ATLANTIC U PRVIH DEVET MESECI 2017. OSTVARIO RAST PRIHODA I PROFITABILNOSTI

31102017-atlantic

31. X 2017 | Atlantic grupa je u prvih devet meseci 2017. ostvarila ukupni prihod od prodaje u iznosu od 531,1 miliona evra što u odnosu isto razdoblje 2016. godine predstavlja rast od 4,4%. Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 59,2 miliona evra i veća je za 5,1%, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla za 2,8% na 31,9 miliona evra. Do kraja godine kompanija očekuje dodatno proširenje distributivnog portfolija i nastavak stabilnog rasta ukupnog poslovanja.

 

Fokus na brendove i kvalitetno upravljanje

Uz odlične poslovne rezultate, prvih devet meseci obeležilo je dezinvestiranje proizvodnog segmenta sportske prehrane i fokusiranje na razvoj brendiranog poslovanja. U obe fabrike, u nemačkom Bleckedeu, kao i u Novoj Gradiški, koje je preuzela belgijska kompanija Aminolabs, nastaviće se sa ugovorenom proizvodnjom Atlanticovog asortimana sportske prehrane.

Problemi u kojima se našao naš najveći pojedinačni kupac, Agrokor, u potpunosti su anulirani proširenom saradnjom sa drugim maloprodajnim partnerima. Naplata potraživanja od preduzeća iz sistema Agrokor u Srbiji, Sloveniji i Hrvatskoj je redovna, sa izuzetkom dela tzv. graničnog duga u Hrvatskoj (koji je obuhvaćen delovanjem tzv. Lex Agrokora). Nenaplaćeni ostatak tog duga će se, prema iskazanoj nameri vanrednog poverenika, podmiriti u potpunosti, što Atlantic i očekuje.

“Atlantic grupa je u prvih devet meseci ove godine nastavila da ostvaruje zavidne poslovne rezultate, primarno unapređenjem prihoda i profitabilnosti, pri čemu je rast ostvaren u gotovo svim poslovnim segmentima i na svim najvećim tržištima. Strateško partnerstvo s belgijskom kompanijom Aminolabs omogućilo nam je dodatni fokus na sopstvene robne marke i nastavak restrukturisanja Strateškog poslovnog područja Sportska i aktivna prehrana, a pokrenute su i brojne aktivnosti na profitabilnijem i fokusiranijem pristupu zapadnoevropskim tržištima. Rast ukupnog poslovanja, odlično upravljanje likvidnošću i kontinuirano smanjenje zaduženosti pružaju nam odličnu osnovu za još brži i snažniji rast”, rekao je Emil Tedeski, predsednik Uprave Atlantic grupe.

 

Rast poslovnih i distributivnih područja

Na ukupan rast prihoda od prodaje Atlantic grupe u prvom polugodištu najviše su uticala Strateška poslovna područja: Pića s rastom od 8,1%, Delikatesni namazi sa rastom od 7,9%, Zdravlje i nega sa rastom od 6,8% i Slatko i slano sa rastom od 5,7%, kao i Strateško distributivno područje Hrvatska, koje je raslo 7,2% i Strateško distributivno područje Srbija sa rastom od 3,7%. Kafa se sa 20,1% učešća u ukupnim prihodima ističe kao najveća pojedinačna kategorija sa 106,5 miliona evra prihoda od prodaje. Sopstvene robne marke Atlantic grupe učestvuju u prodaji sa 67,6%, distribucija proizvoda robnih marki principala sa 20,8%, apotekarski lanac Farmacia sa 7,3%, a proizvodi koje Atlantic grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sisteme u zemlji i inostranstvu sa 4,4%.