21. XI 2019 | Studija je potvrdila da se uspostavio globalni trend porasta potrošača koji biraju snacking umesto obroka u cilju zadovoljenja svojih potreba. Mondelez International je pre godinu dana predstavio svoju novu dugoročnu strategiju i cilj da motiviše ljude da konzumiraju grickalice na pravi način. Mondelēz je objavio svoj prvi izveštaj o Snackingu, nastao kao rezultat studije napravljene širom sveta koja je pokazala razvoj novih trendova kod potrošača. Ispitujući ulogu snackinga u ispunjavanju potreba potrošača, kao rezultat sve ubrzanijeg modernog stila života, primećen jse porast želje za povezivanjem u zajednici i iznad svega želje za sveukupnim osećajem blagostanja. Studija otkriva rast grickanja na globalnom nivou, praveći regionalne paralele koje pokazuju kako grickalice postaju budućnost hrane zadovoljavajući spektar potreba u našem svakodnevnom životu.
Izveštaj je razvijen u partnerstvu sa stručnjakom za ispitivanje potrošača, Harrisom Pollom, i dopunio je globalno znanje o grickalicama Mondelēz Internationalovim istraživanjima koja su sprovedena među hiljadama potrošača u dvanaest zemalja. Studija je pokazala da 6 od 10 odraslih osoba širom sveta kaže da više vole da jedu više malih obroka tokom dana, za razliku od nekoliko većih, dok se mlađi potrošači naročito oslanjaju na grickalice, a kod milenijalaca se taj broj povećava na 7 od 10.
Glavni zaključci izveštaja o stanju snekinga za 2019. Godinu uključuju:
- Naš odnos prema hrani se fundamentalno menja;
- Za potrošače širom sveta, najvažnija uloga hrane je kako ona utiče na njihovo zdravlje i dobrobit; ljudi sve više uzimaju u obzir kako manji obroci utiču na njihovo emotivno blagostanje, kao i na fizičko zdravlje;
- Među glavnim faktorima koji utiču na izbor manjih obroka, kod 8 od 10 ljudi su praktičnost (87%) i kvalitet (85%);
- 80% potrošača traži zdrave, uravnotežene zalogaje;
- 71% odraslih potrošača kaže da konzumiranje grickalica pomaže u kontroli gladi i pruža mogućnost kontrole kalorija unetih tokom dana;
- Trenuci malih zadovoljstava i dalje imaju važno mesto u svakodnevnoj rutini;
- 80% odraslih ljudi širom sveta priznaje potrebu za ravnotežom, uvažavajući mogućnost i zdravih zalogaja u kojima uživaju, zavisno od trenutne potrebe;
- 77% potrošača se slaže da postoji vreme i mesto za zdravu ishranu, kao i vreme i mesto za uživanje;
- Većina ispitanika kaže das u grickalice jednako važne kako za njihovo mentalno (71%) i emotivno (70%) blagostanje, tako i za fizičku dobrobit.
Snacking je mnogo više od onoga što jedemo:
- Snacking je ključni način da se ljudi širom sveta povežu sa svojom kulturom i podele svoj osećaj identiteta i pripadnosti zajednici i porodici;
- 71% konzumenata tvrdi da ih snacking podseća na dom;
- 7 od 10 odraslih osoba se trude da sa drugima podele omiljene grickalice koje ih podsećaju na detinjstvo;
- 82% roditelja širom sveta koristi užinu kao trenutak povezivanja sa svojom decom;
- 76% roditelja koristi grickalice kao način da deci uvede užinu kao deo rituala i kulture;
- 78% roditelja kaže da grickalice koje biraju za svoju decu odražavaju kakvi su oni roditelji.
“Kako tržište grickalica i dalje globalno raste, naša je namera da ohrabrimo ljude da konzumiraju užinu na pravi način, neprestano ih edukujući o različitim načinima na koje potrošači širom sveta koriste grickalice i na taj način razvijamo njihov odnos prema hrani“, rekaoje Dirk Van de Put, CEO Mondelēz International-a. „Prepoznali smo da prosečna odrasla osoba globalno jede više manjih zalogaja nego obroka tokom dana, što je u velikoj meri povezano sa modernim stilom života, uključujući sve veću potrebu za komforom, potrebu za deljenjem nostalgičnih i kulturoloških iskustava, pojačanom potrebom za blagostanjem i potrebom za izborom obroka od zdravih do prihvatljivih.“
Tokom prošle godine, kompanija je postigla snažan napredak u svojoj misiji da potrošačima ponudi pravu užinu, u pravom trenutku, napravljenu na pravi način. To uključuje razvoj sve dubljeg znanja o zahtevima koji motivišu ljude da posegnu za grickalicama, dok nastavljaju da ispunjavaju holističku potrebu potrošača za blagostanjem, vodeći računa da svi osnovni sastojci potiču iz održivog lanca snabdevanja i istovremeno razvijajući portfolio svojih proizvoda čime je proširen spektar mogućnosti, inspirišući na zdrave navike u konzumiranju.
„Prihvatamo činjenicu da su navike grickanja širom sveta toliko raznolike, baš kao i potrošači koji u njim auživaju“, nastavio je Van de Put. „Ljudi ne bi trebalo da biraju između užine i jela, brinući o uticaju koji njihov izbor ima na svet i zajednicu. Zbog toga se zalažemo za usmeravanje ljudi ka pravilnoj konzumaciji proizvoda.”