04. X 2024 | Preventivni mamografski pregledi u okviru akcije ‘Hajde da imamo vremena za pregled’, koje sprovodi Institut za javno zdravlje Srbije ‘Dr Milan Jovanović Batut’, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja u saradnji sa Grand kafom i Fondom B92 pod sloganom ‘Ne gledaj u šolju, pregledaj se’, biće dostupni ženama i u oktobru, tokom Međunarodnog meseca borbe protiv raka dojke. Mobilni mamograf će biti postavljen na Kalemegdanu, a od petka 4. oktobra svoj termin za preventivni mamografski pregled, dame će moći da zakažu radnim danima od 9 do 14 časova, na brojeve telefona 0607171969 i 0607171523, do popune termina.
Od 2021. godine je u okviru akcije ‘Hajde da imamo vremena za pregled’ preventivne preglede uradilo više od 43.000 žena i zato je važno da sve dame od 45 do 69 godina, koje u poslednje dve godine nisu obavile mamografski pregled, kao i žene iznad 40 godina koje u svojoj porodičnoj anamnezi imaju blisku srodnicu obolelu ili lečenu od raka dojke, zakažu svoj termin i obave pregled.
Važnost preventivnih mamografskih pregleda prepoznala je i Anđelka Stević Žugić, televizijska i pozorišna glumica, koja je podržala ovu akciju i pridružila se borbi protiv raka dojke.
U svetu se, prema podacima Svetske zdravstvene organizacije, godišnje otkrije oko 2.260.000 novoobolelih žena, dok od ove bolesti svake godine umre preko pola miliona njih. U Srbiji rak dojke predstavlja najčešći maligni tumor kod žena od kojeg svake godine oboli 4.000 žena, a nažalost 1.600 izgubi život. Zato mamografija predstavlja najvažniji korak u ranom otkrivanju i prevenciji ove bolesti jer, ukoliko se otkrije u ranoj fazi, rak dojke je izlečiv u preko 90% slučajeva. Ministarstvo zdravlja je prevenciju i rano otkrivanje bolesti postavilo na vrh svojih prioriteta, a potvrda do sada urađenog u toj oblasti, kao i važnost pravovremenih preventivnih pregleda, govore i poslednji podaci Instituta za javno zdravlje Srbije ‘Dr Milan Jovanović Batut’ koji pokazuju da je, od 2013. dо 2022. gоdinе, brој žеnа prеminulih оd raka dojke smаnjеn zа 17%.
“Oktobar, kao Međunarodni mesec borbe protiv raka dojke, obeležava se u mnogim zemljama širom sveta, i ima za cilj da podigne svest o značaju prevencije ove bolesti i skrene pažnju na njenu visoku rasprostranjenost. Mi u Grand kafi već četiri godine u kontinuitetu radimo na širenju svesti o prevenciji ove bolesti i značaju rane dijagnostike. Do sada je u okviru akcije ‘Hajde da imamo vremena za pregled” dijagnostiku u mobilnom mamografu obavilo više od 43.000 žena, a zajednički cilj svih nas koji smo deo ove kampanje jeste da podstaknemo žena da brinu o svom zdravlju. Ovi podaci, o broju pregledanih žena u mobilnom mamografu, na koje smo ponosni, potvrđuju da smo na dobrom putu da u tome uspemo”, kažu u Grand kafi.