DOBRI REZULTATI HENKELA U PRVOM KVARTALU

v2022014-henkel

12. V 2017 |

  • Prodaja je po prvi put premašila 5 milijardi evra, sa rastom na 5,064 milijardi evra (nominalni rast 13,6% i organski rast 4%);
  • Dvocifreno povećanje operativnog profita* od 13,8%, na 854 miliona evra;
  • Nastavljeno poboljšanje EBIT marže* za 10 baznih poena na 16,9%;
  • Veliki porast zarada po prioritetnoj akciji* (11%, na 1,41 evra).

* Korigovano za jednokratne troškove/dobitke i troškove restrukturiranja

 

“Henkel je dobro poslovao u prvom kvartalu u veoma izazovnim tržišnim uslovima. Uspeli smo da značajno povećamo prodaju i prihod, kao i da dodatno povećamo rast korigovanog prihoda od prodaje. Po prvi put je kvartalna prodaja premašila 5 milijardi evra. Sva tri poslovna sektora i svi regioni su doprineli uspešnom razvoju i visokom prihodu”, izjavio je izvršni direktor kompanije Henkel, Hans Van Bajlen. “Za odlične rezultate zaslužni su naši vodeći brendovi i inovacije, usmerenost na naše klijente i potrošače, jačanje digitalnih aktivnosti i veoma posvećen globalni tim. Dodatno smo osnažili naš portfolio i realizovali dve značajne akvizicije”.

Sa 5,064 milijardi evra, prodaja u prvom kvartalu 2017. godine dostigla je novi, rekordan nivo, i porasla nominalno za 13,6% u poređenju sa istim periodom prošle godine. Efekti kursnih razlika činili su 1,1% tog rasta. Pozitivni efekti od akvizicija i prodaje iznosili su 8,5%, što je uglavnom rezultat preuzimanja kompanije The Sun Products Corporation. Organska prodaja, koja isključuje uticaj efekata kursnih razlika i kupovine/prodaje, zabeležila je snažan rast od 4%. Korigovani operativni profit (EBIT) porastao je za 13,8% na 854 miliona evra. Korigovani prihod od prodaje (EBIT marža) porastao je za 0,1 procentnih poena na 16,9%. Korigovani prinos po prioritetnoj akciji uvećan je za 11% sa 1,27 evra na 1,41 evra. Neto obrtni kapital kao procenat prodaje povećan je za 0,5 procentnih poena na 4,9%.

 

Učinak poslovnih sektora

Organski rast prodaje je postignut zahvaljujući učinku svih poslovnih sektora. Sektor Adhezivi Tehnologije zabeležio je veoma snažan organski rast prodaje od 5,5%. Poslovni sektor Beauty Care zabeležio je snažan organski rast prodaje od 2,3%, dok je sektor Deterdženti i kućna hemija zabeležio snažan rast od 3%. Tržišta u razvoju su ponovo natprosečno doprinela organskom rastu Henkel grupe, sa veoma snažnim organskim povećanjem prodaje od 6,7%. U istočnoj Evropi zabeležen je rast od 4,4%.

 

Potvrđena prognoza za 2017.

Govoreći o fiskalnoj 2017. godini, Hans Van Bajlen je izjavio: “Očekujemo da ćemo do kraja godine i dalje imati promenljivo i nesigurno tržišno okruženje. Takođe, predviđamo da će promotivni i cenovni pritisak nastaviti da se uvećava na tržištima robe široke potrošnje. Ipak, posvećeni smo daljem uspešnom razvoju našeg poslovanja. Očekujemo organski rast prodaje od 2 do 4%, kao i povećanje EBIT marže na više od 17%, te da će korigovani prinosi po prioritetnoj akciji porasti između 7 i 9%”.