KOMPANIJA PEPSICO DESET GODINA S PONOSOM NA TRŽIŠTIMA ZAPADNOG BALKANA

24102016-pepsico

4. IX 2018 | Kompanija PepsiCo je nakon akvizicije Marbo Producta, tokom deset godina svog poslovanja na tržištu zapadnog Balkana, investirala u nove proizvodne linije, povećanje kapaciteta i proširenje portfolija, uslove rada i zaposlene, kao i platforme za zaštitu životne sredine. Ukupan prihod od prodaje je uvećan za 96%, dok je izvoz ka zemljama Evropske unije povećan za 67%. Na tržištima Srbije i Bosne i Hercegovine, PepsiCo se izdvojio kao jedan od najznačajnijih proizvođača slanih grickalica, a brendovi Chipsy, Clipsy, Pardon i Gud postali su deo globalnog PepsiCo portfolija.

Tokom prethodnih deset godina, PepsiCo je otkupom više od 400.000 tona krompira od koga se proizvodi 100% brenda Chipsy i svetski poznati brend Lay’s, dao podsticaj domaćoj privredi i lokalnim proizvođačima. Implementiran je veliki broj inovacija u portfoliju lokalnih brendova, a u porodicu PepsiCo brendova na zapadnom Balkanu uvedeni su i globalni brendovi: ovsene pahuljice Quaker, kao i brend Lay’s koji se u Magliću proizvodi i plasira na tržišta Slovenije, Hrvatske i širom regiona. Atraktivne marketinške kampanje, sa lokalnim i svetski poznatim zvezdama, pratile su novine koje je kompanija uvodila u portfolio proizvoda.

PepsiCo kroz svoje poslovanje u Srbiji i Bosni i Hercegovini danas zapošljava više od 1.300 ljudi, od čega su čak 48% žene u ukupnoj strukturi zaposlenih. Bezbedno radno okruženje doprinelo je da broj povreda na radu bude smanjen za 99,9%, a kompanija je zahvaljujući kontinuiranim unapređenjima uslova rada već četiri godine za redom dobitnik priznanja Top Employer za poslovanje u Srbiji, a od prošle godine prvi put i u Bosni i Hercegovini.

“Ponosno se od samog početka vodimo poslovnom filozofijom održivog Poslovanja sa svrhom. Ono što je dobro smo tokom deset godina poslovanja nadogradili i razvili kroz implementaciju visokih globalnih standarda, ulaganja u nove procese i biznis modele, investiranja i davanja podsticaja lokalnoj privredi i u Srbiji i u Bosni i Hercegovini i građenja omiljenih brendova potrošača širom regiona. Slavimo prvih deset godina poslovanja kompanije PepsiCo na tržištima zapadnog Balkana, ali ih vidimo kao početak dugoročne posvećenosti domaćem tržištu i lokalnoj zajednici”, istakao je Nenad Miščević, generalni direktor kompanije PepsiCo za područje zapadnog Balkana.

Desetogodišnja ulaganja u fabrike i procese rezultirala su smanjenjem emisije Co2 za oko 300 tona, potrošnje vode za 63%, električne energije za 43%, a reciklira se više od 93% otpada. Odgovornost prema zajednici u kojoj posluje, PepsiCo na području zapadnog Balkana ostvaruje i kroz nacionalne i regionalne projekte, a samo u prethodne dve godine realizovane su donacije u vidu više od 15.000 lopti za učenike svih osnovnih škola u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori u okviru kampanje ‘Pokaži fudbalsku strast’, kao i deset Chipsy kutaka, u okviru kampanje ‘Podeli osmeh’, najvećim studentskim domovima u Srbiji i Bosni i Hercegovini.

Proizvodnja se odvija u dve fabrike – u Magliću i u Laktašima kod Banja Luke. Fabrika u Magliću je jedna od najreprezentativnijih PepsiCo fabrika u Evropi, što potvrđuje i prošlogodišnje proširenje kapaciteta linijom za proizvodnju krekera, čiji je izvoz namenjen tržištima zapadne Evrope. Takva odluka potvrđuje stratešku opredeljenost multinacionalne kompanije PepsiCo da dalje razvija svoje poslovanje u ovom regionu, navodi se u saopštenju kompanije.

Infografik