ENERGETSKI NAPICI

2152019-FokusEnergetskaPica

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 168, maj 2019)

 

KUPCI SU VEOMA LOJALNI OMILJENIM BRENDOVIMA

Kategorija se najviše kupuje u supermarketima, čak 29% ukupnih količina prošlo je kroz ovaj format. Za njim slede tradicionalne prodavnice sa 26% i minimarketi sa 24%, pokazuju podaci GfK.

 

GfK analiza tržišta

Jelena Milutinović, Research Consultant, Consumer Panel Services:
Analiza tržišta energetskih napitaka u Srbiji odnosi se na podatke GfK Panela domaćinstava za period od maja 2018. godine do januara 2019. godine. U posmatranom devetomesečnom periodu, 24% domaćinstava u Srbiji je bar jednom kupilo neko energetsko piće. Iako na tržištu postoji oko 20 brendova, vodeća tri ‘nose’ tržište sa 86,3% prodatih količina. To su (abecednim redosledom): Booster, Guarana i Ultra Energy. Kupci su veoma lojalni omiljenim brendovima, što potvrđuje podatak da je vodeći brend ostvario lojalnost od 62%.
Kategorija se najviše kupuje u supermarketima, čak 29% ukupnih količina prošlo je kroz ovaj format. Za njim slede tradicionalne prodavnice sa 26% i minimarketi sa 24%. Hipermarketi i cash&carry objekti ‘pokrivaju’ 8% prodatih količina, dok je u ostalim formatima kupljeno 13%.
Svega trećina kupaca energetskih napitaka je bar jednom kupila kategoriju na promociji, zbog čega je količinsko učešće promocija 15,7%. Trgovačke marke su prisutne u kategoriji sa 5,4% količina.

 

Knjaz Miloš

Milica Ignjatović, brend menadžer za energetska pića:
Kompanija Knjaz Miloš u svom portfoliju energetike ima brend Guarana koji je ujedno kreator kategorije i prvo energetsko piće u Srbiji, prisutno već 23 godine, i premijum brend No Sleep awakened by Guarana, koji je lansiran 2017. godine u ekskluzivnoj aluminijumskoj flašici sa prepoznatljivim tuttifruti ukusom.
U okviru Guarana portfolija trudimo se da svake godine pružimo potrošačima nešto novo, uzbudljivo i neočekivano, pa se pored Aphrodisiaca i Cactusa ove godine na tržištu našao i Chilinger, prvo energetsko piće na našem tržistu sa dodatkom čilija, koji pruža jedinstveno iskustvo u konzumaciji. Kao i sve inovacije, i ovo lansiranje će biti podržano kampanjom sa potpuno novim konceptom. Kada je reč o planovima i inovacijama, naši potrošači mogu biti sigurni da ih nećemo izneveriti ni u narednom periodu.
Što se tiče pakovanja, proizvodi su prisutni u standardnim 0,25l i 0,5l limenkama, a tu je i već pomenuta ekskluzivna aluminijumska flašica 0,33l.
Lideri smo na tržištu energetskih pića¹ i u svom protfoliju imamo i liderski proizvod Guarana Original 0,25l. Konzumacija kategorije energetskih pića poslednjih godina dvocifreno raste, tako da je i konzumacija Guarane u istom trendu iz godine u godinu. Kako je tržište Srbije predominantno orijentisano na tradicionalne male radnje, tako i naša prodaja najvećim delom dolazi iz tog formata, a zatim su tu HoReCa objekti i kiosci.
Prodaju se trudimo da dalje unapredimo jedinstvenom komunikacijom, prepoznatljivim karakterom sove, kao i kvalitetom i specifičnim ukusom koji čuvamo preko 20 godina za sve one koji žele dodatnu energiju i vode se našom glavnom porukom – ‘Radi šta te radi’.
Guarana se takođe može pohvaliti velikom i snažnom zajednicom fanova koji sa brendom, tj. Sovom, najlakše i najčešće komuniciraju preko digitalnih platformi i doživljavaju je kao svog prijatelja. Ukoliko i vi želite da se družite sa Sovom, posetite naše Facebook i Instagram stranice.

¹ Guarana brend je rangiran kao prvi brend po prodaji po količinskom i po vrednosnom učešću u kategoriji energetskih pića na tržištu Srbije, u periodu april 2018 – mart 2019, prema podacima Nielsen maloprodajnog indeksa.