ODRŽAN OSMI DIGITAL DAY: PRESEK STANJA DIGITALNE INDUSTRIJE U SRBIJI I DITIGALNIH TRENDOVA U SVETU

14.05.2018---DigitalDay---eCommerce-panel

14. V 2018. | Pod sloganom ‘New Signal’, 8 i 9. maja u Jugoslovenskom Dramskom Pozorištu održana je  regionalna konferencija o digitalnom i interaktivnom marketingu Digital day. Svoja iskustva o aktuelnim industrijskim trendovima u svetu izneli su predavači i učesnici panela koji su eksperti  marketinga i digitalnih medija, stratezi, donosioci poslovnih odluka, kreativni umovi, vizionari i tehnološki geek-ovi.

Na otvaranju konferencije,  gospodin Igor Žeželj, CEO  Wireless Medie i Chairman of the Board IAB-a Serbia je rekao da je sada najvažnije da se napravi jedan presek koji će pokazati gde se  nalazi naša digitalna industrija. Istakao je da je Beograd prepoznao Digital Day konferenciju kao veoma bitnu. “Mislim da nam ovo partnerstvo omogućava da u sledećim godinama Digital day postavimo kao nezaobilazni digitalni događaj na mapi ovog dela Evrope. Kroz to partnerstvo smo uspeli da Digital day uključimo u digitalizaciju u kulturi, koja je za sve nas neizmerno važna”, kazao je Žeželj.

Rezultate istraživanja ‘Adex’ o digitalnoj advertajzing potrošnji predstavio je Rade Tričković, Managing Director u agenciji Httpool. Tržište on-line oglašavanja u Srbiji u 2017. godini iznosi 29,5 miliona evra. “To je divan napredak. On pokazuje rast tržišta on-line oglašavanja u odnosu na 2016 za 25%”, objasnio je i dodao da smo uprkos tome još daleko od evropskih proseka.

Pored brojnih zanimljivih i korisnih predavanja, posetioci su mogli da prisustvuju i zanimljivim panelima, a teme su bile: e-commerce, biznis transformacija, digitalizacija u kulturi, uvođenje GDPR-a, kako izgraditi community i napraviti savršen media mix, koja je budućnost medija…

Osim što se program konferencije odvijao istovremeno u dve stale, ove godine je Digital Day po prvi put trajao dva dana, pri čemu su na kraju drugog dana dodeljene nagrade za najuspešnije digitalne kampanje i projekte, Mixx Awards.

Kampanja ‘Bolje visiti na Guarani, nego na grani’, koju je radila marketinška agencija Pioniri communications za kompaniju Knjaz Miloš – Guarana, dobitnik je ovogodišnjeg Grand prija IAB Mixx Awards Srbija.

Žiri, u čijem sastavu su bili eminentni stručnjaci iz marketinga i digitala, smatrao je da je ova reklama, čija su ciljna grupa bile nove generacije – milenijalci, odnosno Z-generacija, do koje se veoma teško dopire, najbolja u industriji, a osim nje odabrani su najbolji u još  13 kategorija.

Od ukupno 16 kategorija, nagrade su osvojili radovi u 13 kategorija jer, po mišljenju stručnog žirija, radovi u tri kategorije nisu zadovoljili kriterijume Mixx takmičenja.

U kategoriji Best product Launch nagradu je dobila kampanja za Ferdinand knedle.

U kategoriji Best Social Community Building pobedila je kampanja ‘Čuvaj se’ – delo kreativaca iz Direct medie za SPIKS.

U kategoriji Best Social Influenser Marketing nagrađena je kampanja ‘Već 20 godina nije svejedno’ koju je kreirala agencija Ovation BBDO  za Nectar.

Best Native Advertising Campaign, po mišljenju žirija, imala je kampanja ‘Moja kravica trougao’, koju je za kompaniju Imlek radila Direct media.

Za Best Video Advertising Campaign kampanju proglašena je ‘Nađi novi posao’, agencije McCann Belgade koja je rađena za Poslovi Infostud.

Best Branded content nagradu osvojila je agencija Mc Cann Beograd, kampanjom ‘Pirulolci’ za Froneri Adriatic.

Najbolji u kategoriji Best Direct Respond and Lead Generation Campaign sa kampanjom ‘DM Triangulate – Societe generale M banking’, koju je radio tim Direct media.

Best Brand Awareness Campaign nagrada pripala je opet agenciji Ovation BBDO za kampanju ‘Već 20 godina nije svejedno’, za kompaniju Nectar.

Best Corporate Website site osvojila je Wireless Media za Wireless Media Corporate Website.

McCannBelgrade osvojio je nagradu u kategoriji Best Cross Media Integration sa kampanjom ‘Coke loves local’, za The Coca-Cola company.

Najbolji mikrosajt je ‘Beograd živi’ koji je uradila Wireless media.

Najbolji u Mobile kategoriji je ‘Moja kravica AR Bojanka’ sa aplikacijom za kompaniju Imlek, rad tima Direct media.

Pioniri su pobedili u kategoriji Best Social Media Campaign sa kampanjom ‘Bolje visiti na Guarani, nego na grani’ za Knjaz Miloš – Guarana.

Kako je rečeno, u ovim kampanjama vidi se da je u našoj industriji napravljen pomak na kretaivnom nivou.

Više o Digital Day konferenciji i održanim predavanjima, moći ćete da pročitate u junskom štampanom izdanju Progressive magazina.