BESPLATNA STRUČNA PODRŠKA PREDUZEĆIMA ZA UVOĐENJE DIGITALIZACIJE

17. IX 2018. | Primena digitalizacije u procesu proizvodnje, rukovođenja poslovanjem, trgovini ili marketingu postali su jedan od primarnih uslova konkurentnosti i uspeha na inostranom, ali i domaćem tržištu. Česta prepreka malim i srednjim preduzećima u tom procesu su razumevanje i praćenje trendova digitalizacije.

Sa ciljem da im u tome pruži podršku Centar za digitalnu transformaciju (CDT) Privredne komore Srbije (PKS), osnovan u saradnji sa GIZ-om koji sprovodi nemačku razvojnu saradnju i Austrijskom privrednom komorom (WKO), otvorio je mogućnost malim i srednjim preduzećima u Srbiji da konkurišu za izradu besplatne digitalne mape puta i strategije digitalne transformacije.

Javni poziv otvoren je do 2. oktobra 2018. godine, a kompanije se prijavljuju popunjavanjem on-line upitnika na posebnoj internet stranici Centra za digitalnu transformaciju (CDT) (www.cdt.pks.rs).

Procedura podrazumeva podatke o trenutnom stanju digitalizacije preduzeća, koji će biti tretirani kao poverljivi i ne mogu se koristiti za druge svrhe. Projekat se sprovodi u okviru šireg projekta podrške privredi u uvođenju digitalizacije, a cilj ove faze projekta je pronalaženje najboljeg strateškog pristupa i modela digitalizacije koji odgovara konkretnoj kompaniji, odnosno definiše šta to kompanija treba da uradi kako bi unapredila svoje poslovanje i postala konkurentnija.

Ovoj fazi projekta prethodila je obuka prve generacije sertifikovanih konsultanata za digitalizaciju poslovanja malih i srednjih preduzeća, a 40 kompanija izabranih na aktuelnom konkursu dobiće njihovu besplatnu podršku za izradu digitalne mape puta – dokumenta koji definiše ključne oblasti i korake za digitalnu transformaciju u konkretnoj kompaniji, čija je svrha da se uz maksimum efikasnosti i minimum troškova uvođenjem digitalizacije unapredi poslovanje.

Izbor kompanija i dodeljivanje sertifikovanih konsultanata obaviće se u periodu od 2. do 9. oktobra, a konsalting o digitalnoj mapi puta realizovaće se u naredna dva meseca, tokom oktobra i novembra.

Od 40 izabranih kompanija za najmanje 20 u narednoj fazi projekta biće otvorena mogućnost besplatne izrade digitalne strategije – strateškog dokumenta koji detaljno razrađuje jednu od prioritetnih oblasti definisanih u digitalnoj mapi puta. Razvoj digitalne strategije započinje odmah nakon što Centar za digitalnu transformaciju (CDT) potvrdi da je završen rad na digitalnoj mapi puta.

Sve kompanije koje na ovaj način dobiju strategiju digitalne transformacije, kvalifikuju se da uđu u narednu fazu projekta – implementaciju tehnoloških rešenja u procesu digitalizacije, čije će

sufinansiranje po modelu vaučera omogućiti Centar za digitalnu transformaciju (CDT).