MONDELĒZ INTERNATIONAL: REZULTATI CILJEVA ODRŽIVE NABAVKE I SAVESNOG POSLOVANJA U 2018.

24. V 2019. | Mondelēz International je objavio svoj 2018 Impact Progress Report, u kome se vidi progres ka ciljevima postavljenim do 2020. Prema izveštaju, ova kompanija, kao jedan od svetskih lidera na tržištu grickalica, ostvarila je većinu svojih ciljeva vezanih za well-being, kroz 15% neto prihoda kontrolom porcija, i to 2 godine pre nego što je inicijalno planirano. Mondelēz International nastavlja sa velikim napretkom u odnosu na svoje ciljeve postavljene vezano za svoj uticaj, koji pokazuju misiju kompanije da bude lider u budućnosti grickanja, praveći svoje proizvode na način koji je dobar i za potrošače, ali i za očuvanje planete.

Izveštaj pokazuje uspeh Mondelēz Internationala u odnosu na ciljeve postavljene do 2020. u oblasti održive poljoprivrede i zaštite životne sredine, koji se ogleda kroz sprečavanje krčenja šuma, istovremeno štiteći prava na zemljište i ljudska prava, naročito u područjima gde je bilo moguće ostvariti najveći učinak. Takođe, 43% kakaa za Mondelēzove brendove čokolade dolazi kroz Cocoa Life program održive nabavke kakaa, dok je u 2018. kompanija nastavila da igra značajnu ulogu u stvaranju održivog lanca nabavke palminog ulja kroz intenziviranje sprečavanja krčenja šuma na plantažama.

“Verujemo da potrošači ne treba da prave izbor između snekinga i pravilne ishrane ili da brinu o  svom uticaju na svet i zajednice, ukoliko su grickalice njihov izbor,” rekao je Dirk Van de Put,  CEO Mondelēz Internationala. “Naša kompanija igra značajnu ulogu u tome da su grickalice napravljene od sastojaka koji su potekli iz održivih lanaca nabavke i svesnom stvaranju budućnosti u kojoj ljudi i planeta napreduju, a naš portfolio razvijamo tako da inspirišemo zdrave navike u grickanju. Veoma sam ponosan na naš uspeh u 2018, naročito u well-being grickalicama u kojima smo postigli većinu ciljeva pre predviđenog roka.”

Najveća dostignuća kompanije u 2018. su:

–          Održivost: stvaranje budućnosti u kojoj će ljudi i planeta napredovati jačanjem lanaca održive nabavke sastojaka, smanjenjem uticaja na životnu sredinu i razvijanjem zero-net ambalaže:

  • Održani su svi planirani RSPO (okrugli stolovi na temu održivosti u nabavci palminog ulja); zahtevano je od dobavljača da se spreči krčenje šuma, pri čemu je prekinuta saradnja sa 12 dobavljača koji nisu bili usklađeni;
  • Smanjena je emisija CO2 u proizvodnji za 10 posto;
  • Smanjena je upotreba vode za 22% na lokacijama na kojima je deficitarna;
  • Smanjen je otpad u proizvodnji za 13%;
  • Eliminisano je 59.600 tona abalaže, sa ciljem da se do 2020. eliminiše predviđenih 65.000 tona;
  • Kroz Harmony program održive nabavke pšenice, planira se da se obuhvati 100% biskvitnih brendova u EU do 2022;
  • Cocoa Life program je uključio 140.000 farmera u 1.400 zajednica do kraja 2018. 43% kakaa koji se koristi u brendovima čokolade ove kompanije, uključujući Milka and Cadbury Dairy Milk dolazi iz ovog programa ai Milka je postala brend u kojem se nalazi kakao koji u potpunosti potiče iz Cocoa Lifea.
  • 15% jaja koje se nabavljaju na globalnom nivou u 2018. potiče iz slobodnog uzgoja kokošaka; na planiranih 100% kompanija će biti u U.S. i Kanadi do 2020, a u ostatku sveta do 2025;
  • Ostvareno je 18% smanjenja u Total Recordable Incidents (TRIs) i 11% smanjenja Total Incident Rate (TIR) za sve zaposlene u kompaniji;
  • Postignuto je da 100% eksternih proizvođača i dobavljača bude sertifikovano pri Global Food Safety Initiative Scheme.
  • Mindful Snacking: razvijanje novih mogućnosti za grickanje; razvijanje portfolija sa više mogućnosti; uspostavljanje navika u grickanju sa fokusiranjem na uživanje u svakom zalogaju i pokretanje inovativnih partnerstava koja doprinose našem uticaju:
  • Postignut je cilj da 15% neto prihoda dolazi kroz kontrolu porcija grickalica, odvojeno upakovanih po 200 kalorija ili manje;
  • Poboljšanje nutritivnog profila naših najprodavanijih brendova, kroz smanjenje nivoa šećera za 1% u Milki i Oreu i smanjenje nivoa zasićenih masti za1% i natrijuma za 0.9% u ukupnom globalnom potfoliju;
  • Dodeljeno je 95% investicija od 50 miliona USD u partnerstva sa zajednicama koje se bave zdravim životom, što utiče na živote million i po dece širom 18 zemalja, za edukaciju o nutritivnim vrednostima i  upućivanje na fizičke aktivnosti i konzumiranje voća i povrća.

Mondelēz International ostaje na globalnom nivou angažovan u područjima u kojima se može napraviti najveći uticaj i naveo je svoje ciljeve do 2025. u održivom lancu snabdevanja koji uključuju:

  • Smanjenje uticaja na životnu sredinu, obavezujući se da će sva ambalaža biti reciklirajuća do 2025;
  • Razvijanje Cocoa Life programa tako da će do 2025. svi brendovi čokolade imati u sebi kakao nabavljen iz ovog programa;
  • Minimiziranje otpada od hrane, end to end emisija CO2 i prioritetno korišćenje vode do 2025;
  • Rast proizvoda koji imaju kontrolu porcije na 20% globalnog neto prihoda do 2025;
  • Informisanje o iznosu porcija čime se podiže svest o prozvodima na svim pakovanjima globalno do 2025;
  • Rast u budućnosti grickanja kroz doprinos od 100 miliona USD našeg prihoda do 2022. godine;
  • Stvaranje i nastavak ulaganja u osnaživanje i dobrobit zajednica kroz programe i partnerstva međunarodne fondacije Mondelēz International.