KOMPANIJA NESTLÉ OBJAVILA POLUGODIŠNJE REZULTATE ZA 2019.

1982019-nestle

19. VIII 2019 | Nesté je predstavio poslovne rezultate za prvih šest meseci ove godine:

  • Organski rast u posmatranom periodu iznosio je 3,6%, sa nastavkom snažnog stvarnog unutrašnjeg rasta (Real Internal Growth, RIG) od 2,6%, kao i cenom od 1%. Povećan rast predvodile su Sjedinjene Države i Brazil;
  • Ukupna zabeležena prodaja kompanije porasla je za 3,5%, na 45,5 milijardi švajcarskih franaka, u poređenju sa istim vremenskim periodom prošle godine kada je iznosila 43,9 milijardi. Neto akvizicije imale su pozitivan uticaj od 1,1%, a kursna razlika smanjila je prodaju za 1,2%;
  • Operativni profit porastao je za 10,1%, na 7,8 milijardi švajcarskih franaka. Neto marža operativnog profita (UTOP) dostigla je 17,1%, što je povećanje od više od 100 baznih poena. Marža operativnog profita (TOP) povećala se za 90 baznih poena, na 15,5%;
  • Osnovna zarada po akciji povećala se za 15,7% u konstantnoj valuti i za 14,6% na osnovu dostavljenih podataka, na 2,13 švajcarskih franaka. Dobit po akciji smanjila se za 12,3%, na 1,68 švajcarskih franaka na osnovu dostavljenih podataka, kako je prethodna godina imala koristi zbog gašenja konditorske delatnosti u Sjedinjenim Državama;
  • U zoni poslovanja koja obuhvata Evropu, Srednji istok i Severnu Afriku (EMENA), postignut je organski rast od 2,4%, RIG od 3,7% i negativan rast od -1,3% u ceni. U zapadnoj Evropi RIG je posebno jak, donekle ublažen zbog negativnog rasta cena. Centralna i istočna Evropa održale su srednje jednocifrene vrednosti organskog rasta, uglavnom zahvaljujući RIG-u, dok su cene takođe zabeležile pozitivan trend;
  • Slobodan novčani tok porastao je za 40,4%, na 4,1 milijardu švajcarskih franaka;
  • Upravljanje portfoliom napreduje po planu. Očekuje se da prodaja Nestlé Skin Health bude završena u drugoj polovini 2019, po dogovorenoj ceni od 10,2 milijarde švajcarskih franaka. Strateška analiza poslovanja Herta biznisa konzerviranja mesa je u toku, i očekivano je da će se završiti krajem 2019;
  • Potvrđene su upravljačke smernice za 2019. godinu. Očekuje se organski rast prodaje od oko 3,5% i NETO maržu operativnog profita za celu godinu na ili iznad cifre od 17,5%, kao i porast efikasnosti kapitala i osnovne zarade po akciji u konstantnoj valuti.

 

U svim kategorijama proizvoda zabeležen je pozitivan rast. Ovome su najviše doprinele Purina PetCare, kafa i hrana za odojčad. Kafa se vratila na središnji jednocifreni rast u drugoj četvrtini godine, sa poboljšanim Nespresso i Nescafé momentumom u svim zonama. Lansiranje Starbaks proizvoda na 14 tržišta naišlo je na veliku potražnju, a širenje na nova tržišta očekuje se u drugoj polovini godine.

Neto akvizicije povećale su prodaju za 1,1%. Akvizicija Starbaks licence i Atrium Innovationsa imali su manji efekat zbog prodaja, najviše, Gerber Life Insurancea. Kursna razlika imala je negativan uticaj od 1,2%. Ukupna zabeležena prodaja porasla je za 3,5% na 45,5 milijardi švajcarskih franaka.

Mark Šnajder (Mark Schneider), generalni direktor kompanije Nestlé, je istakao: “Ohrabreni smo rezultatima koje smo postigli u prvoj polovini godine, kao i time što smo napravili dodatne korake ka našim finansijskim ciljevima za 2020. Disciplinovana izvršenja i brze inovacije doprinele su poboljšanom organskom rastu i profitabilnosti. Naš napredak široko je zasnovan, a Sjedinjene Države, kao naše najveće tržište, postižu posebno dobre rezultate. U svim kategorijama, povećana ulaganja u brendova i inovaciju su se očigledno isplatila, što se pokazuje u trenutno izuzetno snažnom PetCare segmentu, kao i u povratku na središnji jednocifreni rast u kategoriji kafe. Lansiranje Starbaks proizvoda za sada se pokazalo kao veliki uspeh, a planiramo i dalju geografsku ekspanziju i inovacije, kako bismo ovu jedinstvenu priliku što više iskoristili. Aktivnom ulogom u upravljanju portfolijem nastavićemo da fokusiramo strateški pravac, i pozicioniramo kompaniju među atraktivnim biznisima sa velikim rastom. Naš model stvaranja vrednosti očigledno pruža očekivane rezultate, i podržaće održiv i profitabilan rast”.

 

Pregled polugodišnje prodaje i operativnog profita po poslovnim segmentima

 

  Ukupno Grupa Zona AMS Zona EMENA Zona AOA Nestlé Waters Drugo
Prodaja 6M-2019 (CHF m) 45 456 15 666 9 231 10 725 4 003 5 831
Prodaja 6M-2018 (CHF m) 43 920 14 153 9 303 10 634 3 967 5 863
Stvarni unutrašnji rast (RIG) 2.6% 2.0% 3.7% 2.5% -3.3% 6.7%
Cene 1.0% 1.9% -1.3% 0.8% 4.7% 0.7%
Organski rast 3.6% 3.9% 2.4% 3.3% 1.4% 7.4%
Neto M&A 1.1% 6.4% -0.1% -0.1% -0.2% -6.5%
Kursna razlika -1.2% 0.5% -3.1% -2.3% -0.3% -1.4%
Zabeležen rast prodaje 3.5% 10.8% -0.8% 0.9% 0.9% -0.5%
6M-2019 Osnovni TOP (CHF m) 7 773 3 009 1 733 2 482 472 1 144
6M-2018 Osnovni TOP (CHF m)* 7 063 2 667 1 738 2 419 398 960
6M-2019 Osnovna TOP marža 17.1% 19.2% 18.8% 23.1% 11.8% 19.6%
6M-2018 Osnovna TOP marža* 16.1% 18.8% 18.7% 22.7% 10.0% 16.4%
Prodaja 6M-2019 (CHF m) 45 456 15 666 9 231 10 725 4 003 5 831

 

* Cifre za 2018. godinu prilagođene su tako da odražavaju relokaciju određenih marketinških i administrativnih troškova iz nepodeljenih troškova u operativne segmente. Ovo je urađeno kako bi se bolje prikazala upotreba centralnih opštih troškova po svakoj Zoni i globalno.