Elektronska trgovina u službi trgovaca i potrošača

Rast elektronske trgovine dolaskom pandemije bio je neminovnost koja je značajno promenila mapu poslovanja. Dok su jedni ovu promenu dočekali spremni i raširenih ruku, drugima je bilo potrebno vreme da prilagode svoj poslovni model i zakorače u digitalizovani svet novih mogućnosti.

Vrednost i mogućnosti koje elektronska trgovina donosi i trgovcima i samim potrošačima su velike, a uz njen rast, raste i čitava ekonomija i vodi zajednicu napred.

Njen doseg daleko je veći od dosega koji fizička trgovina ima, jer uz pristup internetu, potrošaču su praktično na raspolaganju apsolutno sve trgovine ovog sveta. Pogledajmo to iz praktičnog ugla – mali lokalni trgovac koji ne posluje na internetu ograničen je na svoje komšije i njihove preporuke kao potencijalne klijente, dok trgovac koji se odluči za veb šop otvara vrata klijentima iz celog okruga, države, a kada je ponuda kvalitetna i originalna, i iz šireg regiona i sveta.

Činjenica je da internet poslovanje nosi sa sobom određenu automatizaciju poslovanja jer ne samo da je lakše pratiti porudžbine i lagere, već je i prebacivanje novčanih tokova u elektronski oblik način da imate brz obrt novca i da vam on bude momentalno dostupan, da imate potpuniju finansijsku i kreditnu istoriju za vašu banku ukoliko se odlučite za kredit za širenje poslovanja i poslednje, ali svakako ne najmanje važno – da povećate sigurnost svog poslovanja i smanjite operativne rizike od gubitka ili krađe. Ovo je naravno moguće ukoliko se odlučite za internet kartična plaćanja, opciju koju danas nudi veliki broj banaka na tržištu Srbije, a pošto se radi o sigurnoj i globalno univerzalnoj tehnologiji, onlajn prihvat kartica vam svakako donosi veću konkurentnost na domaćem i globalnom tržištu jer se broj srpskih kupaca voljnih da idu na bankomat kako bi podizali keš za plaćanje prilikom dostave smanjuje, dok ta opcija čak i ne postoji kada trgujete sa inostranstvom.

210609_Mastercard_2

Prilagodljivost onlajn kupovine trenutnim potrebama korisnika, bilo da se radi o vremenu, uređaju ili lokaciji sa koje se obavlja, ili mogućnosti široke pretrage, upoređivanja cena i ostvarivanje ekskluzivnih popusta, čine je sve češćim izborom potrošača. Osim toga, korisnik može i da pročita komentare i utiske prethodnih kupaca i na taj način da stekne širu sliku o svojoj kupovini. Onlajn kupovina plaćena platnim karticama štiti potrošače i pruža im sigurnost zahvaljujući elektronskom tragu koji ostaje, tako da kupci mogu biti spokojni jer uživaju sva prava i garancije da će im refundacija sredstava ili zamena robe biti izvršena iz bilo kog razloga – neodgovarajući proizvod, neodgovarajuća veličina, ili jednostavno jer se kupac predomislio.

Osim edukacije korisnika i trgovaca o sigurnim onlajn plaćanjima, važno je dati i konkretan podsticaj i jednima i drugima, a sjajan primer za to je i aktuelna kampanja kompanije Mastercard kojom se kupovina kod domaćih veb trgovaca u periodu između 15. maja i 15. juna nagrađuje povraćajem dela sredstava, odnosno takozvanim keš-bekom. Potrošač treba da izvrši barem pet onlajn transakcija na sajtu, platformi ili aplikaciji bilo kog domaćeg trgovca, koje će zbirno dostići minimum 5.000 dinara i to plaćanje obavi svojom Mastercard karticom izdatom od strane banke učesnice ovog programa. Na račun povezan sa tom Mastercard karticom biće vraćeno 980 dinara i to najkasnije u roku od 30 dana od poslednje transakcije.

Većina potrošača danas je već stekla naviku da neke uobičajene kupovine brzo i jednostavno obavi sa svog računara ili mobilnog telefona u pokretu, a trend prenošenja sve šireg spektra komercijalnih aktivnosti u onlajn nastaviće da raste iz prostog razloga jer je to potreba koju nameće savremeni svet. Zato je važno da trgovci usvoje nove modele i mogućnosti koje dostupne tehnologije pružaju, te da svom kupcu ponude izbor koji već očekuju i naravno, sve po najvišim sigurnosnim standardima.

Pročitajte još:

RECOVERY INSIGHTS STUDIJA: E-trgovina više od slamke spasa za maloprodaju

NEPROCENJIVA PLANETA: Istraživanja potvrđuju nagli rast ekološke svesti potrošača od početka pandemije (INFOGRAFIK)