ODRŽANA ‘PRILIKA 2019 – UMETNOST KOMUNIKACIJE’

28.10.2019 - odrzana PRilika 2019 copy

28. X 2019. | U petak, 25. oktobra, održana je jedanaesta po redu konferencija Društva Srbije za odnose s javnošću, pod nazivom ‘Prilika 2019 – Umetnost komunikacije’.

Konferenciju je otvorio dr Dušan Stojaković, predsednik DSOJ-a koji je u svom pozdravnom govoru istakao: “Danas, PR-om, tj komunikacijama, kao i medijima, može da se bavi svako! Profesionalni integritet je negde zaboravljen, svesno ili nesvesno, po strani! Puno je razloga i potencijalnih opravdanja. Neki mogu čak da deluju logično. Ali, hajde da vidimo šta nam je činiti kako bismo sačuvali PR struku i vratili profesiju na pravo mesto. Jedan od ključnih odgovora Društva Srbije za odnose s javnošću jeste – sertifikacija PR-ova. Sertifikacija je stručni proces koji treba da proveri, dokaže i verifikuje znanja PR profesionalaca, čime se potvrđuje njihov stručni integritet. Projekat sertifikacije koju će sprovoditi DSOJ je u završnoj fazi razrade i možete očekivati njegovu primenu već u 2020″.

Key Note speaker ovogodišnje konferencije bio je PhD Oguz Kus, komunikolog sa Univerziteta u Istanbulu, koji je govorio na temu značaja podataka i istakao da se kreativnost pospešuje sa većom sposobnošću analize podataka.

Nakon njega Marko Škorić iz Nordeusa održao je prezentaciju o tome kako iskustva i znanja iz tradicionalnih medija možemo primeniti u digitalnom svetu.

Alena Grozdanović iz Adria Medie predstavila je platformu Održiva budućnost koja čini zajednicu lidera iz državnog, privatnog i nevladinog sektora, koji pokreću građane na dela za  dobrobit društva.

Koji su najnoviji trendovi u transformaciji platformi komunikacija za generacije koje dolaze saznali smo od Vande Kučere iz I&F McCann grupe, Slavice Pešić, PR Muzeja savremene umetnosti; Stefana Despotovića, direktora eksternih komunikacija Naftne industrije Srbije, Galeba Nikačevića, glavnog i odgovornog urednika Noizz Srbija; Đorđa Trbovića, vlasnika i osnivača IDJ Videos i Alekse Radonjića, Advertising Business Strategist-a kompanije United Media. Učesnici su istakli da čak ni svojevremeni pioniri i donosioci svežih talasa u muzici, biznisu, sportu i komunikacijama nisu položili ispit kada su nadolazili svetski trendovi. Neki su ih čak ignorisali i nisu priznavali platforme komunikacija bez kojih danas ne možemo da zamislimo svakodnevicu, kao što su youtube, vice, podcasta, instagram, presonalizovani pristup TV formama itd.

Od Tamare Klarić i Bogdana Stevanovića, volontera i aktivista Nurdora, saznali smo kako se kreira uspešna call to action kampanja. Njihovom akcijom ‘Pruži korak’ sakupila su se neočekivano velika novčana sredstva za obnovu Roditeljske kuće u Beogradu, akcijom su umreženi građani i kompanije koji su zajedničkim snagama doprineli ostvarivanju društveno odgovornog cilja.

Ranko Vučinić iz agencije Priredba, jedan od najvećih regionalnih i evropskih stručnjaka iz domena komunikacija u sportu predstavio nam je šta treba da radimo da bi naše zero priče postale herojske. Kada je pre nekoliko godina preuzeo Medveščak hokejaški klub iz Zagreba, niko nije verovao da će upravo ovaj projekat biti jedan od najnagrađivanijih ne samo u Hrvatskoj, nego i širom regiona. Momci su se oblačili u roze, imali roze pertle u znak podrške borbi protiv raka dojke, čitali bajke nezbrinutoj deci i postali heroji Hrvatske.

Irena Trifunović, Opelova menadžerka za marketing i komunikacije koja je prva dobitnica nagrade za najboljeg PR menadžera u auto industriji u Srbiji, govorila je o tome koliko je zahtevno i inspirišuće zadovoljiti potrebe velike kompanije poput Opela, medija u Srbiji i upravljati marketingom kompanije za tržišta Srbije, Crne Gore, Makedonije i Albanije.

Jelena Mihelčić, šefica PR tima agencije Bruketa&Žinić&Grey održala je predavanje na temu ‘Ako radiš nešto dobro, ceo svet priča o tome’.

Andrej Gamser iz Digital elementa predstavio je najnovije rezultate istraživanja stanja PR struke u Srbiji.

Tips&Tricks za digitalne komunikacije otkrila je Nevena Martinović, PR&Communications Manager Confluence Property Management. Nevena je govorila o razlici komunikacije brenda na digitalnim kanalima u odnosu na klasične medije i izazovima koje digitalizacija nameće brendovima da svoju komunikaciju maksimalno prilagode korisnicima.

Ovogodišnju konferenciju podržale su sledeće kompanije: Eurobanka, Generali osiguranje, Opel, New Moment New ideas, Atlantic grupa, Voda Voda i Doncafe. Medijski parter događaja bila je Adria Media, a posebnu zahvalnost organizatori duguju i upravi Beogradskog sajma u čijim prostorijama je događaj održan.