04. IX 2023 | Always, vodeći brend kompanije Procter & Gamble, pokreće kampanju #KrajMenstrualnomSiromaštvu kako bi osigurao da nedostatak sredstava za menstrualnu zaštitu ne stoji na putu obrazovanja i samopouzdanja devojaka i devojčica. Always i neprofitna organizacija Prijatelji dece Srbije udružuju snage s idejom da se donira 100.000 uložaka devojčicama i devojkama SOS Dečijih sela Srbije i određenim fakultetima u Beogradu i Novom Sadu, u nameri da doprinesu tome da nijedna od njih ne mora da propusti časove ili predavanja zbog nedostatka higijenskih proizvoda.
“Nedostupnost higijenskih proizvoda tokom menstrualnog ciklusa izvor je mnogobrojnih frustracija za devojčice i devojke, od osećanja neprijatnosti i isključenosti, preko izostajanja sa nastave, propuštanja školskih i fakultetskih obaveza, sportskih i drugih kreativnih aktivnosti – koje doprinose samopouzdanju i razvoju veština. Ovde se kriju mnogi socijalni i psihološki aspekti koji mogu ograničiti njihove mogućnosti i šanse i nakon puberteta”, izjavila je direktorka organizacije Prijatelji dece Srbije Iva Eraković.
Ljudi širom Srbije se mogu pridružiti ovoj borbi protiv menstrualnog siromaštva koju su pokrenuli Always i Prijatelji dece Srbije i dati svoj doprinos nameri da nijedna devojka ne propusti nastavu i izgubi samopouzdanje usled nedostatka higijenskih proizvoda:
• Priključivanjem razgovoru koji će pomoći da stanemo na kraj stigmi oko menstruacije i nedostatku pristupa higijenskim proizvodima, kako bi devojke i devojčice bile dovoljno samouverene da govore o ovom problemu, i kako bismo zajedno pronašli rešenje;
• Kupovinom bilo kog pakovanja Always uložaka u Maxi, Mega Maxi, Shop&Go i Tempo prodavnicama, jer na taj način Always i Delhaize izdvajaju po jedan uložak za naprofitnu organizaciju Prijatelji dece Srbije.
Ova inicijativa će trajati do 30.06.2024. godine.