19. VIII 2019 | Nesté je predstavio poslovne rezultate za prvih šest meseci ove godine:
- Organski rast u posmatranom periodu iznosio je 3,6%, sa nastavkom snažnog stvarnog unutrašnjeg rasta (Real Internal Growth, RIG) od 2,6%, kao i cenom od 1%. Povećan rast predvodile su Sjedinjene Države i Brazil;
- Ukupna zabeležena prodaja kompanije porasla je za 3,5%, na 45,5 milijardi švajcarskih franaka, u poređenju sa istim vremenskim periodom prošle godine kada je iznosila 43,9 milijardi. Neto akvizicije imale su pozitivan uticaj od 1,1%, a kursna razlika smanjila je prodaju za 1,2%;
- Operativni profit porastao je za 10,1%, na 7,8 milijardi švajcarskih franaka. Neto marža operativnog profita (UTOP) dostigla je 17,1%, što je povećanje od više od 100 baznih poena. Marža operativnog profita (TOP) povećala se za 90 baznih poena, na 15,5%;
- Osnovna zarada po akciji povećala se za 15,7% u konstantnoj valuti i za 14,6% na osnovu dostavljenih podataka, na 2,13 švajcarskih franaka. Dobit po akciji smanjila se za 12,3%, na 1,68 švajcarskih franaka na osnovu dostavljenih podataka, kako je prethodna godina imala koristi zbog gašenja konditorske delatnosti u Sjedinjenim Državama;
- U zoni poslovanja koja obuhvata Evropu, Srednji istok i Severnu Afriku (EMENA), postignut je organski rast od 2,4%, RIG od 3,7% i negativan rast od -1,3% u ceni. U zapadnoj Evropi RIG je posebno jak, donekle ublažen zbog negativnog rasta cena. Centralna i istočna Evropa održale su srednje jednocifrene vrednosti organskog rasta, uglavnom zahvaljujući RIG-u, dok su cene takođe zabeležile pozitivan trend;
- Slobodan novčani tok porastao je za 40,4%, na 4,1 milijardu švajcarskih franaka;
- Upravljanje portfoliom napreduje po planu. Očekuje se da prodaja Nestlé Skin Health bude završena u drugoj polovini 2019, po dogovorenoj ceni od 10,2 milijarde švajcarskih franaka. Strateška analiza poslovanja Herta biznisa konzerviranja mesa je u toku, i očekivano je da će se završiti krajem 2019;
- Potvrđene su upravljačke smernice za 2019. godinu. Očekuje se organski rast prodaje od oko 3,5% i NETO maržu operativnog profita za celu godinu na ili iznad cifre od 17,5%, kao i porast efikasnosti kapitala i osnovne zarade po akciji u konstantnoj valuti.
U svim kategorijama proizvoda zabeležen je pozitivan rast. Ovome su najviše doprinele Purina PetCare, kafa i hrana za odojčad. Kafa se vratila na središnji jednocifreni rast u drugoj četvrtini godine, sa poboljšanim Nespresso i Nescafé momentumom u svim zonama. Lansiranje Starbaks proizvoda na 14 tržišta naišlo je na veliku potražnju, a širenje na nova tržišta očekuje se u drugoj polovini godine.
Neto akvizicije povećale su prodaju za 1,1%. Akvizicija Starbaks licence i Atrium Innovationsa imali su manji efekat zbog prodaja, najviše, Gerber Life Insurancea. Kursna razlika imala je negativan uticaj od 1,2%. Ukupna zabeležena prodaja porasla je za 3,5% na 45,5 milijardi švajcarskih franaka.
Mark Šnajder (Mark Schneider), generalni direktor kompanije Nestlé, je istakao: „Ohrabreni smo rezultatima koje smo postigli u prvoj polovini godine, kao i time što smo napravili dodatne korake ka našim finansijskim ciljevima za 2020. Disciplinovana izvršenja i brze inovacije doprinele su poboljšanom organskom rastu i profitabilnosti. Naš napredak široko je zasnovan, a Sjedinjene Države, kao naše najveće tržište, postižu posebno dobre rezultate. U svim kategorijama, povećana ulaganja u brendova i inovaciju su se očigledno isplatila, što se pokazuje u trenutno izuzetno snažnom PetCare segmentu, kao i u povratku na središnji jednocifreni rast u kategoriji kafe. Lansiranje Starbaks proizvoda za sada se pokazalo kao veliki uspeh, a planiramo i dalju geografsku ekspanziju i inovacije, kako bismo ovu jedinstvenu priliku što više iskoristili. Aktivnom ulogom u upravljanju portfolijem nastavićemo da fokusiramo strateški pravac, i pozicioniramo kompaniju među atraktivnim biznisima sa velikim rastom. Naš model stvaranja vrednosti očigledno pruža očekivane rezultate, i podržaće održiv i profitabilan rast“.
Pregled polugodišnje prodaje i operativnog profita po poslovnim segmentima
Ukupno Grupa | Zona AMS | Zona EMENA | Zona AOA | Nestlé Waters | Drugo | |
Prodaja 6M-2019 (CHF m) | 45 456 | 15 666 | 9 231 | 10 725 | 4 003 | 5 831 |
Prodaja 6M-2018 (CHF m) | 43 920 | 14 153 | 9 303 | 10 634 | 3 967 | 5 863 |
Stvarni unutrašnji rast (RIG) | 2.6% | 2.0% | 3.7% | 2.5% | -3.3% | 6.7% |
Cene | 1.0% | 1.9% | -1.3% | 0.8% | 4.7% | 0.7% |
Organski rast | 3.6% | 3.9% | 2.4% | 3.3% | 1.4% | 7.4% |
Neto M&A | 1.1% | 6.4% | -0.1% | -0.1% | -0.2% | -6.5% |
Kursna razlika | -1.2% | 0.5% | -3.1% | -2.3% | -0.3% | -1.4% |
Zabeležen rast prodaje | 3.5% | 10.8% | -0.8% | 0.9% | 0.9% | -0.5% |
6M-2019 Osnovni TOP (CHF m) | 7 773 | 3 009 | 1 733 | 2 482 | 472 | 1 144 |
6M-2018 Osnovni TOP (CHF m)* | 7 063 | 2 667 | 1 738 | 2 419 | 398 | 960 |
6M-2019 Osnovna TOP marža | 17.1% | 19.2% | 18.8% | 23.1% | 11.8% | 19.6% |
6M-2018 Osnovna TOP marža* | 16.1% | 18.8% | 18.7% | 22.7% | 10.0% | 16.4% |
Prodaja 6M-2019 (CHF m) | 45 456 | 15 666 | 9 231 | 10 725 | 4 003 | 5 831 |
* Cifre za 2018. godinu prilagođene su tako da odražavaju relokaciju određenih marketinških i administrativnih troškova iz ‘nepodeljenih troškova‘ u operativne segmente. Ovo je urađeno kako bi se bolje prikazala upotreba centralnih opštih troškova po svakoj Zoni i globalno.