NAJVEĆA AKCIJA SADNJE U SRBIJI – PARTNERSKA SARADNJA NA DELU: ZASADI DRVO, ZASADI SVOJ KISEONIK!

18. XI 2019. | Srbija je samo u jednom danu dobila 51.256 novih stabala koliko ih je zasađeno u prvoj masovnoj akciji pošumljavanja u okviru projekta ‘Zasadi drvo’. Hiljade građana zasadili su sadnice hrasta, jasena, smrče, crnog bora na čak 34 lokacije širom Srbije.

Akciju ‘Zasadi drvo’ pokrenuli su kompanija dm drogerie markt i Adria Media Group, zajedno sa institucionalnim partnerima: Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprava šume, JP Srbijašume, JP Vojvodinašume, Pokretom Gorana Srbije, Privrednom komorom Srbije i Botaničkom baštom Jevremovac, postavivši, zajedno sa građanima volonterima, svojevrstan rekord masovne radne akcije pošumljavanja u Srbiji.

Branislav Nedimović, ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede je naglasio da se za društvenu odgovornost borimo svi zajedno.

Vesna Stojanović, direktor dm drogerie markt Srbija i dm Severna Makedonija još jednom je ukazala na značaj ovog projekta i iskazala zadovoljstvo što se pozivu za najveće jesenje pošumljavanje odazvao veliki broj građana.

“Veoma mi je drago što smo pokrenuli ovaj važan projekat i što smo se okupili danas u velikom broju da i na delu pokažemo na koji način možemo da delujemo održivo i damo doprinos očuvanju životne sredine. Jedan od osnovnih postulata naše kompanije je da brinemo o zajednici u kojoj poslujemo i da svojim kupcima i zaposlenima ponudimo mogućnost da se uključe u inicijative kako bismo očuvali naš eko sistem i savesno se ophodili prema svojoj okolini i ljudima”, izjavila je Vesna Stojanović i dodala da je, pored partnerstva na samom projektu, kompanija dm donirala 100 ašova i 100 motika JP Srbijašume.

Igor Žeželj, predsednik Adria Media Groupa, povodom dakcije ‘Zasadi drvo’, naveo je da se Adria Media Group već dve godine koncentrisano bavi održivim razvojem kao temom.

“U ovoj godini pokrenuli smo platformu održive budućnosti, gde nam je cilj da što veći broj građana, kompanija, državnih institucija, NVO sektora animiramo i podržimo u borbi za održivu budućnost. Projekat ‘Zasadi drvo’ ima jasan cilj – imamo 30% pošumljenosti, a cilj naše zemlje je 41%  i do tada nećemo stati s ovom akcijom. Dvaput godišnje, jednom na leto, jednom na jesen, okupljamo ljude da sadimo. Ovo što sada radimo je put koji treba da pređemo i da napravimo inkluziju što većeg broja građana, privrednih subjekata i ostalih društvenih činilaca ka cilju pošumljavanja, a u globalu ka budućnosti države”, naglasio je Žeželj.

Brojna istraživanja pokazuju da je značaj šuma nemerljiv, a stručnjaci ističu pošumljavanje kao jednu od najvažnijih inicijativa današnjice i neophodnost u eri klimatskih promena. Šume prečišćavaju zagađenu atmosferu, proizvode kiseonik, igraju značajnu ulogu u sprečavanju isušivanja i erozije zemljišta, a doprinose i raznovrsnosti živog sveta.

Četvoromesečna kampanja, koje je prethodila velikoj sadnji, imala je za cilj da edukuje javnost i podigne svest o značaju šuma koje su jedan od najvažnijih faktora očuvanja životne sredine za buduće generacije.

“Jedan čovek tokom života potroši kiseonika koliko proizvedu tri drveta, zato zasadite jedno drvo kako biste bar malo uzvratili prirodi”, glavna je poruka građanima koju su svi učesnici poslali sa prvog masovnog pošumljavanja u Srbiji.