ATLANTIC GRUPA: KVARTALNI RAST PRODAJE I DOBITI UPRKOS RESTRIKCIJAMA

28.04.2020 - Atlantic Grupa, distributivni centar u Šimanovcima (1) copy

28. IV 2020. | Proglašenje globalne pandemije i uvođenje restriktivnih mera na svim ključnim tržištima počeli su da utiču na poslovanje primarno kroz nemogućnost prodaje u HoReCa kanalu, ali negativni uticaji su anulirani povećanom potražnjom u domaćinstvima, prvenstveno Argete, Barcaffea i Grand kafe, Donata Mg, kao i apotekarskog lanca Farmacia

Atlantic grupa je u prvom tromesečju 2020. ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 170,8  miliona evra, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine, izuzme li se uticaj dezinvesticija*, predstavlja rast od 12,2%. Dobit iz poslovanja (EBIT) u ovom razdoblju iznosi 16,2 miliona evra i veća je za 15,4%, dok je neto dobit u odnosu na prvi kvartal lane narasla 10,6% na 11,9 miliona evra.

“Tromesečje je na svakom planu obeležila pre svega pandemija COVID-19, s kojom se svet još nije izborio, a s novim korona virusom i njegovim posledicama tek učimo da živimo i poslujemo. Neupitno je da ovo ima značajan uticaj i na nas, međutim do sada, osim prestanka prodaje u HoReCa kanalu i pada potrošnje u on-the-go i impulsnom segmentu, nismo imali drugog značajno negativnog uticaja na naše poslovanje. Štaviše, u prvom kvartalu ostvarili smo značajan organski rast, koji je najvećim delom posledica odličnih rezultata strateškog poslovnog područja (SPP) Delikatesni namazi, apotekarskog lanca Farmacia, poslovnog područja Donat Mg i SPP Kafa. Verujemo da će nam stabilna finansijska pozicija, istorijski najviši rezultati u 2019. godini, neupitna predanost Atlanticovih zaposlenih, koja je u ovoj situaciji posebno došla do izražaja, kao i snaga naših brendova, pomoći da prebrodimo ovu krizu s minimalnim negativnim posledicama”, komentarisao je predsednik Uprave Emil Tedeschi.

Najviše rasli Argeta, Farmacia i Donat Mg

Na ukupan rast prihoda od prodaje najviše su uticali Delikatesni namazi s rastom od 38,9% i Donat Mg s rastom od 12,5%. Kafa se sa 33,6 miliona evra prihoda od prodaje koji čine 19,7% učešća u ukupnim prihodima ističe kao najveća pojedinačna kategorija. U prvom kvartalu je Kafa ostvarila rast od 5,4%, najviše u sveže mlevenoj i instant kategoriji. Među pojedinačnim tržištima najznačajniji je rast, od 13,2%, ostvarilo tržište Slovenije, a slede BiH s 12,7% i Hrvatska sa 6,9% rasta. U ukupnoj prodaji sopstveni brendovi čine 62,8%, a brendovi principala u distribuciji 27,3%. Apotekarski lanac Farmacia koji u prva tri meseca beleži rast od 18,9% čini 9,9% ukupnog prihoda.

Donat Mg je početkom godine, s obzirom na specifičnu funkcionalnost i međunarodnu perspektivu, izdvojen kao zasebno poslovno područje iz SPP Pića, čiji je deo bio ranije.

Zaštita zdravlja zaposlenih, partnera i sugrađana

Iako se poslovanje Atlantic grupe tokom većeg dela prvog tromesečja odvijalo uobičajeno, proglašenje globalne pandemije COVID-19 i uvođenje restriktivnih mera na svim ključnim tržištima sa ciljem prevencije širenja bolesti, počeli su da utiču na poslovanje kompanije u drugoj polovini marta meseca. Negativni uticaj osetio se primarno kroz nemogućnost prodaje u HoReCa kanalu zbog zatvaranja hotela, restorana i kafića i u određenoj meri i na prodaju proizvoda namenjenih za konzumaciju izvan kuće i tzv. impulsnih proizvoda. Ti negativni uticaji su istovremeno anulirani povećanom potražnjom i stvaranjem zaliha u domaćinstvima, prvenstveno Argete, Bakine tajne, ali i Barcaffea i Grand kafe, Donata Mg, dela slanog i slatkog Štark programa, Cedevite za konzumaciju kod kuće, proizvoda namenjenih održavanju lične higijene i čistoće, te proizvoda koji se prodaju kroz Farmaciju.

Atlantic grupa je među prvim kompanijama uvela mere zaštite zaposlenih i partnera, koje su se sastojale od preventivnog rada od kuće, gde je to moguće, preko strožih bezbednosnih procedura u proizvodnji i distribuciji do pravovremeno obezbeđenih zaštitnih sredstava i opreme, i ne samo u svom sistemu. Kao društveno odgovorna kompanija, Atlantic se uključio u zajedničku borbu protiv novog koronavirusa na svim regionalnim tržištima na kojima posluje, i donirano je 3,7 miliona evra za ukupnu pomoć zdravstvenim ustanovama, kao i lokalnim kriznim štabovima i institucijama koje koordiniraju aktivnosti suzbijanja zaraze i zaštite stanovništva.