkel Srbija

Jelena Uzelac, Junior Brand Manager, Deterdženti i kućna hemija:

Henkel je prisutan na tržištu omekšivača u Srbiji sa brendom Silan, koji već godinama uspešno posluje i osvaja
srca potrošača. U svom asortimanu, Silan obuhvata široku paletu proizvoda. U zavisnosti od preferencija i različitih potreba potrošača, Silan pruža različit spektar omekšivača, sa različitim mirisnim notama, koje su svakako jedan od osnovnih pokretača pri izboru omekšivača.
Iz godine u godinu trudimo se da potrošačima pružimo nešto više, konstantnim unapređivanjem proizvoda i formulacije. Nova unapređena formula Silana uključuje novu generaciju parfemskih kapsula zahvaljujući kojima pažljivo odabrani mirisi Silana ostaju na odeći u trajanju od čak 70 dana. Visoki učinak nove formule odeći pruža neverovatnu mekoću i učiniće da izgleda jednako dobro, baš kao što i miriše. Odeća će nakon upotrebe Silana biti mekana na dodir, laka za peglanje i prijatna za nošenje. Pored toga, novi Silan je najekonomičniji do sada, jer je jedan litar omekšivača dovoljan za čak 40 pranja. Nakon korišćenja Silan omekšivača, svaki put kada se dodirne tkanina, sićušne mikro kapsule se ispuštaju u vazduh i oslobađaju fantastičan osećaj prirodne svežine i tako sve do sledećeg pranja. Međutim, Silan se ne zaustavlja tu. Veoma interesantan segment omekšivača za veš, kako za nas, tako i za potrošača, jeste premijum segment koji konstantno raste.
Tako se Silan posvećuje i ovoj tržišnoj niši od 2015. godine, kada i lansira nešto jedinstveno na tržištu – Soft&Oils omekšivač sa dragocenim mirisnim uljima koji štiti svu odeću, pruža posebnu mekoću i dugotrajnu svežinu uz neodoljive mirisne note. Ove godine, u okviru ovog segmenta,
Silan se još više posvećuje obogaćivanju formulacije i mirisnim notama, koje su sa novim Silan Supreme-om kreirane od strane francuskih proizvođača parfema. Zahvaljujući inovativnoj formuli sa omeškavajućim česticama, novi Silan omekšivač čini odeću veoma prijatnom
i mekom na dodir, uz dugotrajanu svežinu sa opojnim mirisom. Pored omamljujućih mirisnih nota, Silan pruža odeći mekoću tkanine, ostavljajući je negovanom posle svakog pranja. Novi premijum asortiman sadrži tri nove mirisne note: Romance, Glamour i Passion, i prisutan je sa jednom veličinom pakovanja: 1,2l.

Saponia

Sanja Lučić, Brand Manager:

Saponia d.d. je jedna od vodećih deterdžentsko-toaletnih industrija u regiji i plasira na tržište omekšivače pod robnom markom Ornel. Omekšivači Ornel dostupni su u pakovanjima od 900ml, 1l, 1,8l, 2l, 3l i 5l. U Saponiji je uvek dinamično i prisutno je stalno inoviranje
proizvoda u skladu sa tržišnim trendovima. U liniju omekšivača Ornel ugrađeno je znanje i nastojanje da vešu pružimo jedinstvenu mekoću i dugotrajan miris. Mirisne varijante pomno su odabrane kako bi zadovoljile i najzahtevnije ukuse potrošača. Liniju Ornel odlikuju izuzetno prefinjeni – parfemski mirisi, a ponosni smo jer su oni kreacije Saponijinih parfimera. Ornel osvaja potrošače atraktivno koncipiranim linijama koje raskošnom paletom mirisa privlače nove kupce, što utiče na stalan rast učešća na tržištu. Prodaja je najbolja u većim formatima trgovačkih objekata jer je tamo i najšira ponuda, a dobro su zastupljeni i u tradicionalnim trgovinama. Prodaja Ornela raste, i to u svim veličinama pakovanja, a najprodavanije varijante su Ornel Babysoft, Calming, Violet, kao i izuzetno prihvaćena parfemska linija Ornel Golden dream i Ornel Mystery night. Ornel Just be yourself naziv je nove premijum linije. Potrošačima nudimo omekšivač koji će odgovarati njihovom temperamentu i stilu, a istovremeno pruža savršenu kombinaciju izuzetne mekoće i dugotrajnog mirisa – parfem za odeću. Upotrebne karakteristike omekšivača su unapređene, tako da je sada za jedno pranje potrebna manja doza omekšivača, tj. u novim bocama krije se više pranja nego do sada. Ambalaža je jedinstvena i odiše modernom elegancijom. Linija Ornel Just be yourself donosi raskoš trendovskih mirisa i može se pronaći u tri varijante: Unique, Inspired i Sensual. Međutim, novitetima tu nije kraj – u sklopu linije Lifestyle predstavljamo Ornel Lifestyle, omekšivač senzualnog  mirisa koji prati trendove visoke  mode. Koncept Ornela Lifestyle  osmišljen je na način da probudi čula kroz jedinstven, atraktivan i intenzivan miris, modernu boju samog  proizvoda i atraktivan dizajn. Upravo je raskošan miris, uz mekoću koju potrošači osete tokom nošenja odevnih predmeta, naša glavna prednost i ključ uspeha. Potrošači cene kvalitet, a naš je zadatak da im stalno pružamo proizvod dostojan njihovih  želja – i da im ponudimo idealnu  mirisnu kreaciju za svaku odevnu kombinaciju.

Unilever

Vladimir Knežević, Customer Marketing Manager HPC:

U kategoriji omekšivača za veš, kompanija Unilever je u Srbiji prisutna sa brendom Coccolino koji se prodaje u pakovanjima od 950ml, 1l,
1,9l, 2l i 4l. Osim različitih pakovanja, potrošačima su na raspolaganju i raznovrsne mirisne note, u skladu sa njihovim preferencijama.
Među Coccolino omekšivačima najprodavaniji je Blue splash u pakovanju od 1l, dok se na drugom mestu nalazi ista mirisna nota samo u pakovanju od 2l. Kada se uzmu u obzir trgovinski formati, najznačajniju prodaju ostvarujemo kroz lanac hiper/super marketa. Prodaja Coccolino omekšivača već dve godine zaredom ostvaruje značajan rast. Odeljenje za istraživanje i razvoj uvek  radi na inovacijama, koje za cilj imaju unapređivanje postojećih proizvoda, kao i stvaranje noviteta prateći potrebe i afinitete potrošača. Unilever, zajedno sa svojim partnerima,
konstantno radi na razvijanju svojih kategorija, prateći dešavanja na tržištu, kao i najnovije trendove. Ovo pre svega uključuje različite marketinške aktivnosti, zbog čega se trudimo da uvek ponudimo novitete kada su u pitanju TV reklame, promotivni materijal na mestu prodaje, kao i različite aktivacije kako za maloprodaje, tako i za krajnje potrošače. Na ovaj način, uspevamo da se nosimo sa snažnom konkurencijom
u kategoriji omekšivača za veš.