COCA-COLA HBC PONOVO PROGLAŠENA NAJODRŽIVIJIM PROIZVOĐAČEM NAPITAKA U EVROPI

16. XI 2020 | Po Dau Džons indeksu – jednom od vodećih svetskih merila na polju održivosti – Coca-Cola HBC je ponovo ocenjena kao najodrživiji proizvođač napitaka u Evropi. Ovo je sedmi put za osam godina da je kompanija osvojila prvo mesto u Evropi, a sa rekordnim brojem bodova je rangirana kao druga na svetu – i tako već desetu godinu zaredom svrstana u prve tri kompanije.

“Održivo poslovanje važnije je nego ikada pre i ovo prestižno priznanje potvrda je naših napora da čak i u trenucima ozbiljnih izazova, ne zaboravljamo ono što je najvažnije, a to je dobrobit naših zaposlenih i lokalne zajednice u kojoj poslujemo”, izjavio je Svetoslav Atanasov, generalni direktor Coca-Cola HBC Srbija.

Ovaj rezultat je još jedno u nizu priznanja za učinak kompanije Coca-Cola HBC na osnovu drugih istraživanja i indeksa održivosti kao što su MSCI ESG, CDP, FTSE4Good i FTSE Russell ESG.

 

Neki od najvažnijih rezultata kompanije na polju održivosti su:

  • naučno zasnovano smanjenje karbonskih emisija za 25% duž celog lanca vrednosti (u poređenju sa 2010. godinom), dve godine pre roka. Od 2010, ušteda kompanije odgovara količini od 1,53 miliona tona CO₂;
  • preko 98% troškova za kupovinu robe i sirovina u ukupnom iznosu od 3,2 milijarde evra je ostvareno na lokalnom nivou (na tržištu proizvodnje);
  • svako radno mesto u sistemu u proseku podržava 11,8 drugih radnih mesta;
  • od pokretanja glavnog programa kompanije usmerenog na podršku zajednici- #Podrškamladima – 2017. godine, oko 300.000 mladih ljudi u 28 zemalja je završilo obuku;
  • količina vode potrošene u proizvodnim postrojenjima u oblastima pod rizikom od nestašice vode smanjena je za 7% u poređenju sa 2017. godinom;
  • na 38% menadžerskih funkcija u kompaniji se nalaze žene, a cilj je da ih do 2025. godine bude  50%;
  • četiri brenda mineralne vode na pet tržišta se sada pakuje u boce napravljene od 100% recikliranog PET materijala; 0,5l Coke boce se prave od 50% recikliranog PET materijala u dve zemlje;
  • kompanija je ostvarila rezultat od 90% u oblasti angažovanosti zaposlenih, što je iznad definisanih normi visokog učinka i daleko iznad proseka za FTSE 100 kompanije;
  • donacija preko 4 miliona litara napitaka za zdravstvene radnike i banke hrane na prvoj liniji borbe tokom prvog talasa COVID-19;
  • zajedno sa Fondacijom Coca-Cola pomoć od preko 10 miliona dolara za akcije Crvenog krsta i naše kupce iz ugostiteljskog sektora.

 

I Coca-Cola HBC Srbija dostignućima u domenu ulaganja u zajednicu, angažovanja zaposlenih, zaštite životne sredine i inovacijama na tržištu značajno je doprinela impresivnim održivim rezultatima kompanije.

Tako je smanjena potrošnja vode po litru proizvedenog pića za 53,8%, dok je ukupna potrošnja energije smanjena za 52% do 2019. godine. Povećan je i sadržaj recikliranog materijala u ambalaži i samo u 2019. godini, ostvarena je ušteda od 295 tona PET materijala.  Tu su i inovacije u portfoliju koji odgovara na potrebe koje prate aktivne stilove života: poput novog ukusa Coca-Cola Zero Lemon i to bez kalorija ili AdeZ prouzvodi u kategoriji biljnih napitaka.

Samo u 2019. godini, u projekte koji podstiču razvoj lokalne zajednice Coca-Cola HBC Srbija uložila je preko 36 miliona dinara. Nastavlja se i sa programima profesionalnog osnaživanja mladih kao pokretača budućeg razvoja, ali i snažnom podrškom ugostiteljskom sektoru, kao jednom od najugroženijih tokom pandemije.